Advertenties


Onregelmatig lopen motorblok 2.0i 8v

Gestart door Guido en Nathalie, 28 december 2006, 09:48:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Guido en Nathalie

Hallo,

Alvast de beste wensen voor 2007.

Maar dat de injectoren op gas niet gebruikt worden is dat zeker.??
Dan ligt bij mij het probleem ergens anders waarschijnlijk,

Welke dingen kunnen nog kapot zijn dan

Paul

Denk dat je er een monteur naar moet laten kijken, met bijbehorende apparatuur.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Nick Mattheus

Ik denk nog altijd bobine

kdacht toch dat deze blokjes ook 4 apparte bobines had? of heb ik het nu verkeert?

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Guido en Nathalie

Hallo,

ik heb de bobines al eens onderling verwisseld, maar cilinder hapert nog steeds

Kan het niks anders zijn??

Bart V

#19
Je kan simpel met een losse bougie controleren of de kabels afzonderlijk een goede vonk verzorgen, en dus of de ontsteking goed werkt. Als alles netjes vonkt, en het probleem doet zich voor op gas (neem aan dat je centrale menging hebt) kan je er vrij zeker van zijn dat de kleppen te strak staan, en er wellicht een uitlaatklep vebrandt is. Dat komt vaker voor op gas, en zeker bij de 2.0 8v motoren. Als 1 of meerdere kleppen vebrandt zijn en er compressieverlies optreedt, gaat de motor ook op 3 of 3,5 cilinders lopen.

Begin dus eens met het controleren van de klepspeling, ontsteking en compressie. Als je dit niet zit zitten, ga er dan mee naar een garage, en dan weet je zo waar je aan toe bent.

Guido en Nathalie

Ok Bart bedankt voor het antwoord

Maar nog een vraag:

Als de injector het niet zo doen of verstopt is, kan het dan dat ik totaal geen reactie krijg als ik bougie kabel lostrek.
Je moet het normaal toch merken als cilinder weg valt.

Graag reactie

Bart V

#21
Als de motor op benzine loopt, krijgt elke cilinder met een afzonderlijke injector benzine toegevoerd. Als 1 van de injectoren hapert kan de motor inderdaad op 3 cilinders lopen. Als bijvoorbeeld de injector van cilinder 2 niet of slecht meedoet, en je trekt de bougiekabel van cilinder 2 los zal je inderdaad geen verschil merken. Zonder benzine en/of ontsteking vind er immers geen verbranding plaats in de cilinder. Dit is meteen het antwoord op je vraag. De bougie kan nog zo vrolijk vonken, maar als er geen benzine is om aan te steken gebeurd er niets.

Er is alleen een veel makkelijkere manier om te controleren of het met de benzine injectoren te maken heeft, of iets anders (zie eerdere post)

Als de motor op gas loopt worden de benzine injectoren niet gebruikt, en word het gas via een centraal mengstuk gemengd met de lucht, en dit mengsel gas/lucht komt vervolgens in de cilinder. Elke cilinder krijgt dus sowieso brandstof. Als de motor dan ook op 3 cilinders loopt weet je dus zeker dat het niet in het brandstofsysteem zit, en weet je dus ook dat het of iets met de compressie is, of de ontsteking.

Ga er gewoon even mee naar een garage, een kundig iemand weet zo wat de oorzaak is.

guido en nathalie

Hallo,

Dus als ik het goed begrijp verbruikt de auto altijd een beetje benzine, ook als die op gas loopt

Maar hoe krijg ik die injector er dan uit, of moet ik dat de hele rij eruit halen

Alweer bedankt

Guido

Bart V

Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen wat ik geschreven heb  l-


Reinier Goorden

Wel goed gelezen.  Y
Alleen spreek je bij het stukje op gas over mengsel gas/benzine terwijl je gas/lucht-mengsel bedoelt. ;)

Bart V


guido en nathalie

Ok, bedankt
Dus inprincipe kan het niet de injector zijn, omdat die het op gas en benzine doet.

Hij start ook slecht,
Wat kan dan aan de ontsteking zijn, en hoe kan ik die loshalen om na te kijken

guido en nathalie

Hallo,

Hou kan ik de ontsteking controleren dan, en krijg ik hem los.

En zijn er nog andere dingen dingen waar het aan kan liggen

Bedankt

Guido

Meganez

Zoals eerder gezegd.. de klepspeling.

guido en nathalie

Hallo

Heb een tijdje terug bobines onderling verwisseld, maar die ene cilinder blijft nog steeds haperen.

Kan het dan nog steeds aan de bobines liggen eigenlijk.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev