Advertenties


Megane coupe 1.6 16v Start slecht

Gestart door Wesley_w, 12 september 2006, 23:50:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wesley_w

Hallo,

Alweer bijna een jaar in bezit van een prachtige megane 1.6 coupe (16v) uit eind 2002. Staat inmiddels slechts 65.000 op de teller. eigenlijk nooit problemen gehad. Echter sinds een paar dagen start de auto gewoon slecht. de start motor draait prima (zonder gekke geluiden) en op volle kracht maar de motor doet dan geen enkele poging om aan te slaan. Sleutel er uit opnieuw op slot etc lijkt niks uit te maken. er branden ook geen lampjes. Ook de start onderbreker lamp is gewoon uit en reageerd normaal.

Dan start de auto na een paar pogingen gewoon wel en is er stationair en tijdens het rijden niets aan de hand. Het lijkt ook niet uit te maken of de motor warm koud net gebruikt of lang stil gestaan heeft. Gisteren was het zo dramatisch dat na een ritje van 10 minuten en 15 minuten boodschappen doen de auto pas bij poging nummer 50 of zo weer wilde starten!

Auto staat nu bij de garage en ze hebben gekeken naar de start motor en wat standaard dingen maar niets kunnen vinden. Ook starte hij bij de garage gewoon wel prima (zal je altijd zien). Morgen gaan ze de boordcomputer uitlezen kijken of daar wat mee te vinden is.

Iemand enig idee in welke hoek te zoeken? any tips will help!

Birt

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Kj

Bij mij was het dezelfde klacht, het is zeer waarschijnlijk de BPD sensor. Zie ook ander topic. Makkelijk zelf te vervangen, kost incl. BTW +/- 30 euro. Nu is het als vanouds, starten-lopen. Link in bovenstaand bericht is trouwens ook het topic wat ik bedoelde.

Nick Mattheus

Ik heb dit ook eens voorgehad en toen zag ik gewoon een fiche los hangen en na deze terug hebben aangekoppeld was dit probleem opgelost ;)

grtz :q
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev