Advertenties


recirculatieklep?

Gestart door grafenwalder, 7 oktober 2006, 02:09:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

grafenwalder

Hallo

Bij mijn Mégane sedan van 2000 is een raar probleem. Als ik een deur dicht gooi, hoor ik een doffe klap linksvoor bij de voorruit vandaan komen. Vanuit het gedeelte, waar het interieurfilter en de radiator van de airco zit. Ik heb het kunststoffen paneel al verwijderd en het filter verwijderd, maar de doffe klap blijft hoorbaar. Misschien de recirculatieklep? Als ik echter een raam op een kier zet en dan een deur dicht gooi, hoor ik niets. Net of de boel anders vacuum trekt. Raar want er moet toch ergens een soort van luchtafvoer zitten, binnengekomen lucht moet toch ook weer weg kunnen? De recirculatieklep werkt verder goed, want op de stand recirculatie wordt duidelijk de buitenlucht afgesloten. Je hoort de klep ook bewegen, als je aan de knop draait. Iemand een idee hoe ik die vervelende klap weg krijg?  :?


grafenwalder

Alle topics al eens doorgelezen, maar geen duidelijk antwoord gekregen WELKE stekker ik nu eigenlijk precies los moet maken en waar deze zich exact bevindt. Iemand?? :?

grafenwalder

Maar uit die stekker komen diverse zwarte en rode draden. Moet die gehele stekker eraf?  :?

grafenwalder

Okee bedankt. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het lijkt of je de draden eruit moet trekken, maar de stekker moet laten zitten. Als een soort geklemd iets. Daarom mijn vraag over de gehele stekker :0

Ga maar 's aan de slag...

The Nilles

Ik had die klap ook. Bij mij was het het motortje dat los zat. Was trouwens ook kapot. hele behuizing en motor laten vervangen, gelukkig nog in de bovag garantie.. kostte me anders 700 euro 8)7

grafenwalder

Stekkertje gevonden en losgemaakt. Inderdaad werkte de recirculatieklep nu niet meer. Maar de klap, die ik hoor als ik de deur dichtgooi, is (helaas  ;( ) gebleven. Dus eigenlijk alles voor niets  >:(, want de recirculatie werkte verder nog wel; ik heb de stekker er dus maar weer opgedrukt. Iemand nog suggesties?

Reinier Goorden

Die klap krijg je er met de stekker niet uit. Het prbleem is dat het kunststof tandwieltje van de klep kapot is. De klep hangt dus als het ware los. Gooi je nu de deur dicht drukt de lucht in de auto de klep ff open en valt dan weer dicht. Dit is de klap die je hoort.

grafenwalder

@ Remko:

Ik heb - zoals overal wordt beschreven - de stekker eraf gehaald, terwijl de sleutel op contact stond en de recirculatieknop op buitenlucht. De klep zou dus open moeten staan. Maar het leek me al sterk dat ik met het loshalen van de stekker het klapperen zou kunnen stoppen. Je ontkoppelt weliswaar de motor van die klep, maar mechanisch verandert er natuurlijk niets. Jammer, want het is een rotgeluid.

Heeft iemand een duidelijke beschrijving van hoe ik de recirculatieklep kan vervangen? Moet dat vanuit het dashboard, of vanaf de buitenkant? :?

grafenwalder

Jammer. Tsja, dan zit er niets anders op dan slopen. Met beleid natuurlijk o-) En nieuwe klep plaatsen.  N

The Nilles

Klep plaatsen duurde bij mij 2 maal 8 werkuren bij de dealer... dashboard binnen moet ook los, en dan al je behuizingen van je luchttoevoer....

grafenwalder

Oei, bij nader inzien is dat geluid niet zo heel erg..... :D

Ga zelf wel een keer graven....

grafenwalder

Eindelijk die nare klap weg!  Y Wat heb ik gedaan? Eerst de aanjager op buitenlucht gezet en op de hoogste stand. Moest die klep wel wijd open gaan staan. Toen gereden. Eenmaal stilstaand de motor laten draaien en de aanjager op de hoogste stand laten staan. Toen de inmiddels overbekende stekker losgemaakt. En WEG is die klap. Halleluja !!!  _o_

Bedankt allemaal.
!-!
(slotje)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev