Advertenties


KofferBak gaat niet meer open..

Gestart door Dj-Matthe, 26 september 2006, 18:51:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dj-Matthe

ok heb andere threads gelezen en zie niet echt wat ik zocht..

ik heb 100x al centrale deur vergrendeling aan/uit gedaan en in de auto ook. Alleen het lijkt alsof hij nergens op reageert. Ik hoor wel een tik. Dus hij maakt wel contact. alleen kan hem niet openklikken.

uhh beetje moeilijk uitgelegt denk ik  8)7. met sleutel in de kofferbak werkte ookniet. en soms kan ik de sleutel helemaal rond draaien..

Kj


Dj-Matthe


Kj

Voor de fase II die ik heb was het 75 euro. Alleen die unit verschilt van de jouwe, jij hebt toch een fase 1? Daarin zit nog een sleutelgat wat bij de fase II niet meer zo is. Anders op de sloop? Waarschijnlijk heb je alleen het motortje nodig.

Dj-Matthe

ok, super bedankt alle voor reacties enz :)

Rick Santbergen

Aangezien ik hetzelfde probleem heb, stel ik mijn vraag maar even in dit topic.

Hoe krijg je een kofferbak van een cabrio open, als het via de drukknop aan de achterkant niet meer gaat.
Volgens mij is er iets versprongen, aan de binnenkant, en via de knop gaat hij dus niet meer open.

ps. de cabrio heeft alleen een skiluik, dus kan niet even de achterbank verwijderen en erbij!
En ik kan met mijn hand niet bij het stangetje. Te korte armpjes

Rick Santbergen

#6
Kofferbak heb ik alweer open gekregen, na heel veel gepruts.

Echter slotmechaniek werkt niet naar behoren, hij kan wel op slot, maar niet van slot.
Motortje werkt wel gewoon, maar bij van slot gaan blokkeert hij. (foto's volgen)


Waar het rode cirkeltje omstaat, schiet bij op slot gaan door.
Op het moment dat het systeem van slot probeert te gaan draait het systeem wel, maar blokkeert hij tegen het onderdeel van de rode cirkel.  :?

Rick Santbergen

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
En als ik op zoek ga naar een 2e handse slotmechaniek past een phase I op een phase II?
En zijn die van de coupé en cabrio verschillend?

Iemand?
*Kijkt Matthew aan met schattige grote ogen --*

Yabba36

Citaat van: Wrecked op 29 maart 2010, 16:47:04
Kofferbak heb ik alweer open gekregen, na heel veel gepruts.

Echter slotmechaniek werkt niet naar behoren, hij kan wel op slot, maar niet van slot.
Motortje werkt wel gewoon, maar bij van slot gaan blokkeert hij. (foto's volgen)


Waar het rode cirkeltje omstaat, schiet bij op slot gaan door.
Op het moment dat het systeem van slot probeert te gaan draait het systeem wel, maar blokkeert hij tegen het onderdeel van de rode cirkel.  :?
Heerlijk deze topics..
De eerste vraag was hoe krijg je de kofferbak open.
Correct me if i'm wrong maar.. ik lees nog steeds geen antwoordt op de originele vraag..
"Hoe krijg ik de kofferbak open als motortje niet werkt en sleutel ook niet.."
Ben zeer benieuwd waaruit het gepruts bestaat zodat jij kofferbak open kreeg..
:( ik zit namelijk met het zelfde probleem..

Rick Santbergen

Ik heb de kofferbak uiteindelijk open gekregen door het slot naar binnen te duwen.

Als jij een coupé heb is dit niet nodig. Bij een coupé klap je de achterbanken plat. Verwijder je eventueel de kap aan de binnenkant van je kofferklep. En trek je de ijzeren stang naar boven(die ook op de foto hierboven staat). Vervolgens gaat je kofferklep open. (ongeacht of die op slot zat of niet)

Yabba36

Ik heb een Gele 2.0 16v Cabrio uit 97 :police:

Rick Santbergen

Dan wordt het meteen een stuk moeilijker!
Ik had het geluk dat mijn kentekenbak gedemomteerd was, waardoor ik het slot naar binnen kon duwen.

Via het skiluik aan de ijzeren stang trekken wordt heel moeilijk! Heb dat ook geprobeerd maar lukte me echt niet.
Het slot kapotboren is een optie, maar dit raad ik je natuurlijk niet aan! Ook al moet er waarschijnlijk een nieuw slot open.

Je kan het altijd nog aan de Renault dealer vragen. We weten nu eenmaal niet altijd het antwoord op iedere vraag op dit forum.

Yabba36

Dank je wel voor je reactie.

Helaas kreeg ook de dealer de kofferbak ook niet 1 2 3 open.
Laatst zij de complete remleidingen vervangen en daarbij had ik gevraagd
om het motortje te vervangen. Het bleek toch aardig wat te kosten om de remleidingen te
vervangen dus heb ik gezegd "Kijk ff of de bak zo open kan ja of nee"
maar dat is dus niet 123 gelukt.

Ik hoop nog op suggesties van andere leden.... :afro:

Nick Mattheus

Als je je cabriokap open zet kan je normaal gezien aan de 4 boutjes van je koffer...
Deze lossen en dan kan je normaal aan het slot van binnenuit.

Succes!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Rick Santbergen

#14
Als je het dak openzet, kijk je toch in de bak waar het cabriodak normaal in ligt?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev