Advertenties


Bekeuring voor geblindeerde ramen

Gestart door Migila, 23 november 2004, 22:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tuned

Citeerkijken wat het uithaalt.. doe het voornamelijk dat als ik win dat ik het dan weer kan blinderen. Dan heb ik bewijs dat het mag... vind mijn ramen wel wat mooier geblindeerd

voorste ruiten mag je NIET blinderen wel tinten tot 30 % hoop dat je dat bedoel tinten en blinderen is namelijk iets heel anders  ::)

Michel Cijs

gewoon weer 1 vd vele 'gaten' in de autowet

met de apk goed moet altijd goed zijn vind ik, net als met uitlaten etc

echter een agent kan altijd van 'mening' zijn dat iets niet kan of mag; gewoon meten en dan pas een bekeuring geven; tenminste dat vind ik

blinderen is echt ramen eruit of dik afgeplakt (grijs kenteken) dus iedereen hier tint zijn ramen; daarbij verschillende de waardes van tint% ook nog eens per folieleverancier dus dat maakt het allemaal er niet eenvoudiger op

coaten is wat dat betreft minder bekeuring gevoelig, maar oh zo duur en krasgevoelig; folie vervang je gewoon sneller en das een stuk goedkoper dan

French_Devil

In nederland is het ergens nog toegelaten het tinten van de zijruiten in de deuren,ok ze geven bij jullie soms een bekeuring de politie althans,maar jullie apk laat het blijkbaar toe,nu hier in belgie hoor je de politie er niets over zeggen dus als het acceptabel is qua tint geen bekeuring,maar vandaag dus ik met getinte ramen naar de autokeuring  in belgie  >:( en .... afgekeurd voor de ramen,thats sucks ! Nu ben ik naarstig op zoek naar 2 voorste ruiten en in het slechste geval ja moet ik de folie verwijderen :'(

Stefan

Ik heb inderdaad al een keuring meegemaakt met mijn geblindeerde ramen en heb er lekker niks over gehoord :D ;D
Ook pas toen ik door een motorpolitie van de weg werd `geleid` ;) ;D
Ook niks gehoord over `te donkere ramen ofzo`
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

tijn1979

Hier merk je dus al weer uit dat je dus goed geinformeerd te werk moet gaan.
Laat je informeren en ga desnoods naar de politie en vraag ernaar misschien zetten ze wat op papier voor je om te laten zien bij een aanhouding.
Ik heb met mijn vorige auto ook een hoop gezeik gehad qua uitlaat systeem (je hoorde mij goed aankomen)
heb een papiertje gekregen die officieel ondertekend was door een van dat district en heb zo een aantal discussies kunnen voorkomen.
en laat je informeren bij het betreffende bedrijf die de verduistering doet.

EyesOnly

Citaat van: French_Devil op 26 november 2004, 19:55:21
in het slechste geval ja moet ik de folie verwijderen :'(
Ik weet zeker dat nieuwe ruitjes van renault goedkoper zijn dan elk jaar nieuwe folie :)

V.

bij ons mag je dus helemaal niets aan je voorste ramen doen, behalve een zonnebandje dat niet eens een deftige breedte mag hebben.
niet blinderen en niet tinten dus. politie zegt dat ze moeten kunnen zien met hoeveel volk je in de wagen zit.

LVD

Bij de apk is het zelfs zo, dat je ramen goed moeten zijn, indien aanwezig.
Heb je dus getinte ramen aan de zijkant, haal je ze dr uit, keuren en klaar..   :) :D

Michel Cijs

bij de apk:

ter beoordeling aan de keurmeester, hierbij had ik geen last

bij de politie:

mag niet meer sinds dit jaar, dus boete, volgend jaar betaal je daar 140 euro voor

ik weet nog niet wat ik doe, had dit jaar geen last maar 1x 140 euro voor zoiets betalen vind ik echt zonde. Dat het hypocriet vanuit de overheid is das een feit maar tis niet anders......

V.

dan zal het bij de keuring wss ook niet lang meer duren voor dat het verandert wordt.
en als dat niet zo is dan wordt het bij jullie net als hier blijkbaar dringend tijd dat er deftige afspraken gaan gemaakt worden.
ik heb onlangs nog een mail gestuurd naar de overheid hier om een duidelijke versie van de wetgeving omtrent de tuningwet vast te krijgen.
de enige reactie die ik kreeg was dat er geen duidelijke afspraken zijn, maar dat we het wel zullen ondervinden wat mag en niet. schandalig is dat h?, moeten we eerst boetes gaan betalen om te weten wat mag en niet.

peterachterop

Om eerlijk te zijn vind ik t ook wel weer wat hebben om niks te blinderen.
veel spaanse wagens hebben de ramen helemaal helder zelfs geen raambandje. staat nog wel strak.

Tuned

als je een mooi interieur of ICE heb zekers

peterachterop

tja meestal zijn die spaanse bakken voorzien van wit of beige leer en een behoorlijk opgedikt interieur.

mickeynox

Ik heb zelf een zwarte meggy en daarom ook m'n ruiten geblindeerd (rondom 30%). Ziet er echt veel mooier uit. En het is ook nog is moeilijker om in een auto in te breken. en in het donker met regen is het wel wat moeilijker zicht, maar als er zo'n laag hangend zonnetje is dan heb ik daar weinig last van. Je moet het zien dat je een zonnebril op heb vind ik..... maarja dan ook s'avonds  ;D

Greencabrio

Je heb trouwens in de Mercedes CLS een oplossing hiervoor. Een panorama dak dat met de druk op de knop zich automatisch blindeert en ook weer helder wordt. Zelf je ramen tinten door op een knopje te drukken...Alleen het enige probleem is het ruitje is nog kleiner dan je voorruit maar kost wel 12000 euro.....Maar goed een 80 procent van de snufjes van de mercedes komen op de alledaagse auto's...Maar ja gok dat deze op de 20 procent zit die niet op de auto's komen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev