Advertenties


Hulp gevraagd bij aansluiten Lexus achterlichten

Gestart door Megaantje, 17 december 2006, 12:41:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Megaantje

Dag allemaal,

Ik heb gisteren mijn nieuwe Lexuslampen proberen aan te sluiten in mijn Megane Coupe Phase 2, het zijn de lampen met 4x verlichting erin en ze zijn zwart.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de bedrading op de juiste manier aan te sluiten, de gebruiksaanwijzing is ook niet helemaal helder hierin en tevens zijn er 2 soorten kabelbomen bij voor de Phase 1 en 2 maar ik heb geen idee welke voor welke is.
Ik heb wel de lampen op de juiste manier erin gedaan want daar kwam ik achter middels dit forum over de buitenste waar 5w/21w lampjes in moeten en dit is het geval. Zou iemand mij het juiste schemaatje kunnen geven en mij vertellen welke kabelboom ik moet gebruiken, ik zie dt meerderen onder jullie zo'n zelfde setje achterlichten op de auto hebben gemonteerd dus ik ben benieuwd hoe dit dan verlopen is en of ik de enige ben met deze problemen.

Alvast erg bedankt!

peterachterop

Heb je een voorbeeld foto van welke lamp het is.

Ph 1 en ph 2 verschil zit hem in de mistlamp
ph 2 heeft deze in de lamp zitten ph 1 heeft ze naast t nummerbord.

Megaantje

Ja ik heb een foto van de lampen:



Maar heb je ook enig idee dan welke kabelboom ik moet gebruiken, ik heb een exemplaar met een dubbele witte en 1 met een enkele witte en die met enkel wit heeft een blauwe die de boom met de dubbele witte kabel niet heeft.

peterachterop

Ik zou zeggen sluit de kabelboom eens aan en doe in elke fitting een lampje.

Check nu om en om de volgende lampen.

knipperlicht, remlicht stadslicht, achteruit rij lamp en mistlicht.

Dan weet je welke boom je moet hebben.

Megaantje

#4
Ik heb allerlei combinaties met beide bomen geprobeerd en al wat er gebeurt niet het juiste. Mijn mistlamp brand ook constant volgens mijn dashboard en toch brand er niets achter. Al met al ben ik 4 uurtjes verder en nog niet het juiste resultaat bereikt helaas  N

Heeft er iemand hier dezelfde achterlichten en ook een phase 2 megane coupe, dan zou ik het zeer op prijs stellen als degene wil kijken welke kleuren er aan welke aangesloten zijn voor beide achterlichten.

Patrick

Voor de fase 2 moet je degene met een witte en een blauwe gebruiken,
de witte is achterlicht en de blauwe is mistlicht.

Patrick

voor de fase 2

links:                                               rechts:
auto - achterlicht                              auto - achterlicht

zwart - zwart                                    zwart - zwart
oranje - groen                                   geel - groen
bruin - rood                                       bruin - rood
blauw - wit                                       blauw - wit
wit - geel                                         wit - geel
paars - blauw                                    paars - blauw

Megaantje

Dank je wel Patrick, ik ga zo nog ff prutsen aan mijn auto, maar het komt nu met de bakken uit de lucht bij mij  >:(.
Dus ff wachten maar en ik hoop dat ie voor het donker weer verlichting heeft  ;)


Thanxxx  :-*


Ik laat het weten als ie het doet.
Weet je trouwens ook of ik een 5w/21w lamp in het achterlicht/mistlamp moet doen of kan dat gewoon een 5w zijn?

Patrick

mistlamp is 21 w
achterlicht-remlicht is 21/5 w

Megaantje

Wederom bedankt voor je snelle en heldere uitleg.

Megaantje

Dag Patrick,

Ik wil je hartelijk bedanken, mijn lampen zitten er in en alles doet het naar behoren. Ik had iets eerder willen reageren maar kon dat niet wegens omstandigheden......


Thanxxx  _o_


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev