Advertenties


vervangen dashboard verlichting

Gestart door Robert v Herwaarden, 7 november 2006, 22:26:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Robert v Herwaarden

Hallo,

Ik heb een Renault megane classic 1.9D van 1998. De dashboard verlichting is deels uitgevallen en ik kan niet ontdekken hoe het dashboard gedemonteerd moet worden. Ook de verlichting van het klokje en temperatuurmeter in het middengedeelte is kapot.

Wie weet hoe dit moet? :? 

Timo Zuiderduin

speakerkapjes eruit trekken.
daarachter de 2 torx-schroefjes losdraaien en met een beetje kracht wip je zo het bovengedeelte van het dashboard eruit.

en daaronder spreekt het allemaal voor zich!

Madness


Mrtijn

Als het de zekering is dan zou alle verlichting het niet meer doen(dashboord)

Nu is het deels uitgevallen.

Jaro

Citaat van: Timo Z.(Clio RS) op  8 november 2006, 13:15:00
speakerkapjes eruit trekken.
daarachter de 2 torx-schroefjes losdraaien en met een beetje kracht wip je zo het bovengedeelte van het dashboard eruit.

en daaronder spreekt het allemaal voor zich!

Goedenmiddag

Ik heb de twee torxschroefjes losgedraaid, maar de bovenkant van het dashboard zit dan nog altijd vrij stevig vast. Nu lees ik in een paar topics dat je een beetje kracht moet zetten, maar waarop precies? Ik heb echt geen idee hoe het los hoort te komen en wel gedeelte precies, dus durf ik ook nergens kracht op te zetten. Kan iemand me helpen met een nauwkeurige beschrijving van de plaats waar en in welke richting ik bijvoorbeel aan het dashboard moet trekken, tegen moet duwen, of een schroevendraaier tussen moet zetten? Om misverstanden te voorkomen liefst in combinatie met een foto of afbeelding.

Ik zou er zeer erkentelijk voor zijn.
Bij voorbaat dank!

Het gaat om het dashboard van een Megane Cabriolet Phase 1.

Mrtijn

Ik pak hem altijd op de rand boven de km,toere,tellers en dan is het een beetje heen en weer naar boven schudden wrikken en dan gaat die los.

Edgar

Je moet hem schuin naar je toe trekken. Wat er allemaal meekomt:

-Gehele bovenkant
-Het zwarte kunststof rond je tellerunit
-Het bakje bij je klokje en temp meter

dreamer

boven je tellers rustig tegen het dashboard tikken met je hand en dan komt ie los aan die kant, rechts kun je hem zo eruit halen door het geheel een beetje te kantelen, zo ziet het eruit dan zonder kap en er is weinig kans op breken zodra je de torx schroeven eruit hebt gehaald. let alleen wel op voor je reset knop voor je dagteller.



succes ermee

Jaro

#8
Thnx guys! Ik ga nog morgen, of iets later van de week nog eens een voorzichtige poging wagen.
!-!

Meer informatie en/of documentatie is overigens altijd bijzonder welkom!
Ben altijd erg bang dat ik dingen kapot maak. Is al zo sinds ik mijn eerste brommertje uit elkaar haalde omdat ik dacht dat dat zo hoorde... Heb dat ding nooit meer in elkaar gekregen. :? 8)7 >:(


dreamer

vraagje jaro, waar staat jou wagen ergens, als het in de buurt is wil ik wel handje helpen  ;)

Jaro

'T is me gelukt hoor! Het is idd een kwestie van even duwen en trekken maar al met al een fluitje van een cent.

Draadjes voor de tomtom komen nu keurig uit het vakje naast het klokje en de temperatuurmeter.
Ik zal nog even fotootjes maken om te laten zien hoe ik een en ander nu heb zitten. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben. Het blijft amateurwerk maar ik ben er als knutseldummy erg tevreden mee.  !-!

THNX!

Jaro

#11
Da's toevallig. Terwijl ik zit te schrijven een reactie.

Jouw foto heeft me echt goed geholpen. Ik had geen idee dat er zo'n groot stuk dashboard mee moest komen.
Heel erg bedankt!
:)


Nou ja, terwijl ik zit te schrijven valt ook wel mee zie ik nu. Had de computer aan laten staan.  8)7

dreamer

Citaat van: Jaro op 30 januari 2007, 18:23:44
'T is me gelukt hoor! Het is idd een kwestie van even duwen en trekken maar al met al een fluitje van een cent.

Draadjes voor de tomtom komen nu keurig uit het vakje naast het klokje en de temperatuurmeter.
Ik zal nog even fotootjes maken om te laten zien hoe ik een en ander nu heb zitten. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben. Het blijft amateurwerk maar ik ben er als knutseldummy erg tevreden mee.  !-!
THNX!

heedaar tevreden knutseldummy, heb je de fotos al?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev