Advertenties


Stemmen? en zo ja op wie?

Gestart door Timo Zuiderduin, 17 november 2006, 16:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

om maar eens een keer een serieus onderwerp aan te halen.

hoe zijn jullie meningen op dit moment verdeeld wat betreft Politiek en het stemmen?

Ik kom er nog niet helemaal uit en die verrekte stemwijzers brengen me alleen maar verder in verwarring. (de ene zegt dit, de ander zegt dat) 1 ding ben ik wel al zeker van en dat is dat ik niet links wil stemmen.

op dit moment gaat mijn gevoel uit naar VVD en CDA.

remko277


Boy

Ik denk dat dit een topic gaat worden met een hoop sterretjes *** :q

Dirk Kuipers

Ik ga VVD stemmen.

Dit omdat het programmabeleid het meest bij mij past, en ZEKER NIET omdat Rutte daar zit.
Ik denk dat ik Zalm of Verdonk stem.

Even schieten op de rest:
Wouter Bos vind ik maar een gladjakker die de boel bij elkaar liegt.

De rest van al het linkse gedoe wil nog meer geld lenen, terwijl ik juist van mening ben dat je moet aflossen.

Wat ik me nog wel voor kan stellen is dat men op Marijnissen stemmen gaat. Deze man is naar mijn idee eerlijk en draait nergen omheen. Dhr Bos geeft op vraag A een antwoord B en draait overal omheen.


sebastiaan

Citaat van: Remko Voets op 17 november 2006, 17:00:30
Ik doe er niet aan mee....
moet je ook nergens over mopperen de komende 4 jaar hè.
waar stem ik op..... ik twijfel tussen de fundering die er nu ligt of de VVD (verdonk).

Marco K

Citaat van: sebastiaan op 17 november 2006, 18:52:23
Citaat van: Remko Voets op 17 november 2006, 17:00:30
Ik doe er niet aan mee....
moet je ook nergens over mopperen de komende 4 jaar hè.

Ik hoorde van iemand een aardige vergelijking. Niet stemmen en toch gaan klagen over de politiek is hetzelfde als in een restaurant gaan zitten, niks bestellen maar wel klagen over het eten. ;)

Voor mij ook wederom VVD, ik vind Rutte het eigenlijk best goed doen.

Stefan

ik neig ook naar VVD
En dan Rita !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


mickeynox

Ow nee he gaan we het hier ook al over stemmen hebben. Ik word helemaal gek van die gasten op de tv. Moeten die niet een land draaiende houden ofzo. Politieke lingo  l- l-

Maare ik heb nog geen idee wat ik moet gaan stemmen. Al een paar x die stemwijzer gedaan maar kom iedere x iets anders uit  8)7 Ik heb ook een beetje het gevoel dat je toch wel genaaid word door de een iets meer dan de ander. Misschien zie ik het wel een beetje te zwart in maarja....

matthew

Je moet bij stemwijzer kijken naar de verschillen die je hebt met een partij en als de verschillen op punten liggen met wat je belangrijk vind moet je verder kijken.
Nou weet ik niet of hier veel mensen zitten met een eigenzaak ,maar als je vvd stemt en je bent gewoon personeelslid dan is vvd niet echt een goede keuze want die willen alles wat de werknemer beschermd afschaffen.(dit komt zo uit de test bij en dit is dus mijn mening erover aangezien ik hier veel stemmen naar het vvd zie gaan ,terwijl ze volgens mijn ook gewoon werknemer zijn).

En voor mij kwam eigenlijk dan het cda het beste uit de bus,maarja dat weet ik nog niet,ik kan altijd nog op partij voor de dieren stemmen op gorgina verbaan :D .

Decepticon#1

Wat een diepgang bij de RMC  !-! Geeft maar weer aan dat we een speciaal clubje zijn.
Stemmen is inderdaad een kostbaar goed. Leuk ook om te zien dat er veel verschillende ideeen over wel en niet stemmen zijn.
Wat me bij de eerste reacties wel opvalt is dat de meeste mensen helemaal niet zo 'een andere richting' op willen/gaan stemmen, als wat je direct na de val van het vorige kabinet zoveel hoorde. Ik stem zelf CDA, voor een belangrijk deel vanuit mijn overtuiging, maar ook omdat Balkenende als minister-president op mij een zeer intelligente indruk maakt, iemand die weet waar 'ie over praat en die niet zomaar even wat zegt/doet. Ik hoor jullie denken: hij ziet er niet uit!  :P Helemaal met jullie eens, ik hoor dat nog wel eens van mensen om me heen (daar reken ik jullie overigens niet toe!) Tegen deze mensen zeg ik meestal: wat wil je nou? Een knappe minister-president of een intelligente minister-president. Deze man kun je samen met zijn partij (bij voorkeur samen met VVD en CU) wel hun gang laten gaan/de dagelijkse leiding van ons land toevertrouwen. De linkse partijen roepen dat er zoveel mis is in Nederland en alles wel even goed zullen maken. Tuurlijk zullen dingen beter kunnen in Nederland, maar ik denk niet dat de 'linkse toverstafjes' van iemand als Jan Marijnissen (PS: De SP komt voort uit de CPN, de Communistische Partij Nederland en dat vind ik een erg eng idee!) alles in één keer goed/überhaupt dingen goed zullen maken.

We zullen het zien over een week. Ik ga dit topic in ieder geval extra in de gaten houden (naast de RMC-kalender poll  :D)

Mzzl,

Peter

ForeverYoung

Ik stem links. In ieder geval niet rechts :q Weet nog niet precies welke partij, ik denk toch de SP aangezien ze het ditmaal lijken te gaan maken. Maar PvdA, GroenLinks, ChristenUnie en D66 gaan ook mee in de overweging.


En waarom, tja, omdat ik gewoon geen goed gevoel heb bij partijen als de VVD (en zéker niet bij een Verdonk)

Timo Zuiderduin

Mensen die SP stemmen zorgen er uiteindelijk voor dat CDA en VVD toch de coalitie gaan vormen,..

waarom? SP zal niet groot genoeg worden om een meerderheid te vormen,daardoor blijft bijv. het PVDA kleiner die wel een kans hebben. omdat PVDA kleiner blijft zal het CDA en VVD samen groter worden en samen een coalitie vormen.

Wat Matthew aangeeft over dat de VVD ervoor wil gaan zorgen dat werknemers makkelijker ontslagen kunnen gaan worden vind ik inderdaad wel een belangrijk punt. het is iets waar ik het ook niet mee eens ben maar het is wel iets wat je zelf in de hand hebt. als jij een goede werknemer bent zal je werkgever je nooit ontslaan! als je werkgever je eruit gooit heb je dit veelal aan jezelf te danken.

Verdonk zal overigens van mij geen voorkeursstem krijgen omdat ik het gevoel heb dat die vrouw de ene dag "dit" zegt en de andere "dat".
ze waait naar mijn idee een beetje te veel mee met de winden die er waaien. en zoekt expres bepaalde uitersten op om in de aandacht te blijven. kortom, een beetje macht en aandachtsgeil.

Balkie heeft mij de laatste tijd wat meer weten te overtuigen door het charme offensief wat ie voert. ik vind het best een geinig mannetje (en hij is autogek!!!). maar daar wil ik mijn keus natuurlijk niet door laten leiden.

groot nadeel aan de linkse partijen,... ze willen al het geld wat we als land de laatste jaren hebben overgehouden zo snel mogelijk weer investeren in ontwikkelingsprojecten etc. kortom, alles weer snel opmaken en over een paar jaar zitten we weer met allerlei tekorten etc.
Ik vind dat het geld wat er nu is goed beheerd moet worden zodat we de komende jaren als land een goede economie behouden.
daarvoor zou VVD weer een goede keus zijn.



EbOoZ

Ik ben het helemaal eens met mijn mede CDA stemmers !-!

Daarnaast vind ik het altijd wel grappig als je mensen die links willen gaan stemmen, omdat het kabinet Balkenende zoveel heeft bezuinigd, de vraag voor legt waarom hij zoveel heeft moeten bezuinigen!? Natuurlijk omdat dit kabinet de puinhoop van Paars I t/m III heeft moeten opknappen!

Marshall

Duidelijk ChristenUnie. Ik neig na de laatste jaren ' gedoogbeleid' naar een stevigere aanpak van alle werkloze lamzakken, allochtonen die weigeren Nederlands te leren en de weigering van een groet op straat (bij wijze van spreken). Dus een rechtse aanpak met toch een lichte sociale insteek: CU!
Rouvoet heeft mijn stem!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev