Advertenties


Buitentemperatuurmeter (hele domme domme vraag :x)

Gestart door steefke, 1 januari 2007, 11:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

steefke

 Hey hey,
nu weet ik dat er een buitentemperatuurmeter op mijn megane coupe 2.0 ide zit in de rechterbuitenspiegel.
Nu weet ik alleen niet hoe ik in hemelsnaam die temperatuur die hij meet af kan lezen!!
In mijn display zie ik alleen de radiogegevens en de tijd! En ik kan nergens een 'knopje' vinden om mijn temperatuur weer te geven... 8)7 Ik heb me werkelijk rot gezocht  maar kom er maar niet achter..

ik zie iets over het hoofd maar wat!

Nick Mattheus

vaag l-

normaal staat de temperatuur ofwel boven het klokje of onder het klokje
dit was allensins bij mij toch zo 8)7

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Stefan

ja, het moet gewoon standaard zichtbaar zijn dus er zit dan iets niet helemaal jofel... :?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

steefke

huh? 8)7
ooh oké, wellicht dus dat ik het vandaar niet kan vinden l-
wel erg vaag, kan het zijn dat er een stekkertje los zit ofzo? Dan kan ik eens aan de hand van de tekeningen hier op dit forum kijken of dat zo is


Greencabrio

Heb je misschien een niet standaard renault radio??? En een stekkertje voor je display ertussen? Vaak vervallen dan originele functies....

steefke

dat had ik ook al gelezen inderdaad, maar heb een standaard renaultradio, alle functies werken ook evenals de bediening op het stuur.. Dus daar zal het niet aan liggen..

Birt

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Maarten v E

ik heb ook even een vraag over die temperatuurmeter.
Die van mij geeft altijd ongeveer 7 graden te weinig aan.

Kan/moet ik nu gewoon de sensor vervangen? is dit duur? of kan ik wat anders proberen?

groete

Maarten

Nils

Is de sensor wel aangesloten? Dit kan je makkelijk controleren door het afdekkapje er even af te halen...

Meganez

Bij mij was een tijdje geleden ook het lampje stuk. Als je het dashboard verwijders en dan met 3 torx de unit met het klokje er in los schroeft kan je aan de achterkant het lampje er zo uit draaien, bij de renault dealer heb ik gratis een paar nieuwe lampjes gekregen en toen was de temperatuur weer zichtbaar. Mijn temperatuurmeter geeft trouwens altijd 3 graden te veel aan, maar dan is hij ook wel overgespoten met lak toen ik mijn spiegels had laten spuiten.

steefke

ah oke thanx,
ik ga het snel eens ff controloleren, heb alleen geen torkx dus die zal ik dan eerst moeten scoren!!
Hartstikke bedankt allemaal!!

Birt

De juiste streep (of min) schroevendraaier werkt ook. Bv dat type met een lampje erin om stroom te meten in stopcontacten.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

dreamer

Citaat van: Nils op  1 januari 2007, 21:16:48
Is de sensor wel aangesloten? Dit kan je makkelijk controleren door het afdekkapje er even af te halen...

nog makkelijker controleren, niet aangesloten is ook geen electrische spiegels meer en de temp.meter geeft -40 aan, zo koud is het bij mij altijd dus

Timo Zuiderduin

klopt!!
zodra hij niet aangesloten is dan vriest het als een gek!!  :D

meerdere Megane's in het Cluppie geven die temperatuur aan!

steven

ik heb ook even een vraagje...

Sins een dag of 2,doet mijn tempratuur meter gek.
Soms geeft hij -40 aan,dan opeens 7graden en zakt dan langzaam naar de min 8)7

Van de week gaf hij ook -40 aan en toen ik over een drempel reed,deed hij het weer wel goed?
Heb de stekker al gecontroleert,hoe kan ik bij het pinnetje komen die in de spiegel zit??

Alvast bedankt! !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev