Advertenties


Achterwiellagers

Gestart door Meganomaan, 30 oktober 2006, 13:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Meganomaan

hey all,

vraagje: Ik heb binnen een half jaar mijn wielager achter weer aan het brommen. Zijn er betere lagers in de handel dan de standaard lagers van Renault? Zijn ceramische lagers een optie? Heeft iemand daar ervaring mee?

Thnx!
Nanne.

badboyke

Heb ooit de 2 lagers vervangen en lagers van skf gestoken.
Geen problemen meer gehad.
Ooit nog eens zo een soortgelijk geluid gehad, maar dat was omdat ik de handrem te vaak optrok tijdens het rijden  o-).
Toen had ik een vlak stuk in de band dat hetzelfde geluid maakte.
maar je moet zien dat je je lagers deftig inperst, dat je ze niet beschadigdt en zo.
Want lagers zijn daar heel gevoelig aan.

Greetzzz

Meganomaan

Ik ben er nog altijd niet uit wat betreft de lagers.
Ik ben bij een Ranault garage geweest en heb het probleem voorgelegd waarop de beste man mij vertelde dat de achterlagers minstens een ton mee zouden moeten gaan...dus ik heb een afspraak gemaakt en de 12e december komen er 2 verse lagertjes en een APKtje bij.

Een collega van mij zegt dat de lagers stuk gaan omdat ik zo "achterlijk hard" door de bochten ga. Daarop heb ik geantwoord dat ze daar tegen moeten kunnen en dat ik met AL mijn andere auto's minstens zo hard door de bochten ben geramd waarbij de lagers nooit een krimp gaven! Wel een andere techniek qua lagering want dat waren stiftlagers die versteld konden worden. Bij de Megane zijn het industrielagers die perfect rollen maar zijdelingse weerstand kan nadelig zijn...maar dan vind ik een half jaar per lager toch te kort.

Keep you updated!

Michel Westenberg

#3

Op zich lijkt mij dat het bochtenprobleem niet.
De voortse lagers krijgen het dan meer te verduren dan de achterste.
Echter, als de band vlakke kanten kent ( door de handrem ) of
een kromme velg of, en dat probleem had ik ook en heeft me ook een lager gekost, een verloren balanceerloodje waardoor de zaak niet helemaal meer in balans is.
vooraan voel je dat in het stuur, achter merk je het niet zozeer.
De lagers krijgen het hier flink van te verduren.
Mijn nieuwe lagers zijn inderdaad ook SKF lagers en gaan over het algemeen toch langer mee.
Half jaar is zeker te kort

herbert

kan het niet zijn dat je achterbanden aan het cuppen zijn ?
cuppen wil zeggen dat de banden scheef afslijten,en dat geeft een zoemend geluid.

Meganomaan

Nee, het zijn de banden zeker niet. ALs ik de auto opkrik en een slinger aan de wielen geef hoor je ze rollen.
De handrem gebruik ik alleen als ik parkeer op een helling, heb voor mijn bochetnwerk de handrem niet nodig o-)
Dinsdag gaan ze eronder vandaan, als ik de auto weer oppik istie weer silent !-!

Meganomaan

Karretje is weer stil...wel een domper op de dag zo'n rekening natuurlijk maar ja...het kan altijd erger.

Volgende is de distributieriem want die moet er na een X aantal KM of 5 jaar uit...tja, en de 5 jaar zijn al een tijdje om blijkt.

Meganomaan

Riem is inmiddels vervangen inclusief de 2 snaren. Voordeel van de 8 klepper is dat het nog een echt simpel motoretje is en daar is gewoonweg niets als speciaal gereedschap voor nodig. Ik heb wel vantevoren de riemspanning gemeten om een richtlijn te hebben, verder geen gekke dingen tegen gekomen.

Tip voor diegene die het zelf willen doen: haal behalve de riemen en spanrol ook de plastieke dopjes waarmee het binnenspatscherm op zijn plaats wordt gehouden. Ze gaan er niet al te makkelijk uit en vervormen behoorlijk en dan is het gewoon makkelijk als je niet zit te stuntellen met die verwurmde pluggen en er nieuwe in steekt. Op de prijs van de riemset zal dit echt niet de domper van de dag worden qua prijs ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev