Advertenties


Sleutel en distibutieriem

Gestart door anneliesje, 25 oktober 2006, 09:30:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anneliesje

Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een gele Megane Coupe uit 1997.
Er komen alleen wat probleempjes aan.
De distributieriem moet binnenkort vervangen worden. Opzich niet een supergroot probleem, maar bij de Ranult Dealer wisten ze mij te vertellen dat tijdens het vevangen van de distributieriem ook meteen je waterfilter vervangen wordt. Deze wordt aangedreven door de distributieriem. Als de distributieriem vervangen wordt is de kans groot dat dat waterfilter ook kapot gaat :? Als dat gebeurd heb je serieuze problemen. Dus die zou ook meteen vervangen moeten worden.
Wie heeft hier wel eens van gehoord??? Ik vond het een beetje een vreem verhaal. Kosten hiervan zijn ook nog eens €150,- bovenop de €550,- van de distributieriem  ;(

Ook doen allebei mijn sleutels het niet meer. MOet dus elke keer de startcode in voeren. Beetje irritant!!! Volgens de garage moeten daar nieuwe sleutels voor komen (het zou aan de sleutel zelf liggen). KOsten hiervoor €160,-  :?  Kan dit niet op een andere manier??

Jeroen

Het is niet een waterfilter maar de waterpomp, en de dealer heeft hierin groot gelijk.


anneliesje

sorry, waterpomp... Ik ben een vrouw he  ;)

bedankt voor je reactie!

rik

Dat van die sleutels kan wel kloppen. Ik heb voor een half jaar terug hetzelfde gehad. Elke keer die startcode invoeren vond ik erg irritant dus dan maar vervangen. Zit niets anders op. Ik betaalde toen ook rond de 150 euro. Dit was wel voor 1 sleutel....  :?
Wat op zich wel apart is, is dat beide sleutels het niet meer doen. Deden ze het allebei ineens niet meer?

anneliesje

Ik heb de auto 2e hands gekocht van een particulier. Daarbij kreeg ik 2 sleutels die het niet meer deden.
De kosten voor de sleutel zijn inderdaad per stuk €160,- >:(

carlos

Misschien kun je de sleutels zelf weer activeren.. Waarschijnlijk doen ze het nog wel maar zijn ze niet aangemeld bij je centrale vergrendeling. Er moeten natuurlijk wel werkende batterij'en in zitten. De procedure staat wel ergens op het forum (zoeken), komt er op neer dat je de code in moet voeren en vervolgens lang je centrale vergrendelingsknop in moet houden.. Dan hoor je een piepje of het lampje gaat knipperen en dan je sleutels afwisselend indrukken om ze aan te melden..

Werkt niet bij alle modellen maar iig het proberen waard toch ?

Gerard_Sv650s

Of laat de time out van de noodcode verwijderen, dan kan je zonder de code starten.
Dit kan je bij de dealer laten doen. Ik heb dit ooit laten doen bij de dealer in Kaatsheuvel en was daar 15 euro voor kwijt.

anneliesje

#7
Het nadeel is dan wel dat als je auto open gebroken wordt, dan kunnen ze er zo mee weg rijden. Dat kan nu in ieder geval niet. Daarom heb ik liever dat de code het blijft doen, maar dan wel op de sleutel uiteraard en niet met de code die ik steeds moet invoeren

Gerard_sv650s


anneliesje

lijkt me toch niet verstandig. heb namelijk geen verzekering voor diefstal  ;)

anneliesje

Citaat van: Carlos op 25 oktober 2006, 16:57:48
Misschien kun je de sleutels zelf weer activeren.. Waarschijnlijk doen ze het nog wel maar zijn ze niet aangemeld bij je centrale vergrendeling. Er moeten natuurlijk wel werkende batterij'en in zitten. De procedure staat wel ergens op het forum (zoeken), komt er op neer dat je de code in moet voeren en vervolgens lang je centrale vergrendelingsknop in moet houden.. Dan hoor je een piepje of het lampje gaat knipperen en dan je sleutels afwisselend indrukken om ze aan te melden..
Werkt niet bij alle modellen maar iig het proberen waard toch ?

Helaas werkt dit niet bij mijn Megane  ;(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev