Advertenties


geen warme lucht

Gestart door JohanDH, 9 december 2006, 20:24:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohanDH

Hallo beste mensen,

Ik ben nieuw hier en zal me daarom ff voorstellen. Ben 23 jaar en woon in Den Haag. K heb al bijna een jaar een Megane en ben er zeer tevreden mee. Het is een Megane uit 1998 rijdend op G3.

Ik heb een vraagje met betrekking tot de warme lucht. Ik krijg al ruim 2 weken geen warme lucht meer. Ik heb gister mn thermostaat en koelvloeistof laten vervangen, omdat ik dacht dat het misschien aan de thermostaat lag. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een keertje met te weinig koelvloeistof heb gereden en daardoor aan de kant moest als gevolg van te hoge temperatuur. Ik denk dat hierdoor mij reservoir vervuild is.

Mijn vraag is of iemand weet waardoor ik geen warme lucht kan krijgen en hoeveel me dat ongeveer zal gaan kosten?

Bijvoorbaat dank!

MvG, Johan!

Paul

#1
Heb je het systeem ontlucht??
Anders zou de kachelradiateur verstopt kunnen zijn
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Alex Verloop

ik zou zeggen thermostaat, maar aangezien die al vervangen is  8)7

Patrick

Kachelradiateur verstopt.

xforce

koelvloeistof nog in orde... altijd blijven checken.
bij mij was de oorzaak van geen warme lucht een lekker koppakking

JohanDH

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal morgen mn auto naar de garage brengen om het te laten nakijken. Ik zal nagaan of de garage ook de oorzaak geeft aan de kachelradiateur of de koppakking.

Als de koppaking niet in orde is, zou het dan ook kunnen komen dat mijn olie een klein beetje lekt?

MvG, Johan!

xforce

ligt eraan waar je olie lekt?
En of er koelvloeistof uit lekt ??

Als de koelvloeistof lekt, is het logisch dat de radiator na een poos ook niet meer werkt.
En als het dan echt de koppakking is in combinatie met koelvloeitstof en olie, dan zou ik als ik jou was niet meer rijden.
Anders rij je het hele motorblok in puin.
Maar dat is kwestie van nagaan waar het lekt.

Meganez

Als het bij de koppakking een combinatie van een koelvloeistof en olie lek is zou kan je dat waarschijnlijk ook wel in je koelvloeistof reservoir zien. Als je hier een mayonaise achtige substantie ziet heeft de olie zich met de koelvloeistof vermengt en zit je in grotere (financiele) problemen want dan moet je koppakking waarschijnlijk vervangen worden.

loek

Het kan ook zijn dat de stekker van de verwarmingsunit is doorgebrand/gesmolten. Dit heb ik ook gehad met mn vorige auto, clio 1.8 16v. Nieuwe stekker en contactdoos van de autosloop gehaald, en alles werkte weer perfect. Dit zou een bekend probleem zijn bij renault.

Roeland

als de kachelradiator verstopt zit. is deze terug 'open' te krijgen met reiniger of moet ik hem dadelijk vervangen dat dit toch niet helpt?

zijn er andere manieren om deze te vervangen dan het hele dashboard uitbouwen..

grtn Roeland

Patrick

Er is een reinigingsmiddel voor.
maar meestal werkt dit niet, dan blijft vervangen over.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev