Advertenties


kras bijwerken

Gestart door anusbaf, 26 december 2006, 15:23:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

anusbaf

ik heb nu ongeveer een maand me megane.

maar de vorige eigenaar heeft een kras gehad het linker achter scherm, dit is bijgewerkt met een lakstift maar heel lelijk gedaan. hoe kan ik dit bij werken? met commandant er uit poetsen?




Stefan

je zou het idd kunnen proberen met commandant (nr4 volgens mij)
De lak die de vorige eigenaar er een beetje opgesmeerd heeft met een lakstift, poets je dan misschien wat beter en netter in de kras.
maar zo op de foto's te zien is het een flinke en vooral diep kras.
ik denk niet dat je die wegkrijgt met commandant, alleen wat minder erg.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jeroen

Ga met je nagel over de kras, blijft je haken dan is deze er niet uit te poetsen maar moet er gespoten worden.

anusbaf

ik blijf er zeker in hangen het is nog steeds een diepe kras. is niet helemaal opgevult met de lakstift.

maar zelf de rest opvullen met een tanden stoker en daarna voorzichtig met korrel 2000 nat er over heen en daarna met commandant. ook dan krijg je het niet weg gewerkt?

Stefan

ik vrees toch voor je dat dit een kwestie van spuiten is.... ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

overigens...

Stel dat je het laat spuiten zou je natuurlijk meteen wat andere delen van de auto mee kunnen laten nemen (voor zover nog niet gedaan...)
Dan vallen de kosten voor het wegwerken van de kras relatief nog mee.
De spuiter heeft dan al de lak (377 geel) aangemaakt en is dan "toch bezig" ... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

anusbaf

zou inderdaad mooi zijn. en wat denk je dat hier ongeveer de kosten van gaan zijn?

Stefan

licht eraan of je het officieel doet of dat je het kunt laten doen bij een bekende...(zwart dus ;))

Ik heb wel eens een spatbord laten spuiten (ook 377 geel trouwens) voor 75 euro.
Dat was bij een bekende van mij (spuiter van beroep) die op zaterdag gebruik kon maken van een spuitcabine etc.
voor nog eens 75 euro zou hij de handvaten/spiegels/ruitenwissers/drukknop achterklep/randje onder de voorbumper/en nog wat gelijk meepakken.

Ga je het via de officieele weg doen dan kost het een stuk meer en loop je best leeg op 1 zo'n kras.
Misschien dat er iets te regelen valt mbt verzekeringswerk...?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

anusbaf

is al een hele oude kras. heeft de vorige eigenaar zelf gezegt dus denk niet dat er nu nog iets te verhalen is bij de verzekering.

maar ik ken wel iemand die bij een schade herstel bedrijf werkt.

in ieder geval bedankt. en jammer dat het niet zelf op te lossen is.

Stefan

tsja,

Misschien dat er nog een ander "wondermiddel" te koop is, maar het ziet er uit als een lelijke vervelende kras dus ik vrees het ergste... ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Boy

Bij mij heeft de vorige eigenaar de verkeerde kleur lakstift gebruikt om een paar krasjes weg te werken, veels te donker.
Met de zon erop erger ik mezelf hier echt aan.
Ik durf er eigenlijk niks aan te doen want ik ben bang dat je het dan alleen maar beter ziet...
Mischien dat je het bij een of ander bedrijf mooi kunt laten maken .

Yskonyn

Klote man, is er niet iets te regelen via de mannen van dit forum, jongens?  --

Als we het toch over krassen hebben, wat is nou goed spul om lichte krasjes weg te werken? Bijvoorbeeld de krasjes die ontstaan door vriendinnen die handtasjes op je dak zetten.  8)7  ;)

Happy newyear allemaal!!

Kj

Ja, of een doos met boodschappen.... Nou vraag ik je. Doe dat op je eigen auto  8)7..... Een Megane verdient meer respect  !-!

Timo Zuiderduin

de kras op de foto's zal inderdaad hersteld moeten worden d.m.v. spuitwerk, denk dat het je (op de bon) een euro'tje of 150 gaat kosten.

de oppervlakkige krasjes zijn er vaak vrij goed uit te poetsen door bijv. het eerder genoemde commandant. ook zijn er middelen van Meguairs waar je op verschillende fora wel goede reacties over leest.

als tijdelijke oplossing heb je ook een soort waxkrijtjes die je over de kras heen haalt en later de auto met wax behandelt, dit gaf toen bij mij ook wel een aardig resultaat, maar ja, dit moet je dus steeds weer herhalen als je je karretje gaat wassen en dat gaat ook irriteren.

ForzaMollie

Vond het niet nodig een nieuw topic aan te maken, dus vandaar dat ik deze even volspam.

Ik heb vanmorgen stom genoeg iemand licht geschampt met inparkeren. Gelukkig bij mij alleen was poetswerk, maar de betreffende vectra een dikke kras in de achterbumper. Heb nog niets gehoord van hem/haar, maar wil alvast een beetje voorbereid zijn.

De bumper is niet gescheurd of gedeukt, dus wss alleen spuitwerk. Maar op wat voor bedrag kan ik rekenen ongeveer en is het verstandig dat ik hier in de buurt een schade-hersteller vraag wat hij zou rekenen zodat ik niet opgelicht wordt?

Is het overigens verstandig om onder een bepaald bedrag het zelf te betalen ivm premie-verhoging?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev