Advertenties


TSL smeermiddel

Gestart door grafenwalder, 21 oktober 2006, 10:47:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

grafenwalder

Vandaag een nieuw product geprobeerd: TSL. Voor degenen die het niet kennen, kijk op www.lare.nl. Het is een smeermiddel, dat aan de motorolie kan worden toegevoegd. Resultaat tot dusver: motor trekt duidelijk beter, is stiller, pakt gewoon "beter op".  !-!Loopt stationair ook regelmatiger. Voorlopig dus positieve ervaringen. Mocht iemand anders dit product ook hebben gebruikt, laat de ervaringen dan eens weten. Bij mij zit het er pas een dag in, dus ik kan nog niets zeggen over de langere termijn. 

Richard1959

Hoi
Nog niet gebruikt, wel benieuwd en leverancier woont bij mij om de hoek.

Hoe pas jij TSL toe qua vullen e.d. ?
Wat kost dit goedje ?



grafenwalder

Toevoegen is eenvoudig. Volgens mijn Renault Mégane boekje heeft de carter een inhoud van 4,75 liter. Voor elke liter motorolie moet je 50ml TSL toevoegen. In totaal zal er dus in mijn motor (1.6 16V) ongeveer 240ml moeten worden toegevoegd. Gewoon in de olie mikken. Maakt niet uit of de motor draait. En klaar! Prijs voor 250ml is een kleine 25 euro. Maar de olie hoeft veel minder vaak te worden verversd. Uiteindelijk verdien je de investering wel terug met: lager brandstofverbruik, langere levensduur van de motor ed.  :)

Richard1959

Dankjewel. Ik ga dat spul een sproberen (althans in mijn Megane)

R

Boy

hmm, lijkt me echt een wondermiddel dus :P
ben benieuwd of het werkt

Richard1959

Jammer dat je nu weer zo'n reactie plaats Remko, maar goed, wil geen oude koeien oprakelen :0

Reinier Goorden

Moet zeggen dat ik me wel in Remko's reactie kan vinden. Natuurlijk is het het kul dat je olie langer mee gaat. Olie gaat langer mee als deze vanaf het begin daar voor bedoeld is, dus een andere samenstelling heeft. Bij mij op het werk draait zowat alles op olie en dient ook geregeld ververst te worden. Geloof niet dat we dat nog zouden doen als we met een toevoeging de levensduur zouden kunnen rekken. N

Richard1959

Voor wat het olieverbruik betreft....eens. Echter oordelen over de werking van een produkt, hoe fantastisch niet-realistisch het ook lijkt, kun je pas op grond van ervaring en gebruik van een dergelijk produkt.
Nu lijkt het mij niet echt een supermiddel, net zoals menig ander wondermiddel, maar ik vind het het proberen waard, zeker gezien de prijs.

vdwaldennis


Patrick

Proberen kan altijd,
maar zoals gezegd zal de verversingstermijn niet langer worden.
de smerende werking houd de olie wel, maar er zitten verschillende toevoegingen (dopes) in die uitgewerkt raken. de werking van die dopes kun je niet verlengen met een (wonder)middel.

Richard1959

Ik ben er klaar mee.....heb er geen kracht meer voor ;)

grafenwalder

Heren, heren.....dit topic is gewoon gestart om gebruikerservaringen uit te wisselen, niet om elkaar in de haren te vliegen.  8)7 IK heb goede ervaringen met TSL !!  !-! Mijn 1.6 16V motor maakte altijd koud veel herrie. Dat is aanmerkelijk minder geworden. Ook loopt ie stationair beter. DAT alleen is al reden om het te kopen. En omdat de motor minder slijt, komen er minder slijtagedeeltjes in de olie, dus is de verversingstermijn wel degelijk langer. Ook zou de auto zuiniger moeten lopen, maar zoveel kilometers heb ik nog niet gereden, dus dat moet nog blijken.

We zullen zien. --

Richard1959


Richard1959

Eens met de voorlaatste auteur, het gaat al weer te ver ..... !-!

Meganez

Heb geen ervaring, maar wel een mening,

Er zijn veel grote leveranciers van motorolie, die miljoenen investeren naar onderzoek dat uit gevoerd wordt door de beste ingenieurs en laborators. Door de jaren heen is de olie aslmaar verbeterd door bepaalde addetieven toe te voegen die eigenschappen van de olie verbeterd.

Een bepaalde olie met bepaalde addetieven heeft dus bepaalde eigenschappen die de olie uniek maken in zn werking, ik denk (weet bijna zeker) dat de olie er nooit beter van kan worden door er een of ander wondermiddeltje aan toe te voegen. Als dit wel zo was hadden de fabrikanten dit wondermiddeltje zelf wel in hun olie gestopt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev