Advertenties


topsnelheid van renault megane 2.0 16V

Gestart door hans, 2 december 2004, 14:21:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ferdi

ik denk tom tom wess... aangezien die meet via de satelliet heeft ie altijd gelijk....  :D
ik kwam er laatst achter dat onze Swift een afwijking heeft van 10 km/u  :-\

Tony

Nou dat is me wat!
Mijn 2.0i 8v G3 loopt (geeikt) op gas 226 en op benzine dik 235 (harder durfde ik niet)
Voor zo'n oud beestje (6 jaar, 6 januari was ie jarig) is dat niet slecht.
Volgens mijn boekje heeft ie een top van 230 km/h
Ik moet er wel bij zeggen dat het 10% +/- kan uitmaken of je al dan niet een volle brandstoftank, bijrijder, volle kofferbak,tegenwind, goede banden  en/of airco (+5% !) hebt.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


Kasteel

die 2.0 8v is iig dus geen megane :P

ps, d8 altijd dat de megane meer afweek, omdat ik nu ik met 205/45 (ipv de 205/40 wat de bedoeling is) rijdt, en behoorlijk lagere top op teller had.
nu met deze band is het zo dat 100 echte is 99 op tomtomgps, en 200 is 199 gps, dus weinig afwijking, en als je bedenk dat omtrek verschil maar 3% is tov de 205/40 (handigrekending nu op de site ;)), valt me dat dus reuze mee.

echter hoor ik laatst steeds meer slechte dingen over de snelheid die tomtomgps aan geeft, want dit zou minder zijn dan bij andere gps systemen.
maar net wat michel zegt, ga er van uit dat ie 215/220 echt loopt, dat klopt nml wel :)

frutsel

2.0 8v? loopt 200
2.0 16 v loopt 215, dit zijn de standen. :D volgens de boekjes...

Edgar

Je mag toch nergens harder dan 120 in NL...? ?:)

Ik rij 1 op 14 en jij???
En 1 op 12 op gas....

Tony

Ongeveer 1:11 op lpg en 1:13 benzine.
Per motor en lpg installatie kan dat best veel schelen.
Een zelfde type als ik heb, maar ander type versnellingsbak komt niet sneller dan 190.
Daarnaast als je een slecht ingereden motor hebt ("lui") dan kan dat zomaar 10-15 km/h schelen.
Ik gooi trouwens 1x per jaar zo'n blikje "spul om je motor te reinigen" in de tank. Dat voorkomt veel lekkages en sludge vorming, waar je bij lpg toch gauw last van hebt. Dat werkt prima en voorkomt dat je je stappenmotor en injectoren vaak moet reinigen.
om de 3 olieverversingsbeurten doe ik er ook een toevoeging bij (zo'n 1000 km voor de verversingsbeurt) om he rubberafdichtingen zoals keerrringen soepel te houden. Ik rij nu zo'n 60.000 km (op een stand van 171.000) lekkage vrij.

ppveenstra

gaap  :)
dit wordt weer een topic met een 2e deel eraan..

Robert yellowDevil

da's leuk allemaal, die vergelijkingen  :)

Elke auto is verschillend, dus elke auto presteert ook verschillend, ook al zijn het dezelfde merken en types uit het zelfde bouwjaar.

volgens mij blijft dit echt een oneindige discussie  :-X



Stefan

Citaat van: ppveenstra op 26 januari 2005, 15:33:07
gaap? :)
dit wordt weer een topic met een 2e deel eraan..

zoals ik al eerder dacht Popke.... ;)
Lekker belangrijk zegmaar
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wouter

Ben net naar de wintersport geweest met volle bepakking en 2 personen + 205 banden en kwam op de teller niet voorbij de 229. Had wel toeren over maar het beestje vond het genoeg denk. Had alleen de tomtom niet goed ingesteld en die schakelde dus het beeld uit bij de 200 echte km. Op zich best stoer. Maar het stoerste is toch dat je vooral bergop veel dikke zware Duitse BMW's/Mercededsen/audi's achter je laat. Wat een Powerrrrrrrr!!!!!!!!!!! Alleen een gem. verbruik van 1 op 9 is wat minder ;)
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Wouter

Ohja en er kon bij terugkomst ook zowat een liter olie bij? (2000km heen en terug) Volgens de monteur was dat niet zo heel vreemd als je goed door hebt gereden. ;D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Kasteel

Citaat van: Wouter op  5 februari 2005, 10:22:36
Ben net naar de wintersport geweest met volle bepakking en 2 personen + 205 banden en kwam op de teller niet voorbij de 229. Had wel toeren over maar het beestje vond het genoeg denk. Had alleen de tomtom niet goed ingesteld en die schakelde dus het beeld uit bij de 200 echte km. Op zich best stoer. Maar het stoerste is toch dat je vooral bergop veel dikke zware Duitse BMW's/Mercededsen/audi's achter je laat. Wat een Powerrrrrrrr!!!!!!!!!!! Alleen een gem. verbruik van 1 op 9 is wat minder ;)

std staat er bij 'veilige snelheid' 200 ingevoerd, je kan echter dit aanpassen, of via dat gps menu verder gaan :)

meg28ane

ik krijg uit de mijn een 256km na uit boren nieuwe pistons en nokkenassen en aan gepaste computeren benzine toevoer ik heb dit wel op gesloten parkoer gedaan  en werd op de testbank nog eens over gedaan heb de printout nog liggen hier
;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev