Advertenties


waar vind ik de bobine?

Gestart door Tuned, 16 oktober 2006, 19:12:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Tuned

op een 1.6e waar vind ik dan de bobine en wat is dan de negatief?

MB82

Bovenop de kleppendeksel. Vraag 2 weet ik niet N

Tuned

#2
staat ie hier op?

??

Patricklauw

Dat zijn ze. Per stuk zitten ze met 3 stekkers vast.

Tuned

oke nu staat er op mijn shift light dat ik een draad aan de negatief van de coil moet doen dus op de mijn van een bobine is mij verteld,
maar hoe kom ik daar nu aan?
en dat zijn ze?
dus de dingen die boven op te zien zijn zijn de bobines?

Tuned

via een ander forum word er nu gezegt dat ik ze moet doormeten en eigenlijk een draad aan de min van een bobine moet solderen , maare ik heb geen idee hoe wat en waar  l-

Patricklauw

Wat is er aan de hand dan? Moet je ze vervangen? Dan is het gewoon de 3 stekkers eruit van degene waar het om gaat, losschroeven en de nieuwe vastschroeven en dan de stekkers er weer op doen.

Waarom moet je solderen  :?

Reinier Goorden

Hij wil z'n shiftlight aansluiten.

Tuned

precies iemand die me even op weg kan helpen/
ik weet nu waar ze zitten maar hoe zien ze er uit en hoe kom ik er bij..

Tuned

oke je heb dus de toeren teller met shift light

daaruit komen een aantal draden.

rood -->DC 12 V (schakeldraad bijv. aansteker)
zwart--> aarde
groen-->signal terminal (dacht bobine)
geel-->  accu

dan zeggen ze het volgende :

1. accu los maken
2. cylinder switch goed zetten (kan op 4-6 en 8) deze zet ik op 4
3.goede plaats kiezen
4.kijken of er nergens draden onder zitten voor het boren
5.na het monteren van de tachometer sluit de draden als volgt aan:

* zwart gaat naar een goede aarde zoals de - van de accu of een stukje kaal karroserie

* rood gaat naar een +12 volt bron die aan gaat zodra er contact gemaakt word (zelf vind ik dan de + draad van de aansterker een goede)
*groen gaat naar het voertuig zijn "tachometer signal source" raadpleeg je onderhouds boekje voor  de juiste verbinding.

op het tekeningetje zie je de tacho en de draden rood naar contact, zwart naar de aarde van de accu, groen gaat naar een cilinder vorm waarop staat "coil" n dan op de  - kant aangesloten, staat bij: On standard ignition GREENwire attached to coil negative.

andere optie is Electronic ignition en daar staat bij : on electronic ignitions such as, GM,HEL,MSDor Crane connect wire to launch terminal.

nu heb ik op het automaxx forum vernomen dat de COIL mijn bobine is...

iemand die me na dit verhaal verder kan helpen?
_o_

Tuned

kreeg net antwoord dat ik de groene (signaal draad) ook vanaf het tellerhuis kan pakken en dan de gene die pulseert, neem dan aan dat mijn tellerhuis de tellerkast is :D, kan toch zo simpel zijn :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev