Advertenties


ET waarde en breedte velg

Gestart door Richard1959, 1 oktober 2006, 16:26:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richard1959

Waarschijnlijk trek ik weer een bak van oude topics open, maar ook daar kom ik er niet uit.

Ik wil 17 inch velgen gaan kopen en heb al 205/40/17 Toyo's.

Ik heb nu 17 inch Nerva Stelle Megane 2 velgen (6,5 J 17, ET 49 ?) met die banden.
Dat staat echt al een krant en ziet er dus niet uit......VEELS te smal !

Ik kan ze inruilen (en houdt de banden) op andere velgen:
Autostyle Style H12 7,5x17 of soortgelijk (Proline 8 spaaks).

Ik weet dat dit gaat passen, maar wil achter zo breed mogelijk uitkomen (liefst zonder spacers o.i.d.)

Nu heb ik (voorzover mogelijk) waterpas de ruimte gemeten in de wielkast achter en houd 25 mm over (nu).

Met alle gegevens van mijn huidige Renault wielen en die 25 mm, hoe laag kan de ET dan zijn op basis van een 7,5 J velg ?

Graag jullie kundige visie op dit geheel.
Ook graag tips omtrent soortgelijke wielen.
De Autostyle velgen staan bij Stroeve op de site.
!-!

Michel Cijs

dit staat toch vrij duidelijk in heel veel topics beschreven

Als ik jou was zou ik de 7,5J velgen in een 'normale' et 35 pakken.

Waarom?

1: dan weet je zeker dat het altijd oast
2: dan kun je met spacers exact bepalen tot hoever je kunt gaan, want dit kan per auto zelfs verschillen (eerdere schade wat je niet ziet etc)
3: bij evt. verkoop weer makkelijk

of je nu spacers zet, of een lagere et, het heeft beide effect op je lagers dus dat maakt niet uit. Er rijden binnen de club vele auto's met spacers.
Als je je wielkasten niet rolt, dan zul je maximaal 10mm tot 15mm spacers per kant kunnen steken, of je auto staat totaal niet laag dan zou het nog wat breder kunnen wellicht

Richard1959

Het ligt ook niet aan de eerdere uitleg, maar op een of andere manier wil(de) het kwartje niet vallen.
Ik heb bovendien een Classic en het idee dat daar meer ruimte achter is.

7,5 zal het zeker worden (ziet er anders nog te smal uit) en houd het dan op 35 met (later) een spacer.

Los daarvan graag tips voor soortgelijk model velgen

matthew

Ik heb zelf 7,5j 17 velgen en met 205-40-17 banden en een et waarde van35 en dan heb ik nog een klein beetje ruimte over.Ik zelf gebruik geen spacer,omdat ik vind dat dit de wegliggen nou niet echt verbeterd het kijkt alleen mooier is mijn mening.
Volgens mij heb je bij een classic niet meer ruimte achter als bij een coupe.

Ik weet niet of je wat hebt aan deze informatie maar dan heb je in iedergeval iets.

Gr. Matthew

Richard1959

He Matthew, dank je man.

Nu nog de velg erbij zoeken (8 tot 10 spaken, vind de Binno 2 of soortgelijk wel mooi)



Richard1959

Juist, die van jouw vriendin's cabrio !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev