Advertenties


middendemper

Gestart door bug1973, 15 oktober 2006, 19:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bug1973

Mijn uitlaatbuis is aan mijn middendemper gescheurd. (Is een orginele uitlaat van een renault megane cabrio) Ben nu aan het twijfelen van dat gewoon terug aan elkaar te lassen ofwel mijn middendemper ertussen uit laten en er een buis tussen lassen. Mag dat voor de keuring en gaat dat meer lawaai maken of valt dat nog mee? Wil wel een heel licht lawaai maar niet dat je mij van ver hoort afkomen.

bedankt

bug1973

Ja weet dat hij meer lawaai gaat maken.Maar vraag me juist af of dat veel meer is of niet. Nu is hij afgebroken juist achter mijn middendemper en maakt wel veel lawaai. Is het geluid dat hij dan nu maakt ongeveer hetzelfde als zonder middendemper en met orginele einddemper?

bug1973

En jij hebt ook nog je orginele einddemper? Dus dan mooet ik gewoon een buis van dezelfde diameter ertussenlassen en dan is dat in orde voor de keuring.

LVD

ik heb ook geen middendemper meer en gewoon een 50mm buis ertussen gelast. geluidstoename is niet echt schokkend hoog.

vdwaldennis


bug1973

Heb eens gemeten, en mijn buis van de uitlaat is 50mm buitendiameter. Klopt dit? Heb mij een buis van 50mm binnendiameter besteld. Dit gaat daar dan juist overgaan e? Heb ook 2 beugels besteld voor deze vast te maken. Is dat genoeg of moet dat gelast worden?

TrickeY

eroverheen of er tegenaan dat je gewoon de zelfde diameter houd maakt niet zo heel veel uit.

qua ophanging, gewoon origineel houden, ik weet niet hoe of waar de middendemper origineel vast zit ,
maar als het met rubbers is, dat de uitlaat met een rond as, die aan de uitlaat gelast is, vast zit aan de bodem van de auto, kun je het beste op de originele manier weer vast zetten

vdwaldennis

ik zou een bredere buis bestellen met een grotere diameter. Dan valt hij erover heen en is hij beter gasdicht. Ook het lassen gaat een stuk gemakkelijker af.

grtz

Greencabrio

Ik heb ook een grotere diameter genomen. Dit omdat de verbinding dan sterker is en de buis dan minder snel op de lasnaden zal scheuren.

bug1973

Heb het vandaag gedaan. Morgne nog juist uitlaatklemmen gaan halen. Van geluid maakt het geen verschil. Had gedacht dat het iets meer ging zijn maar het is hetzelfde. Zit wel nog met mijn orginele achterdemper

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev