Advertenties


auto uitgevallen en start niet meer!!

Gestart door dbt20, 15 september 2006, 18:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dbt20

Mensen,

megane 1.6e uit 98 op benzine.

Tijdens een wasbeurt in de carwash, viel me auto net voor het droger uit, terwijl hij in zn vrij stond.

Vervolgens proberen te starten en na veel proberen eindelijk aangeslagen, toerental liep opregelmatig behalve na paar keer gas geven, auto dreigde de eerste 2 minuten tijdens stilstaan wel uit te vallen als ie richting 1500-1000 toeren ging(zakte ie snel naar 500). tussen 1500 en 1000 begon er een oranje lampje te knipperen(soort 3 tops grafiekje, het ene rechtse lampje in de bovenste rij)lampje stopt als de toeren erboven komen. Toen ben ik gaan rijden(kwam niet verder als 50 meter). toeren gingen op en neer en auto sloeg bijna 4 x af, 5e keer was t raak en daarna start ie niet meer. uur later geprobeerd en nog steeds niet.

Wat kan t zijn??

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Patrick

vocht op ontsteking, bobines/ bougiekabels.

dbt20

Optisch was er helemaal niets te zien wat echt vochtig was, een bekende monteur heeft er ook naar gekeken maar weet niet wat t is. Die zit te denken aan de lambda sonde.

dbt20

Helemaal niemand die denkt te weten wat t is????

Paul

heb je de computer al nagekeken dan????
lambdasonde lijkt mij het niet te zijn
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dj-Matthe

heb idd ook ooit gehad dat mijn computer vervangen moest worde.. na de wasbeurt..

Birt

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

dbt20

Wel gekeken naar de computer en leek ook helemaal niets nat geworden te zijn :?

En toch wel de computer vervangen onder kosten van Renault?Auto moet gewoon door de wasstraat kunnen, en anders moeten ze het nadrukkelijk de renaultrijder laten weten...

Wendy

Hmm als jij het voor elkaar krijgt dit op kosten van Renault te doen wil ik wel weten hoe...
heb het zelfde aan de hand gehad met mijn coupe uit 98 maar mocht gewoon de rekening a 700 euris zelf betalen...


jt

kijk even als je brandtstof pomp loop als je hem op contakt zet :)

Kj

Suffe vraag, maar rijdt je auto al weer gezien dat de eerste post al van meer dan een maand geleden dateert????

Paul

Is geen suffe vraag.
Het zou prettig zijn als er gepost wordt wat er mis was (of is). ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

rob1984

ik had laatst net zoiets dat ie onrgelmatig liep
was een drempel overheen gegaan, blijkbaar was er al iets gescheurd achteraf
bleef in zn vrij rond de 1500 toeren lopen en maakte een zwaar geluid met wegrijden en het startmanagementkabel was hierdoor beschadigd en had elke keer sochtends 3x nodig om te kunnen starten.
Kennisje gebeld, die deed de motorkap open en zag dat de motor ongeveer 15% naar achter was gekanteld, hierdoor precies die kabel geraakt en viel elke keer uit zn behuizing
bleek er een steun die vlak naast je distributieriem zit was afgebroken
gelukkig kostte me dit maar 92 euro
motor loopt nu stiller dan voorheen, dus waarschijnlijk nooit helemaal goed gezeten

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev