Advertenties


Onregelmatig lopen motorblok 2.0i 8v

Gestart door Guido en Nathalie, 28 december 2006, 09:48:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guido en Nathalie

Hallo,

Wij hebben een vraag

Als we de auto starten, loopt die heel onregelmatig, net of die wilt afslaan.
Rijden we de garage uit, en rijden we 50m trappen koppelingspedaal in, valt die uit, dit doet die een 2 a 3 km lang.
Daarna is het weg , maar hij blijft onregelmatig lopen.

Pookknop rammelt ook heel erg mee.
Start ook slecht de laatste tijd

Verder gebruikt die meer als normaal.

Ik heb de bougie en de kabels vervangen, maar dat heeft niet geholpen helaas

Heeft iemand een tip of hier ook al eens mee te maken gehad.

Alvast bedankt

Paul

Ik denk dat de temperatuursensor stuk is.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Nathalie Guido

Bedankt voor antwoord

Hij geeft wel gewoon aan dat die warm wordt
Waar zit die sensor dan

bedankt

Paul

#3
Die sensor zit in het kunsstof thermostaathuis, wat rechts (als je voor de auto staat) tegen de cilinderkop geschroefd zit.
Het is een groene 4-polige stekker.
Zal het effe voor de zekerheid buiten checken........

Er zit ook nog een witte 2-polige stekker, ik twijfel nu welke het is.
Ik dacht dat er 1tje voor de temp.meter is (groen?), en de andere voor de rekeneenheid inspuiting (wit)
Maar als je er 1 gaat halen bij de dealer, dan kunnen zij wel vertellen welke het is..
Ik ben al weer 2 jaar uit de renault werkplaats en dat kan ik soms wel merken.
 
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Guido en Nathalie

Ok, nogmaals bedankt

Ik ga het controleren !!!

Wat ik ook nog was vergeten te zeggen, is het volgende:

Als ik tijdens het lopen van de motor de kabels van de bougies eraf trek,  1 voor 1.
Dan heb ik op eentje geen resultaat, de andere merk je, dan valt de cilinder uit.
Die ene merk je niks van, kabel werk wel, zie je aan stroomstootje en hoor je.


Weer bedankt

Patrick

Dan loopt hij op 3 cilinders, dat kan verschillende oorzaken hebben o.a.
bobine, bougie, injector, kleppen stellen

Meganez

Ik heb precies hetzelfde probleem van slecht starten en uitvallen elke keer als ik mijn koppeling in trap. Dit doet hij inderdaad alleen als hij koud is. De motor loopt dan zo erg te bokken dat de verslellingspook heel erg mee trilt. Ik moet om mijn wijk uit te komen ongeveer 35 heuvels over die ik allemaal alleen stapvoets kan nemen, dus elke keer als ik terug schakel en mn koppeling in trap valt hij dan weer uit.. Ik heb zelf eerst even de stappenmotor gereinigd maar dit hielp helemaal niks, zal ook eens naar de temperatuursensor kijken dan.

Is dit dan een andere sensor als de watertemperatuursensor? Die geeft hij wel gewoon aan op 't dashboard.


guido en nathalie

Bedankt voor jullie reacties

Ik ga morgen dan eerst eens naar de injector nakijken.
Bougie is al vervangen.
Bobine lijkt mij niet kapot, omdat die andere cilinder op die bobine wel gewoon werkt

Temperatuur sensor heb ik ook al vervangen, helpt ook niet.

Ik hoor jullie reacties wel weer

Bedankt


Guido en Nathalie

Hallo,

Iemand nog andere suggesties wat het kan zijn !!??

Bedankt

Guido en Nathalie

Hallo

Ben met de injector bezig, maar hoe haal ik die los, en zitten er leidingen aan vast of alleen die stekker ?

Graag zsm uitleg als iemand er ervaring mee heeft

matthew

Als je de bougiekabel loshaalt en hij vonkt dan is die goed ,maar dit moet je bij elke cilinder doen want de bobine kan bij de 1 wel werken maar dan kan die bij de ander nog stuk zijn.
Verder kan het ook de injector zijn dit kun je controleren door met beleid met een schroevendraaier de metalen klem los te wippen en dan kan de stekker eraf loopt de motor hetzelfde dan is waarschijnlijk de injector stuk.
Maar er bestaat dan ook nog de kans dat de kleppen bij die cilinder die niet mee doet te strak staan.
Dat zal je bij een garage uit moeten voeren.
Succes ermee.

Meganez

Citaat van: matthew op 30 december 2006, 11:49:41
Maar er bestaat dan ook nog de kans dat de kleppen bij die cilinder die niet mee doet te strak staan.

Kan dat? Ineens te strak? Te veel speling klinkt logischer..

@Guido en Nathalie

Loopt die van jullie ook op g3? Die van mij wel maar het probleem doet zich precies zo voor op zowel g3 als benziene. Dat afslaan heb je alleen de eerste paar kilometers last van had je verteld, geldt dit ook voor het lopen op 3 cilinders?


Guido en Nathalie

Hallo,

Ja deze loopt ook op gas en benzine
De eerste paar km's wilt die altijd afslaan als ik koppeling indruk.
Naderhand is het over maar blijft hij haperen op de cilinder.
Op bezine is het erger dan op gas.

Ik heb me laten vertellen dat het een injector kan zijn, maar weet niet hoe ik die los krijg.

Of denken jullie dat het wat anders kan zijn

Graag hoor ik jullie reactie

Bedankt

Meganez

Bij mij heeft hij er dus ook last van zowel op benziene als op gas. Dan zou ik in eerste instantie niet aan de injectoren denken want die worden niet gebruikt op gas. Heb het de laatste tijd veels te druk en als ik tijd heb om er zelf ff naar te kijken is het of -2 of het regent pijpen stelen en het waait zo hard dat de motorkap niet eens op zn haak blijft hangen..

guido en nathalie

Hallo,

Wie weet waar het dan nog aan kan liggen, dan kunnen we weer goed rijden,  nu is er geen lolletje aan

Hoop op snelle ideeen van jullie

Bedankt

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev