Advertenties

Uitvallen verlichting van snelheidsmeter en toerenteller.

Gestart door willie, 16 september 2006, 22:05:50

Vorige topic - Volgende topic

willie

Deze week s'morgens reed ik weg en viel de verlichting van mijn klokken uit.
Heb toen de motor afgezet en opnieuw gestart. De verlichting brande toen weer.

Heeft iemand dit eerder gehad??

Paul B.

N nope. v/d week bleven wel de binnenportierlampjes twee dagen
lang tijdens het rijden spontaan branden.

Jeroen

Citaat van: Paul-Meg2 op 17 september 2006, 17:52:40
N nope. v/d week bleven wel de binnenportierlampjes twee dagen
lang tijdens het rijden spontaan branden.

Was niet 1 van de klepjes in de vloer open?

Paul B.

Zou best wel eens kunnen ja. Weer een raadsel opgelost  !-!

GVR

Al iets meer bekend over het uitvallen van de verlichting? :?

Goldwheelerke

Dat van die klepjes heb ik ook al ervaring mee in ieder geval. Heb me toen rot gezocht waardoor het kwam.

Wat het uitvallen van de verlichting betreft zou ik het ook niet weten. Misschien een draadje dat ergens een beetje sluiting maakt zo af en toe of zo?

ForeverYoung

kan ook een massaprobleem zijn, dat had ik vorig weekend in m'n Megane 1.
had een aanhanger met slechte massa erachter hangen en als ik op de rem trapte werd de verlichting van het klokje en de digitale kilometerteller gedimd, en de verlichting van de klokken werd juist wat feller...

toevallig (of juist niet?) was er ook een zekeringetje kapot gegaan, of maakte dat geen contact meer, waardoor m'n linker achterlicht en linker stadslicht het niet meer deden. misschien dat het samenhangt met de slechte massa van de aanhanger, of misschien is het gewoon toeval, maar zo zou een slecht zekeringetje misschien ook verantwoordelijk kunnen zijn voor het uitvallen van de verlichting van het instrumentenpaneel.

of het is gewoon 1 van de meg 2 kwaaltjes ;)

michel81

heb dit ook gehad vandaag is er al wat bekend hoe dit komt

ivo1971

michel81

hallo mensen,
de auto is bij de dealer geweest en het is zo dat renault nederland,dit verhaal kent en dat het een meer voorkomend verhaal is.
dus  renault nederland zoekt naar oplossing !!!
tot die tijd kunnen de dealers wel vervangen maar ook dit geeft geen garantie dat het niet meer gebeurd.dus de mensen die hier last van hebben melden bij dealer en dan zou het allemaal goed moeten komen met de tijd.

willie

Ik ben bij de dealer langs geweest maar die moet de auto hebben als de klokken niet meer verlicht worden anders kunnen ze niets uitzoeken. Bij hen was niets bekend dat dit probleem zich vaker zou voordoen.

Vraagje voor die anderen die dit probleem gehad hebben.

Brand er helemaal niets in de klokken?
Branden controlelampjes wel bv??

Greencabrio

Ik heb sinds kort een nieuwe clio van de baas en hetzelfde probleem bij mij kwam het doordat ik de sleutel gelijk omdraaide. Ik gaf het motormanagement geen tijd om een check uit te voeren en dat resulteerde in storing.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev