Advertenties

hij gaat niet makkelijk in zijn 1e versnelling

Gestart door hhi, 4 september 2006, 09:10:05

Vorige topic - Volgende topic

ForeverYoung

het automatische stelmechanisme tandwiel kan ook nog naar de klote zijn, dan schakelt ie over het algemeen verrot geloof ik (was toen ik dat met de vorige auto eens had, vooral de 2 en 3, en ik dacht de 1 en achteruit ook)
het aangrijpingspunt verandert dan ook (wordt meestal eerder) en kan soms zelfs variabel worden geloof ik...

wat je kunt proberen naast dubbelclutchen, is eerst in een andere versnelling zetten en dan weer proberen, of even de koppeling laten opkomen, pedaal weer indrukken en dan proberen te schakelen.

een slippende koppeling merk je toch echt wel, en ik heb het idee dat te snel het probleem in de koppeling wordt gezocht, als het ook een simpeler (lees: goedkopere) oorzaak zou kunnen hebben.

dennis (red-devil)

waar vul ik eigelijk de olie van de versnelingsbak bij

en welke olie moet er in
Red-Devil

dennis (red-devil)

als ik er boven in kijk zat er een dop maar die is nu weg
is een vrij klein gaatje toch
Red-Devil

dennis (red-devil)

oke zal straks is kijken
en hoe weet ik hoeveel er in moet
en wat voorn olia moet er in
Red-Devil

dennis (red-devil)

ja als ik die er nu uit draai loopt er al heel hard wat uit  8)7

en die stop wat er boven opzit waar is die van dan  :?
Red-Devil

dennis (red-devil)

nee iets schuin naar voren om dat ie alleen voor verlaagd is
Red-Devil

dennis (red-devil)

oke bedankt  !-!

zet ik hem wel iets op een drempel  :D
Red-Devil

Edgar

Im heb ook veel gezeur gehad met schakelen kreeg hem in geen versnelling totdat de bak was gestopt met draaien en dan met een hoop geratel ging ie weer in de versnelling.

Heb de bakolie bijgevuld en een tubetje FIN-GEAR eriun gedaan is op een teflon basis. Verkrijgbaar bij de betere auto onderdelen handelaar. Kostte me 28 euro maar schakelt nu weer perfect. Dit is echt een aanrader ook als je bak geluid maakt tijdens het rijden hij wordt er gewoon stiller van. Vraag me niet hoe het kan, maar profiteer ervan !!!

arjanvdh

Ik heb een megane coupe uit '99. 1.6i
ik kan net vinden waar ik fin gear bij de olie van de vesnellingsbak erbij kan gooien. kan toevallig niemand een foto maken of nog een duidelijk uitleggen waar dat kan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev