Advertenties


accu

Gestart door vdwaldennis, 24 december 2006, 12:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vdwaldennis

Van de week startte mijn auto niet. Volgens mij had ik de binnenverlichting aan gelaten en in de tussentijd mijn auto ongeveer een anderhalve dag niet gebruikt.
Dus de accu leeg....
Met startkabels weer geprobeerd de auto te starten maar de enige vooruitgang die werd geboekt was dat de lampjes op het dashboard het weer deden. Maar starten deed die zelf na een kwartier met startkabels nog niet. Toen maar naar de renault garage die toevallig 20 meter van me vandaan zit.
De garage kwam met hun bus naar mijn auto gereden en ging kijken of het met hun startkabels ging. Die gaat aan de voorkant van de auto ergens in en de andere kant gaat op mijn accu.
Nu startte de auto in 1 keer.
Ze hebben de accu en de dynamo nog helemaal nagekeken, maar dat was prima in orde.
Ik vraag me toch af waarom de auto maar niet wou starten met mijn startkabels?
Ik heb ze namelijk eerder gebruikt en toen lukte het wel gewoon.

Ook was een paar maanden geleden een andere situatie toen de auto niet wilde starten. Na 10 keer proberen startte de auto nog niet en ging ik maar terug naar huis. Ik liiep 10 minuten later weer terug naar de auto om de autoradio eruit te halen. Even nog proberen of hij nu wilde starten......en ja hoor.
Hoe is dat mogelijk?

Paul

Goedkope startkabels geven vaak problemen omdat ze te dun zijn.

Het andere probleem klink als een slecht contact van het stekkertje +50 van de startmotor.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

xforce

jep inderdaad.

ben daarom ook blij dat ik eens in mijn leven een accu lader heb gekocht.
heb er deze winter weer velen mee blij kunnen maken

ForeverYoung

Mijn tip: hou je dynamo in de gaten..

Net zoiets heb ik ook ooit gehad, wou die op het laatst ook niet meer starten met de startkabels :?
De dynamo bouwt dan een soort van weerstand op, en later is dat weer weg (?) en kun je ineens wel weer starten 8)7

vdwaldennis

Citaat van: Paul v Dijk op 24 december 2006, 12:50:20
Goedkope startkabels geven vaak problemen omdat ze te dun zijn.

Zou kunnen, maar ik heb ze vaker zonder probleem gebruikt. Maar het zou kunnen inderdaad...

Citaat van: xforce op 24 december 2006, 16:37:16
ben daarom ook blij dat ik eens in mijn leven een accu lader heb gekocht.
heb er deze winter weer velen mee blij kunnen maken

hm, goede tip misschien moet ik die ook maar eens kopen. Kun je me er eentje aanraden en waar ik deze kan kopen?

Citaat van: Edward (ForeverYoung) op 24 december 2006, 21:28:08
Mijn tip: hou je dynamo in de gaten..

Net zoiets heb ik ook ooit gehad, wou die op het laatst ook niet meer starten met de startkabels :?
De dynamo bouwt dan een soort van weerstand op, en later is dat weer weg (?) en kun je ineens wel weer starten 8)7

bedankt, moet ik maar doen dan. Maar bij de garage is hij gecontroleerd en hij was prima in orde dus dat vind ik zo vreemd.

ForeverYoung

dat vertelden ze mij ook altijd, en hij was toch echt kapot op een gegeven moment.
doormeten zegt niet altijd alles namelijk. ;)

Paul

Met goede startkabels kun je altijd starten, hij maakt dan geen gebruik van de dynamo.
Een dynamo werkt of is kapot, daar zit niks tussenin, of de koolborstels moeten versleten zijn en nog net contact maken. maar dan zou het lampje moeten branden.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

vdwaldennis

Ik kwam er zojuist achter dat als ik mijn lichten uitdoe en de sleutel in het contact op stand 2 (dat de dashboardlichtjes branden) dat mijn achterlichten gewoon aan blijven!
Das niet goed....
Misschien is daardoor mijn accu ook wel minder geworden omdat ik dit nooit door heb gehad.
Hoe komt dit? Zijn de lichten niet goed aangesloten of iets?

vdwaldennis

hm en dat houdt in?
Wat kan ik er aan doen?

tuningisnotacrime

Kzet mun vraagje hier maar ff weg

Mijn accu is iedere keer naar een week niet gereden te hebben leeg.

is dit normaal of lekt ie ergens stroom

groetjes davey

tuningisnotacrime

ik denk dat ik er al aan uit ben , tligt waarschijnlijk aan het alarm.

Greencabrio

 --

Ik heb hier hetzelfde probleem. Alleen denk ik dat het mijn condensator is icm mijn alarm. Door het alarm blijft er constant spanning staan op het circuit. De condensator gebruikt dat om zichzelf op spanning te houden en dat resulteert denk ik in een lege accu....

Wat denk jij dat het is davey? Bij jou? Wat doet je alarm?

tuningisnotacrime

volgens een maat van mij ligt het aan het alarm


Hij had hetzelfde probleem met zijn wagen.
En nu hij zun auto niet meer op het alarm zet, gaat zijn accu veel minder snel leeg.

Hij zegt dat ik alleen de wagen op alarm moet zetten als ik um buiten op straat zet en niet alstie in de garage staat.


RaymondTroost

diesel accu kope !-!

of een optima, nog bter ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev