Advertenties


Startproblemen

Gestart door Richard1959, 4 oktober 2006, 18:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard1959

Aloha
Op momenten (af en toe dus) lijkt mijn Megane (1.4-16v) problemen te hebben met het aanslaan tijdens het starten.
Startmotor draait keurig rond-accu is perfect- net nieuwe dyname, maar het lijkt alsof er geen vonk o.i.d. is.
Dan pakt ie plots de draad weer op en slaat aan.


Iemand ervaringen mee en enig idee of dit de bobine kan zijn ?

Wat kost een dergelijk apparaat en is dit zelf te vervangen ?


Groeten

Richard1959

Overigens loopt de motor keurig stationair (behalve bij ingeschakelde airco. Dan springt het toerental van 800 naar 1500 en weer terug-net of ikgas aan het geven ben).


Birt

BDP sensor. Naar ik begreep hebben alle renault motoren die, en wat jij beschrijft lijkt 100% op wat ik had. Heb toen de bdp sensor gedemonteerd, schoongemaakt en terug geplaatst. Ook heb ik het vlakje wat op het vliegwiel ff schoongeveegd met een doekkie.

foto's staan wel ergens in een topic. ff zoeken op bdp of bovenste dode punt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Richard1959

Hey man

BDP en sensor. Ik begrijp wat je mailt, maar help me even aan de plaatsen waar ze te vinden zijn en of je er goed bij kunt.

Richard1959

En kun je me beschrijven hoe dat ding er uit ziet. Heb via topics ontdekt waar ie moet zitten (op versn. bak tegen motorblok aan) maar hoe ie er uit ziet  . . . .  o-)

Dank vast

Birt

ff gezocht:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=294.30

is dus de sensor die boven tandwiel hangt.

is dus van een 1.6e die foto's, maar bij de 1.4 16v zal hij ongeveer op dezelfde plek zitten en er ook ongeveer netzo uitzien.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

dennis (red-devil)

kan dit ook het probleem zijn van slecht stationeer smorgens dan
want hij slaat soms af behalve als ik iets gas heb gegeven
en als die warm is is het probleem weg

sorry dat ik gebruikt maak van dit topic
Red-Devil

Kj

Richard, 90% zeker je BDP sensor. Kost 28 euro. Had ik een paar weken terug.

Kj

Dennis, kan het je koudestartsensor zijn? Dat geeft bij mij een hobbelig wegrijden effect. Denk tenminste dat em dat is. Ga ik van het weekend vervangen.

dennis (red-devil)

oke
maar als ik weg rij stort die niet hoor
en wat zijn de eventuele kosten er van
Red-Devil

Richard1959

Beste meganers

Dank voor jullie hulp. Ga morgen neuzen onder de kap en beginnen met reinigen.

Ergste geval is een nieuwe sensor.

Hopenlijk tot de 15e/22e

Kj

Hier zelfde klacht met koude motro. Heb beide temperatuurzenders (motor en koelwater) in huis, ga ik vanavond vervangen. Morgen kan ik dan zeggen of het bij mij dan opgelost is. Geeft bij jouw geval ook wellicht wat meer duidelijkheid

Richard1959

Zeg meneer Remko de W, wie springt hier nou in de stress. Je mag dan wel in het bestuur zitten, maar dat rechtvaardigd m.i. niet een dergelijke arrogante opmerking  ;)

Reinier Goorden


Michel Cijs

weinig arrogants aan, enkel even wat forumregels toelichten; staan keurig op de site voordat het forum wordt geopend

Enkele regels:

Post je berichten in de daarvoor bestemde topics.
Maak niet zomaar nieuwe topics aan, maar kijk eerst of er al een topic met jouw vraag bestaat
Berichten die van discriminerende, beledigende of tot illegale acties oproepende aard zijn worden direct van het forum verwijderd.
De moderators hebben het recht topics te verplaatsen, te sluiten of te verwijderen.
Probeer zoveel mogelijk (zeker in de technische topics) on topic te blijven.
Maak aub geen gebruik van Nicknames


http://www.meganeclub.nl/layout/forumgedrag.htm

om de een na laatste regel te respecteren, succes met je BDP sensor  ;) !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev