Advertenties


Bekeuring voor geblindeerde ramen

Gestart door Migila, 23 november 2004, 22:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Migila

Bekeuring voor het geblineerd hebben van mijn 2 voorste zijruiten...... (? 95,-)

hoe groot schatten jullie de kans dat ik win als ik in beroep ga? Mijn ramen waren 50% geblindeerd... dus behoorlijk doorkijkend. Nu moet ik binnen een maand laten zien dat ik mijn ramen weer schoon heb. De agent heeft mijn kentekenbewijs deel 1 meegenomen dus ik kan mijn auto niet APK laten keuren, wat ik morgen zou doen.

Nu ga ik morgen meteen mijn voorste 2 ramen schoonmaken en me auto laten zien aan de politie zodat ik mijn kentekenbewijs krijg zodat ik kan apk-keuren.
Zodra ik de bekeuring binnen heb ga ik in beroep.

Wat denken jullie??

Groeten Michiel

Tuned

dat ga je nooit winnen omdat de voorste ruiten niet meer dan 30% GETINT mogen zijn

let wel op dat tinten en blinderen iets anders is je zit dus 20% te hoog met wat mag helaas  :-\

Migila

Maar dat mogen ze dan meten. Je kan overdag nog gewoon goed naar binnen kijken, apk is hij ook door gekomen.

Het is het proberen waard toch?

Michel Cijs


Migila

Michel, jij hebt ze toch ook geblindeerd??

Mag dat wel dan?

Raymond

30 is de max, ikzelf heb folio van foliatech en daarbij een keurmerk papiertje. Dat schijnt in orde te zijn bij een controle.

Migila

ik denk dat de politie daar maling aan heeft. ECHTER als je in beroep gaat zul je het zeer zkr winnen.

Goldwheelerke

De betreffende politie-agent zal je een bekeuring hebben gegeven voor het feit dat je "stickers" op je ramen hebt zitten die het zicht ernstig belemmeren of kunnen belemmeren. In dat geval beroept hij zich op de bepaalde inrichtingseisen van een voertuig in het voertuigreglement en staat hij wat dat betreft zeker in zijn recht.

Hoewel, je kunt in hoger beroep gaan en een test uit laten voeren wat betreft de "doorkijkbaarheid" van je ruiten. Maar besef wel dat de rechter hier vaak net zo over zal denken als de agent. Zou je het toch proberen, dan zou ik je aanraden eerst alle jurisprudentie's na te gaan kijken om te zien of er al eens zoiets gespeeld heeft.
Grote kans van wel.

Hoe dan ook succes  ;)

Michel Cijs

Citaat van: Migila op 24 november 2004, 17:39:32
Michel, jij hebt ze toch ook geblindeerd??

Mag dat wel dan?

mijne zijn 30% voor, nog nooit last van iets gehad (afkloppen)

Stefan

Mijne ook, heb ook (nog) nooit probelemen gehad :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Migila

Michel
Citeer
mijne zijn 30% voor, nog nooit last van iets gehad (afkloppen)

Mij is verteld dat dit niet kan, ik zei dit ook tegen de agent in kwestie maar de ramen van onze auto's zijn dus al getint, en dat is 30% volgens de agent, je mag dus NIX op je raam doen want dan zit je eroverheen.

Groeten Michiel

ps: Michel, heb je het gecoat of gestickerd?

Gerwin batten
CiteerDe betreffende politie-agent zal je een bekeuring hebben gegeven voor het feit dat je "stickers" op je ramen hebt zitten die het zicht ernstig belemmeren of kunnen belemmeren

Ferdi

meestal gebruiken ze raamfolie omdat ze daar veel langer garantie op kunnen geven... maar ik denk dat dat terzijde staat als je aangehouden wordt  :D

Tuned

michel heeft net zoals ik folie op de raam, onze ramen al getint? lijkt me sterk...
maar als je ze dan 20% doe heb je nergens last van  ;)

Migila

daar ben ik ook bang voor, terwijl je mij gewoon zag zitten overdag, savonds kon je mij ook zien zitten.... alleen niet op lange afstand maar dat is niet belangrijk denk ik.

Vind het een beetje mierenneukerij dit maja merk het wel, ga iig wel in beroep... kijken wat het uithaalt.. doe het voornamelijk dat als ik win dat ik het dan weer kan blinderen. Dan heb ik bewijs dat het mag... vind mijn ramen wel wat mooier geblindeerd ?;D

Groeten Michiel

Migila

Je ramen zijn wel al getint, ze hebben toch een beetje een groene gloed.

Groeten Michiel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev