Advertenties


Raammechanisme bijrijderszijde kapot, wat nu?

Gestart door jessevld, 10 september 2006, 18:48:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jessevld

Hoi iedereen.

2 dagen nadat ik mijn auto kocht, had ik direct een probleem..

Tijdens het bedienen van het electrische raam aan de bijrijderskant hoorde ik een krak!
het raam viel naar beneden en omhoog was geen optie meer..
wel hoorde ik het motortje werken als ik het knopje indrukte..

Direct de deurbekleding eraf gehaald en het probleem was al snel zichtbaar.. in de deur zag ik een stukje plastic liggen wat duidelijk afgebroken was...

Na wat onderzoek bleek dat een plastic onderdeel waar de kabel die aan het motortje zit was afgeboken.. het onderdeeltje wat afgebroken is moest ervoor zorgen dat de kabel op zn plek bleef... en dat zit ie nu dus niet meer..

ik ben al naar de renault garage geweest en die wisten mij te vertellen dat het onderdeel (niet groter dan 3 centimeter) niet los te verkrijgen was en dat ik een compleet raammechanisme ter waarde van 250 euro moest aanschaffen...
Aangezien het incident nu bijna een jaar geleden heeft plaatsgevonden en mijn raam nogsteeds kapot is mag het duidelijk zijn dat ik 250 euro euro net te veel vond, vooral als je airco hebt...

Ondertussen zit mijn raam nu al bijna een jaar met spie'tjes dicht en ik vind het tijd het raam eens te maken.. Vooral omdat bij het draaien van een leuk deuntje met de sub op 10 het raam nogwel eens opentrilt.. Y

Bij deze aan jullie de vraag: Heeft iemand tips? Zou het bv een optie zijn een 2e hands portier te kopen en deze te monteren??

Alvast bedankt!

Gr,

Jesse

solidsjakie

Zoals jochem meldt is de motor geen probleem.
Echter gaat meestal dat plasticje wat jij stuk hebt altijd stuk. Zoals ook bij mij gebeurt is. Dat is dus niet los te krijgen, bij bijna niemand. Dan moet je heel erg veel gaan zoeken.

Ik heb bij de onafhankelijke garage een nieuw raam mechnisme erin laten zetten en was incl zetten 225 kwijt.

willie

Gewoon de raam dichtlaten is het makkelijkst.(en het goedkoopst)

cody0906

Onlangs ook het raammechanisme vervangen.
Was ondanks mijn gebrek aan kennis toch wel goed te doen. even de hele deur  strippen, en dan het oude mechanisme eruit schroeven, nieuwe erin (wel opletten dat je de juiste kant koopt, want de sets zijn verschillend) dan de schakelaars opnieuw aansluiten, TESTEN!!! ik heb mijn schakelaar verkeerd om aangesloten, dus de raam gaat naar beneden als het knopje naar boven gehaald wordt en andersom. alle panelen terug in de deur en klaar is klara...

Is vooral wat werk om op de plek te komen waar je moet zijn, maar het vervangen is een eitje.
Kosten bij mij: 110 euro's NIEUW. als ik had gewacht had ik het voor 80 euro's kunnen hebben.

succes aan eenieder die er aan begint.


Sjors

Prijs bij de dealer voor meganisme is 241 euries :P

totaal met monteren 341 euries !!!!!

8)7
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Maarten

Weet iemand of de raam mechanisme voor de phase 1 en de phase 2 hetzelfde zijn, hij is

bij mij nu ook kapot. Dealer prijs 205 excl btw  8)7

Op marktplaats staat er 1 voor een coupe van 96-99 kan ik deze ook gebruiken?

Tuned

Bij mij heeft het bijrijders raam het ook op gegeven, heb een nieuw mechanisme aangeschaft maar hij doet het nog steeds niet.
is dit een spannings probleem? en komt het voor dat de orginele kabelboom voor het electrisch raam kapot gaat? lijkt mij erg stert.

in mijn geval zijn de draden verlengd omdat ik de ramen van onder de asbak kan bedienen...

heb vandaag wat gekeken maar niets gevonden, mijn gevoel zegt dat de spanning die er voor nodig is het raam naar onder te krijgen er niet is kan dit?
heb de draden doorgemeten en krijg een constante spanning, een 12 volt als ik hem omhoog druk maar niets als ik hem omlaag druk...

Tuned

Citaat van: Sjors op 26 oktober 2006, 19:37:04
Prijs bij de dealer voor meganisme is 241 euries :P

totaal met monteren 341 euries !!!!!

8)7

ik heb een nieuw mechanisme opgestuurd en al voor 150 euro gekregen, monteren is een half uurtje werk 5 bouten los draaien en 5 weer vast :)


Ik heb nog wel even een vraag mbt de raam mechanismes.
bij mij zijn de  drukknoppen van de deurpanelen verwijderd en verlengd naar onder de asbak. Nu heb ik voor het linker raam dacht ik 4 draden, 2xblauw,grijs-oranje-,geel bruin dacht ik. voor het rechter raam heb ik 2 kleuren meer, o.a. zwart-oranje en wit-oranje. is dit nodig voor dit raam? ik heb niet meer dat ik vanaf de bestuurders kant beide ramen kan bedienen maar gewoon 2 aparte knopjes..

weet iemand ook wat voor spanning op welke draad moet staan?
ik heb gister het een en ander doorgemeten en kom dan uit op een constant stroom, een spanning die intreed na het ophoog drukken, maar geen spanning die komt bij het omlaag drukken.
ook een constante spanning die onderbroken word na het indrukken...
aan gezien ik geen idee heb hoe het nu hoort is het moeilijk oplossen..
zelf denk ik gewoon de zelfde draden als de bestuurders kant aansluiten en de zelfde spanning daar opzetten maar kan dit?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev