Advertenties


Stemmen? en zo ja op wie?

Gestart door Timo Zuiderduin, 17 november 2006, 16:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Birt

CU. En anders SGP.

Dat is wat mijn stemwijzer/compas/enz aangaf. en dat elke keer weer.

Maar zal zeker een stem worden op de CU. Mede door mijn geloofsovertuiging. Maar ook omdat ik in een dorp gewoont heb waar de christen unie in de raad zit en de helft van de wethouderszetels heeft. Hier zie ik tot nu toe alleen maar goede dingen van komen. Zeker omdat de gemiddelde CU raadslid/kamerlid ook een no nonses instelling heeft door duidelijke focus van de partij. Dus ik zweef zeker niet!

http://www.christenunie.nl/nl/standpunten
http://www.christenunie.nl/nl/k/91/news/view/137957/48130/Rouvoet-beste-politicus.html
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Michel Cijs

CDA of SGP zegt mijn stemwijzer (en kieswijzer en nog 1)

iets anders dan de laatste jaren bij mij in ieder geval.

Aangezien ik het te weinig heb gevolgd ga ik denk maar voor de CDA. Balkende is niet mijn favoriet maar de standpunten zoals ze er nu voor liggen komen bij mij het meest overeen met de CDA. Een duidelijk beleid, tikkeltje streng maar wel met enkele sociale punten. Minpunten vind ik duidelijk de zorg bij deze partij maar over de linie heen past mij dit dus schijnbaar het beste. Gelukkig dat er dus sites zijn om dit te toetsen want anders had ik zelf in eerste instantie niet op de CDA gestemd  8)7

Michel Veltman

verhaal wat jij verteld Michel is precies hetgene bij mij ook speelt
ook de stemwijzer verteld mij CDA terwijl ik niet had gedacht bij die partij uit te komen ...eerder andere kant op...
voorgaande jaren stemde ik SP....nou das dan nu toch wel een 180graden draai naar de CDA..

moet wel zeggen van wat ik op de tv ervan zie ik niet een favoriet zie..bij al de verhalen komen ze iig overtuigend over..(maja hoeveel beloften worden daadwerkelijk ingelost....)

vreemd spel de politiek
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

GVR

Tja ik zweef nog steeds.Volgens de stemwijzer (of kiesbeter.nl) moest ik voor de SP gaan.Ik weet het nog niet zo.Gelukkig heb ik nog 4 dagen om er over na te denken.

matthew

Volgens de stemwijzers komt ook bij mij het cda uit de bus,en tja het moet iemand met verstand zijn en niet iemand goodlooking zoals iemand hier eerder al zei.
Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van het cda.

xforce

Geert Wilders gaat het worden hier.

Ik ben het hartstikke beu met al die radicale samenzweringen van moslims, de verkoop van halal vlees in een albert heijn, de opkomst van steeds meer moskeën in Nederland. Ze moeten blij zijn dat ze hier mogen wonen, en dan ook nog geld krijgen, maar voor de rest hebben ze zich aan te passen. We zijn geen moslimvoorzieningsstaat.
En weg met die burka's waarmee ze overal onherkenbaar kunnen jatten. In Nederland heb je als moslim ook een vrouw een hand te geven. en noem maar op...

k hoop niet dat ik hiermee mensen kwets.
Maar ik moet nog wel normaal kunnen eten bij de lokale frietjesdealer zonder dat ik aan alle kanten hoor, wat kijk jij wat kijk jij tfoeee.

over and out

Timo Zuiderduin

heb je ook de rest van de punten van Wilders bekeken?

Politiek gaat niet alleen maar om het beleid ten opzichte van buitenlanders he!
Ik geef toe dat er iets veranderd moet worden, maar om nou alleen daarvoor op Wilders te stemmen is wel wat kort door de bocht.

belangrijke punten zijn ook de nederlandse economie, de verhoudingen binnen EU, de inbreng van NL in oorlogen, huizen prijzen, zorg, onderwijs,.. etc. etc.

Decepticon#1

@Xforce. Ik ben het eens met Timo dat je ietswat 'kort door de bocht gaan'. Er zijn zeker elementen uit andere culturen die het er hier niet beter op maken/die we buiten de grenzen van Nederland moeten houden. Om het heel zwart/wit te zeggen: sommige buitenlanders moeten weg/wegblijven. Maar ook in Nederland zelf zitten foute ideeen/foute mensen. Ik heb les gegeven aan zoveel verschillende mensen uit andere culturen en gezien hoeveel welwillende, lieve mensen daartussen zitten, die echt een bijdrage aan ons land zouden kunnen leveren. Evengoed heb ik Nederlandse mensen gezien die het liefst de hand ophouden en niets willen doen. En vice versa is het ook weer zo. Wilders gooit het mij te veel op andere culturen en de problemen die deze culturen meenemen. Kijk ook vooral eens naar jezelf zou ik zeggen!

Mzzl,

Peter

Michel Cijs

absoluut eens met peter

ook ik vind dat NL-ers teveel in hebben geschikt naar de wensen en behoeften van 'buitenlanders' (raar woord maar iedereen snapt dan wat ik bedoel), maar dat hebben wij wel als land zelf in de hand gewerkt. Er zijn zat 'buitenlanders' die perfect zijn geintegreerd en ik vind dat er in NL teveel in hokjes wordt gedacht.
Dus eens dat er een goed beleid moet komen (wat best strenger kan, maar die lijn is al jaren geleden ingezet) en vanaf de andere kant dat 'buitenlanders' wel zelf hun kans pakken; maar het is niet HET probleem in NL.

Respect en waarden en normen in de samenleving vind ik wel.

Uhm begin net een cda-stemmer te lijken  :D

Ferdi

zal ik ff gaan vlammen,
ik hoor mensen over de EU, hoe goed dat wel niet is, ik geloof dat we vorig jaar met zijn allen de grondwet een keiharde nee hebben toegezegd... weten jullie hoeveel euro wij per jaar per burger betalen omdat NL zo graag bij de EU wil horen...? En dan Balkenende, ja een wijze man, maar niet het voorbeeld van NL, dat als schoothondje bij Bush op de bank zit... en van mijn part ook altijd zijn reet zit te likken.
En dan de VVD, dat jullie nog vertrouwen hebben in Verdonk, eerst stuurt Hirsi Ali weg, die in de VS met open armen wordt ontvangen, en dan stuurt ze ook nog een kind van 2 maanden het land uit, omdat de vader het kind was vergeten te erkennen... en dan roepen: "regels zijn regels".
Dan ook de nieuwe ziekenfondsregeling, wat een belachelijk idee, en het wordt de komende jaren alleen maar meer... Ze pakken nu mijn groep qua inkomen hard aan, en rijke gaan er op vooruit... Nee ik stem SP of PVDA, er moet iets anders komen, Bos komt op voor de mensen die een gewoon inkomen hebben, en niet al te veel hoeven in te leveren, daarentegen de "rijkere" wel, die het makkelijk kunnen missen...
Dit kabinet is toch niet voor niets gevallen?

Timo Zuiderduin

maar de rijkere mensen hebben er zelf hard voor gewerkt om bij de rijkere te horen. Die hebben jarenlang gestudeerd of ervoor geknokt om hogerop te komen. is het dan terecht dat die mensen hard aangevallen worden of zou je ze eigenlijk een schouderklopje moeten geven en zeggen dat ze het goed hebben gedaan voor zichzelf.

belastingen etc. betalen we in percentages van ons inkomen, op het moment dat je boven een bepaald inkomen komt moet je zelfs nog meer procent van je loon inleveren. wat betekend dat de rijkeren al meer betalen dan de armeren.
dus vind ik het onterecht dat de rijke mensen extra moeten gaan inleveren. ze betalen al meer procent van hun loon aan belasting dan de mensen onder een bepaalde inkomensgrens.

echt arme mensen krijgen op dit moment al hulp d.m.v. huursubsidies etc.

Ik kan mezelf helaas nog niet onder de rijkeren rekenen, dus zeg ik dit niet vanuit het rijke mensen oogpunt.

Waar ik mezelf al jarenlang aan irriteer dat er grote groepen mensen zijn die het vertikken om te werken (ze zeggen dat ze niks kunnen vinden maar dat is onzin in vele gevallen) ondertussen houden ze hun handje op bij de sociale dienst, krijgen ze huursubsidies etc. etc. en ze hoeven er geen reet voor te doen. en ondertussen lopen ze nog te klagen dat ze niet rond kunnen komen!! ga dan met je luie reet aan het werk!! ga bij de plantsoenendienst, ga vuilnis ophalen, ga achter de kassa,.... maakt niet uit wat, maar doe iets en ga niet zitten klagen!!!



Michel Cijs

nadeel van politiek is dat de waarheid, ook bij bovenstaande voorbeelden, weer in het midden ligt. Maar daar is geen partij voor  :D

sebastiaan

dus dan maar dictatorschap ???? >:D

Michel Cijs

nee, liever niet  N

maar een goede mix tussen links en rechts in het kabinet zou wel fijn zijn; die ook nog eens samen zouden gaan regeren maar dat lijkt het ideaalbeeld helaas  l-

sebastiaan

was ook een grap hè, het is altijd lastig. je zult nooit een perfect kabinet hebben.
voor mijn/ onze situatie (kinderen, school, opvang, werk, auto van de zaak etc.) is CDA het beste. maar trots ben ik er niet op.
overigens wil ik wilders verdedigen, te snel staat hij in een negatief daglicht. heeft een van jullie zijn volledige achtergrond doorgenomen. ik denk eerder dat hij al een stempel heeft net als verdonk dat heeft.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev