Advertenties


Uitleg Hitteschild Nakijken/verwijderen

Gestart door Ballie, 19 september 2006, 12:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ballie

kan iemand me helpen met het uitleggen van waar de hitteschild zit en hoe te verwijderen enz (aangezien ik in veel topics heb gelezen dat een rammel geluid daarvan af kan komen)

wou vanavond ff gaan kijken wat het is

Meganez

Je hitteschild is gewoon een stuk blik dat boven je uitlaat loopt, over de gehele lengte van je bodem. Je uitlaat kan dus zowel bij de kat, middendemper als einddemper tegen je uitlaat aanlopen.

Maar ik zou toch eerst ff kijken of het daar wel echt vandaan komt, meestal loopt je uitlaat alleen tegen je hitteschild aan als je deze vervangt voor een niet orgineel exemplaar (of een deel er van). Als je niks vervangen hebt zou ik toch maar eerst ff naar je katalysator kijken. Als je auto niet verlaagd is kan je er naast gaan liggen op de grond, en dan met een rubberhamer er ff zachtjes tegenaanslaan. Als het klinkt of hier dingen in los zitten is je kat zeer waarschijnlijk aan vervanging toe...

(ff voor de zekerheid: Je kat is de eerste pot, die je in je uitlaatsysteem ziet zitten, vanaf de zeide van de motor gezien.)

Ballie


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev