Advertenties


velgen

Gestart door bug1973, 18 oktober 2006, 23:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bug1973

Passen deze velgen op mijn renault megane cabrio van 98
5 velgen AEZ model Simas X velgen
Maat : 7" X 17" steek 4X100 ( staken onder Seat Ibiza)

bug1973

Tenzij het velgen zijn met van die centreerringen zeker?

ForeverYoung

#2
Naafgat te klein betekent uitboren,
naafgat te groot is centreerringen.

dus bij standaard 4gaats (4x100) Volkswagen velgen moet je het naafgat laten vergroten. in geval van lichtmetalen wielen kan het zijn dat ze centreerringen gebruiken, en die kun je dan ook vervangen voor exemplaren die op je Renault passen.

bug1973

#3
Heb het hem gevraagd en bij die velgen zitten plastic centreerringen in. Als ik die er dan eruithaal, past dit wel zeker?

Jeroen

Laat hem even meten hoe groot de naafgaten zijn.
Je moet minimaal 60,1 mm hebben.
Indien groter dan kun je hiervoor centreerringen halen.

En vraag ook even de ET waarde na.

Meer info over al deze maten kun je vinden op het FAQ gedeelte van de site.

bug1973

#5
Orgineel is de naafdiameter bij seat en golf 57.1. Zijn dat dan centreerringen van minimum 3mm dat dat moeten zijn?
Bedankt

carlos

Nee, dat betekent dat (als de velgen 100% passend zijn voor de Seat en dus 57.1mm diameter hebben) ze niet om je naaf passen dus dat je naaf te dik is.. Zou je ze uit moeten boren of misschien zijn er wel spoorverbreders te koop die velgen met een kleinere diameter op een grotere naaf laten passen..

bug1973

Ja maar het zijn velgen met centreerringen in. Dus nu vraag ik mij af, hoe dik de centreerringen minimum moeten zijn om te passen op mijn renault als de naafdiameter 57.1 bij seat is en bij renault 60.1

carlos

yup, als ze 3mm dik zijn passen ze precies, als ze dikker zijn moet je nieuwe hebben om het verschil tussen je 60,1 en de diameter op te vangen :)

bug1973

Ok bedankt. Dit zijn de velgen waarover ik het heb. Vindt ze echt wel prachtig en denk wel dat dat mooi onder mijn wagen zou staan

bug1973

#10
ET waarde is 35, LK is 100
Hij heeft het gat (naafdiameter van de velg) gemeten, dit was 60mm en dit ging dan conisch naar buiten naar 70 mm. Met centreerringen op 57mm
De centreerringen zijn 1.5mm dik. Dit wil dus zeggen dat het gat 3mm groter wordt zonder centreerringen. Dus moet dit juist passen op mijn renault   :) Of niet?

bedankt



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev