Advertenties


Angeleyes deel 5

Gestart door Jan van Heteren, 7 januari 2007, 11:28:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huib

Volgende week komen er bij mij angeleyes op, gelijk met andere achterlichten. Maar is het echt nodig om ze af te kitten voor ze gemonteerd worden?

Stefan

te lezen aan de vele ervaringen met vocht in de lampen lijkt het me idd wel verstandig om ze te kitten... Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RB Cartuning

Beste leden,

Het is inderdaad wel verstandig om ze af te kitten als je zeker wil zijn. Let tevens ook of de afsluitdoppen goed dichtgedrukt zitten en op het rubber van het knipperlicht. Deze zet je namelijk over in de nieuwe koplampen en dat rubbertje wil nog wel eens versleten zijn.

Voor de liefhebbers kan ik trouwens nog een leuke aanbieding maken, fase 1 en fase 2 angel eyes voor 179,- per set incl. BTW.

Groeten,

Robert
RB cartuning

Oldskool

ik ben bezig met de angel eyes om ze te monteren, maar ik krijg ze niet aangesloten. ik kan geen stekker met 3 openingetjes vinden waar die op aangesloten moet worden. wie weet raad?

peterachterop

http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/Xenon/index.html

Zoek even de topics van angeleyes door.

Ikheb ergens een tekening geplaatst waar het schema vd stekkertjs zit

Heb vanaf de angeleys de kabels omgezet naar de stekkertjes die vanaf je oude lampen liepen.
zo houdt je de originele stekkers.

Oldskool

het is al gelukt peterachterop !-!. welke lampjes moet ik hebben voor dat blauwe licht wat jij hebt? bedankt voor je hulp _o_

peterachterop

de mijne zijn 6000K

Viel ons (alex en andere peter) ook al op dat de mijne veel ander licht geven qua angeleyes.

Oldskool

wel mooi moet ik zeggen. ik heb een blauwe megane coupe, dus dat zal mooi staan dan:D. ik moet dus 6000k lampjes hebben? is dat geen h4 of h1 ofzo? ben niet thuis in de lampjes haha :D

peterachterop

Dit is Xenon verlichting.

Jaap de Jong

Wellicht handig voor de mensen die net als ik voor de angeleyes H4 units in de Megane phase 1 hadden. Na installatie van de angeleyes brandden de klein-licht H1 lamp en groot-licht H1 lamp "afzonderlijk", dus niet beide lampen aan bij groot licht.
Na toevallig in m'n zekeringen-kastje te hebben gekeken zag ik dat Renault er op de positie van een zekering met een "klein licht" symbooltje geen zekering zat maar een stuk plastic in de vorm van een zekering. Deze heb ik vervangen met de volgens het kleurenschema aangeduidde zekering... et voila; bij groot licht branden beide H1 lampen! :D (in mijn geval Xenon / halogeen combinatie)

Blueone

Ik vroeg me eigen eigenlijk ook af of het mogelijk is om nog xeon in te bouwen in combinatie met de angel eyes. Ik las namelijk dat de aansluiting van de kabels allemaal anders is. En komen de angel eyes nou eigenlijk wel of niet door de apk keuring heen?

Jaap de Jong

Ik heb het bij m'n garage laten doen... ze hebben een soort van verloop-stekers speciaal ervoor gemaakt waardoor niet in originele bedrading is geknipt. Kom zonder problemen door de APK met de combi Xenon/Angeleyes :)
Edit: en mocht je er niet door komen; het erin zetten van een "gewone" halogeen lamp is 5min werk :)

Adrenalin Junkie

Er is nu een angel eye ring bij me kapot... :(

Hoe moet ik deze vervangen?


Jaap de Jong

@ Adrenalin Junkie: Heb er ergens in de angel eye topics ooit 'ns iets over gelezen over hoe je de ringen kunt vervangen... kan het zo 1..2..3.. niet terugvinden via de zoekfunctie maar ik zou je toch aanraden de angeleye topics eens helemaal door te spitten.

Verder over het kitten; afgelopen weekend in Musselkanaal liep het bij mijn wagen de spuigaten uit m.b.t. beslagen angeleyes. Ook Dirk Kuipers had 1 van z'n units beslagen. Bij Peter Achterop was er niets aan de hand. Overeenkomst tussen mij en Dirk was dat we gekit hadden, en Peter niet. Heb maandag m'n units er maar eens uit gehaald....



Als je goed kijkt zie je onderin een laagje water wat nergens heen kan, de units zitten TE dicht. Heb geprobeerd wat kit weg te halen maar uiteindelijk met de gedachte "ze zijn toch al verrot" de boormachine gepakt en in beide units 2 gaten geboord aan de onderkant op het "diepste punt". Vervolgens de units weer ingebouwd. Ik durf nog niet te zeggen dat ik het probleem hiermee opgelost heb maar de voortekenen zijn goed; zowel vanmiddag toen het droog was als vanavond na een regen-rit had ik geen condens in de units...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O3CEDSCN.jpg


Tec.X

Citaat van: Japsen op 10 oktober 2007, 01:09:16

Als je goed kijkt zie je onderin een laagje water wat nergens heen kan, de units zitten TE dicht.


dat heb jij goed als je de units te dicht maakt kan het vocht nergens meer heen
ik heb mijn lampen ook niet gekit en ik heb nooit last van condens

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev