Advertenties


Polyester of kunststoflassen?

Gestart door Boy, 7 oktober 2006, 16:14:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Boy

Ey,

Ik ben van plan om een orginele voorbumper van een coupe phase 2 passend te maken voor een phase 1
Dus de onderkant van een ph 2 op de bovenkant(met bevestegingspunten) van een ph 1

Er worden dus 2 orginele bumpers gebruikt maar wat werkt dan het beste? poly of lassen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt,  !-!
Grt Boy

Meganez

Polyesteren is geen oplossing. Deze hecht nooit goed genoeg aan het abs en gaat zeker weten scheuren (na veloop van tijd)

Kunststoflassen is volgens mij de enige oplossing, maar schrik niet van de prijs, daar kan je gerust een ibher voorbumper voor kopen. (en dan moet je nog spuiten)

bas1984

me pa heeft eens delen laten kunstof lassen,kostte echt geen flikker en nog helemaal glad afgewerkt  en alles...

natuurlijk wel alles zelf op maat maken dat ze alleen hoeven te lassen  ;)

bas1984

zal ik hem eens ff vragen. ligt hier wel in het zuiden van limburg.... meen ergens in heerlen eo...

Timo Zuiderduin

volgens mij kunnen ze dat ook bij Care.

denk dat de meeste schadebedrijven dit wel kunnen!

Boy

Kijk, ik weet dus dat poly niks uithaalt  :P

@ nils. wat voor voorbumper is dat dan die jij bedoelt? heb je mischien een foto?

@ de rest, k zal is ff een paar schadeherstelbedrijven langsgaan, ff kijke wat zoal de prijzen zijn voor het lassen  !-!

Dirk Kuipers

Je kunt toch ook met poly die bumper goed maken, daar een mal maken met poly van die bumper, en vervolgens van die mal weer een goede bumper maken van poly? :)

Dan kun je zelf nog meer bumpers verkopen want je hebt de mal dan toch.. ;)

Boy

haha jah meteen een handeltje beginnen :D

nej zo goed ben ik niet met poly, ik laat et liever ff lassen denk ik :q

Meganez

Dit is een Ibher Tribute voorbumper voor de phase 1

http://jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=1525&product_id=1152512

En ik ken iemand die ooit bezig is geweest aan een poly project, het aanpassen van een voorbumper. Deze was 100 keer verzaagd, bewerkt met ijzer en hout en vervolgens in zijn geheel overtrokken om er een mal van te maken, maar om een goede mal te maken is ook nog niet echt makkelijk, zeker niet voor de verkoop. De bumper komt meestal nog heel ruw uit de mal en moet nog heel erg veel bewerkt worden, dus moet je of elke keer zelf nog heel veel tijd er in steken voor elke bumper die je wil verkopen, of hopen dat iemand geld wil uitgeven aan een bumper waar nog heel veel werk aan zit.

Toen ik een offerte had laten maken om mijn onderlip te laten kunsstoflassen aan mijn voorbumper zou ik heel veel geld kwijt zijn... Ik zou dus ook wel graag willen horen van Bas welk bedrijfje hier dan wel goedkoop in is, want dan heb ik nog zeker wel interesse om dit te laten doen.

Boy

ey, nils. ik hou zelf niet zo van die lage voorbumpers.
kheb et liefste een orginele voorbumper van een phase 2 ;)

ik ben ook niet van plan om vanalles te gaan verzagen en bewerken enzo,

gewoon de bovenkant van een ph1 op de onderkant van een ph2, hier zal niet zoveel aanpaswerk aan zitten lijkt me

Timo Zuiderduin

je kan ook met popnagels etc. de boel aan elkaar zetten en daarna poly'en en plamuren.

zit wel wat werk in maar het valt wel te doen!

bas1984

gaat wel hoooor

kerel van een opelforum heet zelf een bumper gecombineert samen met een senic bumpert

heeft al dikke 2 jaar eronder hangen en tot op heden nog nergens last van  !-!



overgang al zover mogelijk glad schuren!


dit spulletje erover mikken

icm dit spulletje



en dan krijg je dit, met het matje erin:


dit meerdere malen herhalen en tussendoor schuren zodat het al een glad resultaat krijgt!

dan neemt men de fijnere soorten plamuur



na heel wat schuren en plamuren krijg je dit resultaat:


eindresultaat



sweeet toch  !-!


YVE5

In Belgie weet ik wel een bedrijfje waar ze dit doen. Kostprijs ligt niet heel hoog, wachttijd echter wel.

Dat is: Proost plastics te Rijkevorsel.
Misschien is het voor sommigen onder jullie niet zo ver rijden...
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Boy

Kijk die gast is goed bezig _o_
Ik wil precies dat maar dan als voorbumper.

werkt dit net zo goed als lassen?
want ik ben wel van plan om er enkele jaartjes mee rond te rijden ;)

en als dit zo is is er dan iemand die dit kan en wil? ik heb dit zelf nog nooit gedaan en voor die ene keer dat ik zoiets doe ga ik het ook niet leren  :q

Megane2000Coupe

En weet iemand hoe je dit het beste kan doen als je een originele bumper aan een polyesterbumper wilt bevestigen?
Dus van de originele bumper de bovenkant en van de sportbumper de onderkant zeg maar  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev