Advertenties


Renault Megané Coupé 16V Monte Carlo bj 1998

Gestart door HiddeP, 17 december 2006, 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiddeP

Hallo,

Ik heb me vandaag hier aangemeld en ben hier dus nog maagd  :q
En k`weet dus ook niet of dit in het goede dir is gepost o-)
Maar goed dan verplaatsen de MODS hem maar :P

Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een leuke auto, en toen is mij de Renault Megane Coupe opgevallen.. :)
Dit lijkt mij een erg leuk "auto'tje" om mee te beginnen, alleen viel me toch redelijk vaak de prijs tegen..
Vaaks +_ €5000,-
Alleen ben ik gisteren bij een auto verkoper geweest en die mij vertelde dat hij binnenkort een Renault Megane Coupé 16V Monte Carlo in z`n bezit krijgt.
Hij is van 1998 en hij heeft een km stand van +- 170.000km
Hij rijdt op Benzine en het onderhoudsboekje zit erbij.
O.Z weet niet hoeveel inch velgen zitten er ook bij.
Geel van kleur.
Omdat hij hem gisteren nog niet had.. heb ik hem dus nog niet kunnen bekijken / testrit kunnen maken.

Op papier lijkt het me een hele leuke auto..
Alleen vind ik zelf dat hij nogal aardig wat kilometers heeft gemaakt..Of zeggen jullie dat dat in princiepe wel wat meevalt?
Onderhouds boekje enzo zit erbij zij hij.. dus lijkt me dat hij z`n beurten wel op tijd heeft gehad..
Alleen ben ik niet echt zo`n auto sleutelaar.. dus vroeg ik me af of het wel zo verstandig was om zo`n auto te kopen..
Want als ik het forum door blader dan zijn er aardig veel probleempjes met zo`n auto.. of valt dat wel wat mee?

Over ca. 2 weken zou hij die auto binnen krijgen.. en krijg ik een telefoontje om em te komen bekijken..
nu vroeg ik me ook af waar ik zoal goed op moet letten bij het kopen van zo`n auto?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke Groet,

Hidde Punter

edit: Vraagprijs is btw.. €3950,-

Boy

ik vind de prijs wel mee vallen voor een 16V met 170.000

gewoon kijken of alles netjes is onder de kap e.d, en of hij geen schade heeft gehad  !-!

Patricklauw

En een testrit maken niet te vergeten. Er zijn dingen waar je op moet letten tijdens het rijden zoals ineens hard gaan remmen en kijken of je stuur niet ergens heen trekt en nog veel meer wat ikzelf niet weet ;)
En opletten of je hem wel lekker vind rijden natuurlijk dat is ook heel belangrijk Y

Kijk ook in de faq http://www.meganecoupe.nl/clubauto/aankoopadvies.htm

En bespreken of je garantie hebt, zo ja hoe lang?

Paul

#3
Als ik me niet vergis is de Monte carlo alleen geleverd met 1,6e8v en 2.08v.
Dus niet als 16v.
Let daar wel op als je naar de auto gaat kijken of dat het wel een echte 16v is.
km stand zou ik me niet zo'n zorgen over maken, zeker niet ale het een 2.0 is die in goede staat is.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

HiddeP

ah oke, das wel jammer dat die niet in de 16V uitvoering is..

Hoeveel pk heeft de 1.6e? en de 2.0e?
kan het namelijk nergens terug vinden..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev