Advertenties


1e versnelling + stotteren

Gestart door JohanDH, 31 december 2006, 15:47:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohanDH

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs last van een probleem. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heb gekeken bij de topics, maar heb niks kunnen vinden omtrent dit probleem. Ik heb een Megane die rijdt op gas, bouwjaar 1998, een coupe..

Wanneer ik op benzine wil wegrijden in zn 1e versnelling wilt hij niet gaan. Als ik toch de koppeling loslaat begint de auto te stotteren en te vreselijk te schudden. En af en toe als k te veel het gaspedaal indruk, hoor ik ook een ploffend geluid. Op gas rijdt de auto wel gewoon is zn 1e versnelling, maar hij stottert en schudt ook wel, maar niet zo erg als in zn 1e wanneer het op benzine is.

Ik heb laatste de luchtleiding/ luchtslang (hij loopt van de luchtfilter naar de inlaat van je gasregelaar) vervangen, omdat hierin een scheur zat, hiermee was ook het probleem van het ploffend geluid verholpen. Maar nu is het probleem alleen maar erger geworden.

Ik hoop dat jullie er meer van weten zodat ik er zelf met wat vrienden zelf wat aan kan doen, want volgensmij gaat dit veel kosten..

MvG, Johan!

Paul

Wat voor motor?
Valse lucht door de backfire?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

JohanDH

#2
Het is een 1.6e..

Wat bedoel je precies met een backfire?

Ben niet zo technisch ingesteld..

MvG, Johan!

Paul

Backfire is een ontsteking in de inlaat, dat is de plof die je hoort.
Heb je het slangetje van de map-sensor al gecontroleerd? (f.a.q.)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

JohanDH

Hey Paul, heel erg bedankt! Dankzij je heldere uitleg met foto's (f.a.q.) heb zelfs ik het kunnen vinden. Het ligt inderdaad aan dat slangetje! Het slangetje was aan het uiteinde gescheurd, heb dat stukje afgeknipt en weer erop gezet. Daarna heb ik er een rondje mee gereden en het was helemaal verholpen. Heb je trouwens enig idee hoeveel dat zal gaan kosten?

Nogmaals hartelijk bedankt!

MvG, Johan!

Paul

!-! Gelukkig is het maar een kleinigheidje.
Ik dacht dat zo'n slangetje iets van 10 euro ex. kost
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roeland

maar in belgie iets van 25 incl  8)7

JohanDH


dreamer

10 euro voor de sensor plus slang met montage, lang leve sloperijen met service  !-!

Peter26

Citaat van: Paul v Dijk op  1 januari 2007, 22:15:40
!-! Gelukkig is het maar een kleinigheidje.
Ik dacht dat zo'n slangetje iets van 10 euro ex. kost



HALLO IK HEB DE ZELFDE PROBLEEM , WEET JIJ WAAR DIE MAPSENSOR ZIT ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev