Advertenties


DVD: Renault Mégane Club - Meetings 2006

Gestart door Michel Cijs, 3 januari 2007, 09:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

berry_p

Ben vandaag terug gekomen van vakantie en heb meteen de dvd aangezet via de torrent site.
En ik moet zeggen dit loopt echt hardstikke goed.
Ik haal snelheden van +/- 140 kb en ik upload met een snelheid van +/- 70 kb
Dit moet dus gewoon goed gaan.
De resterende tijd is 9 uur.

dennis (red-devil)

#16
ja ik heb hem via remko

ik zal is gaan kijken of het me lukt tijd zat dus

als alles mee zit kan die morgen ook worden gedownload via de newsgroepen
voor degene die dat hebben
Red-Devil

harm

Citaat van: Michel Cijs op  5 januari 2007, 12:06:12

als je de computer niet aan wilt hebben voor 1 dag, dan moet je het niet doen; zo lang ben je ook kwijt voor een ander dvdtje van het net gemiddeld  !-!
ik heb in mijn leven 1x een dvd gedownload en dat heeft mij toen met adsl van het net ongeveer een week geduurd
calque sans air ride
http://www.klikhierniet.net

Michel Cijs


Reinier Goorden

Nou idd, mijn pc staat ondertussen al 2 weken onafgebroken aan. Eerst voor downloaden via ftp en deze week om de torrent seeding te houden. Heb zelfs nog niet opnieuw opgestart om wat updates te laten installeren.  :neen:
Als iemand geen geduld heeft om een dvd'tje te downloaden is dat haar/zijn probleem. Ik vind het leuk om te doen en geef ook graag een ander de kans de dvd binnen te "hengelen".
Of mensen dat wel of niet waarderen zal me een zorg zijn.
Dus voor diegene die graag de dvd willen hebben, happy torrenting !-!
En michel, ik blijf het een topinitiatief vinden ;)

Birt

Doordat er nu een torrent loopt is de belangstelling op mijn ftp-site nihil.

Als er iemand weet hoe je via een ftp-server meekan doen aan een torrentz, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik heb namelijk geen volwaardige pc aanstaan voor dit soort dingen.

Mocht ik over 2 dagen nog weinig belangstelling hebben geregistreerd, dan ga ik vanaf maandag offline voor onderhoud (vervanging).

In de toekomst ben ik wel weer bereid om weer een aan te zetten.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Reinier Goorden

Normaal gesproken gaat een torrent sneller en naarmate meer mensen hem downloaden zal dat ten goede komen aan de snelheid. Ik heb hem iig van jou ftp-server vandaan Birt. Duurt ff maar dan heb je ook wat !-!

Michel Veltman

voor zover ik bekend ben met torrents en FTP is het niet een principe wat kan samenwerken met elkaar.
BIj een torrent bestand word deze in kleinere stukjes geknipt en zo beschikbaar gesteld, daarnaast zit er een zgn hashconstrole (foutcontrole) in verwerkt waardoor je er zeker van bent dat je torrent 100% overkomt. (is een stukje niet goed overgekomen zal de torrentclient deze verwijdern en opnieuw downloaden)

BIjkomend voordeel van een torrent is dat het een zgn shared verhaal is, je haalt de stukjes bij verschillende mensen vandaan, hierdoor lopen vaak de snelheden hoger op.

Bij FTP maak je over algemeen 1 connectie naar een server om via 1 (gedeelde) internetverbinding die binnen te halen, met als gevolg dat vaak de snelheden wat lager zijn.. Wel heb je een resume functie zodat als je je verbinding kwijt ben later verder kan downloaden waar je gebleven was (alleen met ftp clients en niet met Internet explorer)

Ik denk dat iedereen er verstandig aandoet om middels de torrent dit bestand binnen te halen en vooral te blijven seeden als je bestand binnen heb! (en dan je FTP offline te halen)

Zit nu zelf op 60% maar zal als dvd binnen is deze iig blijven seeden tot de nieuwjaarsmeeting ;) (niet 24/7 overigens..)

Des te meer seeders er zijn via de torrent, des te sneller de anderen dit bestand kunnen binnenhalen !-!

Overigens niets dan lof voor je FTP waarmee men in het begin dit bestand konden downloaden  Y (anders hadden we nu nog weinig gehad..)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Reinier Goorden

Met een torrent kun je ook later verder gaan waar je gebleven was Y Verder een goeie uitleg dacht ik zo. !-!

dennis (red-devil)

ik zal detorrents ook downloaden
als iemand me dan kan uitlegen hoe ik mee kan seeden ik heb azureus
Red-Devil

Reinier Goorden

Seeden doe je vanzelf terwijl je aan het downloaden bent. Dat is dus hetgene wat niet mag van de stichting brein en derg.(hetseeden/uploaden)  Maar dat gaat in dit geval niet op. !-!

Michel Veltman

Dat is heel eenvoudig Dennis.

Vanaf het moment dat je een torrent download stelt je torrentclient (bv azureus of utorrent) ook alles wat je al heb gedownload ook beschikbaar voor anderen.

Heb je het bestand 100% binnen zal je client niet meer downloaden maar gaan dienst doen als een seeder, ofwel de volledige 100% zal beschikbaar zijn voor anderen !-!

Enige waar je op moet letten is ALS je pc achter een firewall/router zit je de poorten opent in de firewall, anders kan je torrentclient geen verbindig maken/accepteren naar buiten toe.

Welke poort je client gebruikt moet je even kijken, dit verschil per client ;)

Voor de mensen die gebruik maken van een (hardware) router en niet weten hoe een port te forwarden kijken op de volgende link http://portforward.com/routers.htm

hier kan je je router selecteren, vervolgens even programma zoeken (bv azareus) en dan de stappen volgen die genoemd worden

TIP voor een torrentclient: Utorrent http://www.utorrent.com
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

dennis (red-devil)

ik heb de poorten ook ingesteld
maar hij seed niet eerder dan dat je alles binnen hebt of niet
dan doe ik vanaf nu de ftp uit en help ik met torent's file's  mee
Red-Devil

Michel Cijs

Citaat van: Birt op  5 januari 2007, 17:09:45
Doordat er nu een torrent loopt is de belangstelling op mijn ftp-site nihil.

Als er iemand weet hoe je via een ftp-server meekan doen aan een torrentz, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik heb namelijk geen volwaardige pc aanstaan voor dit soort dingen.

Mocht ik over 2 dagen nog weinig belangstelling hebben geregistreerd, dan ga ik vanaf maandag offline voor onderhoud (vervanging).

In de toekomst ben ik wel weer bereid om weer een aan te zetten.

toppie ~!

Michel Veltman

Citaat van: dennis (red-devil) op  5 januari 2007, 17:38:13
ik heb de poorten ook ingesteld
maar hij seed niet eerder dan dat je alles binnen hebt of niet
dan doe ik vanaf nu de ftp uit en help ik met torent's file's  mee

Hij seed wel mee, kijk maar bij je upload/downloadstatistieken
Alles wat er geupload word bij je is dus voor anderen een stukje download ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev