Advertenties


Resetten computer scenic

Gestart door Fresquito, 2 januari 2007, 16:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fresquito

Hallo,

Mijn Scenic 1997 1.6e loopt nogal onregelmatig stationair. Hij slaat niet af, maar loopt niet mooi rond. Onlangs is een temperatuursensor vervangen en heb ik de stappenmotor schoongemaakt.

Misschien is het een idee om de computer te resetten. Ik begrijp uit andere berichten dat dit soms helpt.

Vraag 1: is dit geheel zonder risico? Het laatste dat ik wil is een elektronisch probleem met een Renault!

Ik begrijp dat je de computer kunt resetten door de accupolen los te maken en de klemmen 5 seconden tegen elkaar te houden. Bij de Scenic zit de accu echter weggestopt onder de passagiersstoel, met een contactpunt onder de kap.

Vraag 2: Heeft er iemand ervaring met het resetten van een Scenic? Waar (onder de stoel / onder de kap) en hoe doe je dit precies?

Alvast bedankt!

Meganez

Een auto computer is zelf lerend. Als jij veel in en gebied rijdt dat zeer zuurstof rijk is (in warme landen) of juist arm (in de bergen) zal het motormanagement hier op aangepast worden. Zo zijn er nog een aantal dingen die hij zelf inleerd. Als je de computer reset is hij al deze gegevens kwijt, en loopt hij weer met het standaard motormanagement systeem, waarmee hij altijd gewoon zou moeten draaien. Voor de rest haal je hier dus eerder storingen mee weg en "als het goed is" krijg je hier zeker geen extra storingen door.

Fresquito

Dank jullie.

Ik heb hem (onder de stoel) gereset en het heeft prima geholpen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev