Advertenties


obd kabel zelf maken

Gestart door henkstr, 23 november 2004, 17:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

henkstr

hallo megane club lieden  :D

ik heb een vraagje, ik wil eigenlijk eens kijken of het te doen is om een kabel te maken voor obd, zoals dat bij de vag groep ook kan. ik heb bij de zekering kast wel dezelfde stekker zien zitten.
ik neem aan dat het een iets andere pern bezetting is, er lopen meerdere draden heen namelijk. dus het zal niet gaan werken met een obd kabel van de vag groep denk ik.

qaw software heb ik ergens iets gevonden over 'scantool' of iets dergelijks...
is er iemand hier op het forum die mij kan helpen aan dergelijke software (alleen de naam is voldoende) en een schema voor de kabel? ben van plan om cruice control te activeren voor de megane scenic (ph II) van me ouders. dat is het enige wat ik mis aan deze auto. verder een prima wagen!! rijd lekker! is een turbo injectie trouwens, weet ff het motor type niet uit me hoofd..

zelf rij ik rond in een golf 3 variant van (grijs kenteken dus) (onderandere) gechipt van 90 naar 135 pk. kom uit friesland en zeer geinterreseerd in motorvoertuigen @all!

hopelijk vind ik op deze site wat ik zoek, vast wel toch?  ;)
ben zelf trouwens veel te vinden op www.tdiclub.nl

groeten henk

henkstr

ey.. niemand?? heb iets gehoord dat je een CLIP ofzo nodig heb voor instellingen te veranderen ofzo.. dat dat alleen bij de dealer kan ofzo.. iemand ??

Thijsie

Iemand weleens zo`n kabel gemaakt, alleen voor het uitlezen van alle gegevens? ( dus niet aanpassen ) Zo ja, waar staat het schema! :)

Erix

Je kunt denk het beste contact opnemen met FastChip. Voor de F7P motor hebben zij namelijk een interface gemaakt met een programma om je complete ECU te herprogrammeren (R-Tuner). Zij kunnen je vast ook wel op weg helpen met een dergelijke interface voor je megane.
ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev