Advertenties


Inhouden/haperen bij koude start

Gestart door Kj, 1 oktober 2006, 18:39:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rik

Hmmm ja december kan duur zijn  Y

Maar er schiet mij niets meer te binnen, althans geen goedkope reparaties/vervangbare onderdelen  N

Kj

@ Jochem: Eh, bijna altijd wel ja. Wat dan? Maar het speelt nu ook bij een warme motor. Hobby-auto kopen voor een leuk TECHNISCH project?  8)7

Kj

Aha, ok. Zal het effect morgen is testen zonder aico aan! Ik rijd toch in een technisch wonder rond. Ach, ik bekijk het maar zo, als ik uitvind wat er loos is, ben ik wel een volleerd autotechnicus  _o_ _o_ _o_ _o_

Stefan

Klopt idd wat Jochem zegt.
de airco "vreet"  een hoop vermogen idd bij de megane's en dan kan hij (zeker 's ochtends als tie koud is) wel eens wat beroerd lopen ja
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Kj

@ Rik: Ik heb contact opgenomen met Kuhne over het reinigen van de injectoren, maar zij zeggen dit helemaal niet te kunnen? Ik werd doorverwezen naar:

DAB
Nieuwehavenweg 22
1216BT Hilversum
tel 035 6214409

of:

Harry Banis
Spiegeldwarsstraat 10
1405 HS Bussum
tel 035 6911146

Je zei toch dat je het bij Kuhne had laten doen?

Citaat van: rik op 14 november 2006, 10:44:11
kep de injectoren ook laten reinigen. Prijs komt wel aardig overeen. Dacht dat ik rond de 80 euro kwijt was.

Het bedrijf waar ik het heb laten doen:
Kuhne automotive bv in Hoevelaken
033-2542288

rik

Hmmm dat is erg vaag. Ik heb de bon/service rapport opgezocht en daar staat toch echt deze bedrijfsnaam op  :? Tel. nr. komt ook overeen.
Maar ik zal m'n pa nog ff vragen. Hij is toen met de injectoren bezig geweest. Misschien dat hij het een en ander weet. Ik laat het je vanavond weten.

rik

#66
update  :)

De injectoren zijn gereinigd bij
Kleinjan in Nijverdal
Tel 0548-613761
www.kleinjan.nl

Op de startsite staat dat ze benzine-injectoren ultrasoon reinigen. Het bewijs!  :D

Kuhne is waarschijnlijk de leverancier van de apparatuur en de bijbehorende testrapporten. Mijn fout  :x 

Kj

@ Rik: Bedankt!  !-!

Heb ze gemaild en om een offerte gevraagd..... Nu maar afwachten!

TrickeY

hoe s dat afgelopen dan zonder de airco aan starten en rijden?

Kj

Airco uit scheelde niets in de koude start. Dus helaas.....

Kj

Zo, mijn auto loopt weer iets beter, ik heb de koppelingsklem vervangen die de katalysator verbindt met de middendemperbuis. Die was ontzet door een wat ongelukkig aangelegde verkeersdrempel (waarvoor hulde aan de wegenbouwers in mijn woonplaats Amersfoort). Schijnbaar lekte hij daar uitlaatgassen (hing er niet recht meer onder) en regelde de kat daardoor ook wat anders af. Ook maar is een toertochtje over des Rijks wegen gemaakt alleen op benzine. Auto loopt al weer een stuk beter. Eigenwijs als ik ben heb ik nog steeds geen injectorreiniger door de benzine gegooid, wilde eerst alle oude benzine eruit hebben. Dus reiniger zal ik er deze week is ingooien.

Vraagje, kan een kat anders reageren door een lek in de demperbuis na de kat? Iemand ervaring mee toevallig? Of berust het bovenstaande op toeval?

Michel Westenberg

Het reinigen van het smoorklephuis valt best wel mee hoor.
lijkt veeel meer werk dan het is. Ik heb het ook weleens gedaan.
Ik ben er al met al 2 uurtjes mee bezig geweest.
schoonmaken gaat de meeste tijd inzitten want die zwarte rommel zit nogal vast.
ook het smeren van de scharnierpunten van de klep is erg belangrijk anders gaan er lampjes branden van motorstoring of het toerental stationair is onregelmatig of te langzaam.
De gasinstallatie zal dan weigeren over te schakelen.
Wat pakkingen betreft hoef je je evenmin zorgen te maken want dat zijn gewoon kunstof dingen.
stuk of 6 boutjes, 2 stekkers en de gaskabel losmaken is alles, trek je hem er zo tussenuit.
Het resultaat is verbluffend, geloof me.

Kj

@ Michel, dank je voor je adviezen, alleen heb ik dat deel al achter de rug. Viel inderdaad mee om het uit te voeren. Effect bij mijn auto was nihil, daar lag het probleem dan ook niet.

Auto loopt nog steeds niet vlekkeloos, zoals je lezen kunt. Ik verdenk momenteel de injectoren, andere suggesties blijven welkom.

Michel Westenberg

Sorry voor de achterhaalde reactie hierboven.

De injectoren kunnen haperen. je kan dat controleren met de multimeter.

de auto moet van het contact staan.
ontkoppel de multistekker van de injector, er zijn 2 contacten zichtbaar.
meet dan met de multimeter de ohmse weerstand tussen de contacten
deze MOET tussen de 13 en 16 ohm liggen.

De temperatuursensor kan ook alleen dan had ie dat ook op gas moeten doen denk ik.
ook hiervan de waardes in ieder geval. controleren ervan kost je immers niets.

als je de temperatuursensor eruit hebt kun je hem ook meten.
dompel hem in vloeistof met een bepaalde temperatuur. en vergelijk de waardes.

bij 20  graden tussen de 3060 en 4045 ohm
bij 40 graden tussen de 1315 en 1600 ohm
bij 80 graden tussen de 300 en 370 ohm
bij 90 graden tussen de 210 en 270 ohm

oorzaak kan misschien ook de verwarmde lambdasonde wezen ( zit bij de radiateur )
om dat te testen zie hier:

de motor moet op bedrijfstemperatuur zijn.
laat hem stationair draaien maar ontkoppel de stekker van de sonde niet, meet de waardes op de aansluitpunten van de stekker.
voordat je de waardes meet, laat het toerental eerst 2 of 3 maal hoog oplopen.
vervolgens weer stationair laten draaien en meet dan de waardes tussen het aansluitpunt van de sonde en de massa van de auto.
de stekker moet erop blijven. kun je met de meetpen wel achterin.
De spanning moet schommelen tussen de 0,1 en 0,9 volt.

misschien heb je er wat aan.

Kj

#74
@ Michel, dank je voor je uitleg, ga ik morgen gelijk uittesten!!  !-!

Vraagje, werk je toevallig als Renault monteur?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev