Advertenties

blinderen (niet mogelijk)

Gestart door marcellino, 1 september 2006, 00:41:44

Vorige topic - Volgende topic

Stefan

Ik heb ook mijn hele auto laten doen (niet mijn voorruit)
verder alles.
ook nog nooit problemen mee gehad, zelfs laatst niet toen er een volvo van de KLPD op zijn gemak naast me kwam rijden....
Maar hou er wel rekening mee dat  het problemen KAN geven idd.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rmc_Jelluh

er staat ergens een topic van me waarin ik een boete heb ewonnen ..

das al wel de 3e keer dat ik een boete kreeg voor de voorste 2 zijruiten ..
maar eindelijk gewonnen ..

ik zou het doen maar denk erbij na dat je het niet te donker maakt is ook niet erg praktisch.. in het donker rijden etc..

TrickeY

neej idd, vooral voor de veiligheid voor die mensen die naast je auto lopen of fietsen :D

mickeynox

lig er ook wel aan hoe donker dat je het maakt natuurlijk

renault

ik heb al mijn ruiten laten blinderen behalve de vooruit, die is vervangen door een ruit met een soort spiegelglas wat hetzelfde effect heeft als blinderen. En nog nooit last gahad van de politie.

TrickeY

dat glas zou ook wel legaal zijn dan
je mag hem tog ook tot een bepaalde donkerheid blinderen?  ietsiepietsie

Rmc_Jelluh

neej officieel niet de voorste zijruiten en de achterruit mits rechter buiten spiegel niet ...

nl alle ruiten zijn standaart al wat donkerder.. dat is al de max bij de meeste auto's...
maarja donkerder is vaak mooier.. het is een grijs gebied bij de klpd en mocht je een boete krijgen never de folie eraf halen en zeker in beklag gaan ...

Stefan

volgens mij wordt dit het 97e topic waarin we het hier over gaan hebben.... Y N :0

ofzo....

snowangel

jongens het is heel simpel uit te leggen..
de rare nederlandse politie bekeuren je als je portier ramen en voor ramen geblindeerd zijn.
portier ramen mogen van hun dan wel 35% getint zijn.
als je aangehouden word, haal dan nooit je folie er af. ze bekeuren je. (betaal eerst) laat het voor komen bij de rechter.
en je krijgt je geld terug.
nederlandse norm het mag niet.
europeese norm weer wel.
rechter moet zich houden aan europeese norm.. erg raar.
maar zijn nog te veel onduidelijk heden in de wet..
of er moet tot de dag van vandaag wat verandert wezen.. maar dan had ik het wel gehoord..
blendeer nog zelf nog heel veel auto's.

Rmc_Jelluh

Citaat van: snowangel op  7 september 2006, 01:30:31

als je aangehouden word, haal dan nooit je folie er af. ze bekeuren je. (betaal eerst) laat het voor komen bij de rechter.
en je krijgt je geld terug.
nederlandse norm het mag niet.

niet eerst betalen...
EERST IN BEKLAG ik heb al vele boetes gehad maar het is eerst in beklag (wel op tijd doen :P )
en dan evt of betalen of de kwijtschelding..  geld terug kent de politie niet ..

en idd niet eraf halen !-!

petit

Heeft er iemand misschien voorbeeld briefje voor beklag. Heb zo juist boete binnen, en ben om half 9 's avonds aangehouden

Marc H.

De RDW stelt niet 30% blinderen toegestaan. Bij de APK is het aan het oordeel van de keurmeester of het zicht niet wordt belemmerd door de blinderingen. Vindt hij/zij dat er goed naar buiten kan worden gekeken, is het goed. Wat je zei over de politie is juist, zij staan geen folies of coating toe.

Overigens is het zo dat wanneer je de ruiten gaat meten, de standaard ruiten al maximaal zijn verdonkerd door de fabrikant. Dit is minimaal 75% lichtdoorlaatbaarheid voor de voorruit en minimaal 70% lichtdoorlaatbaarheid voor de voorste zijruiten. Wanneer je er nog folie of coating overheen doet, zit je boven deze waarden. Dit is ook wat de politie hanteert. Hier is laatst nog een uitspraak over geweest van het Gerechtshof. Omdat de regelgeving op dit gebied vaag is, mag worden teruggegrepen op de eisen die van toepassing zijn voor de voertuigfabrikant en dat is dus die 75 en 70%.

Het zou best eens kunnen zijn dat Verkeer en Waterstaat in de toekomst zegt dat deze waarden ook voor de APK moeten gaan gelden, maar zover is het nog niet.

Groeten van een RDW-er
Marc.

Rmc_Jelluh

@ petit speur even op het forum staat mijne ergens op .. maar euh tip van flitsservice maak hem origineel .. niet standaard daar heb je nl weinig aan .. die kennen ze al wel

Henry

Beste mensen..

Ik MOET een nieuwe voorruit..maar wat is de orginele kleur..
en tevens ben ik hard aan het denken om mijn ACHTER ruiten alle 3 te blinderen...  WELKE kleur past er het beste op een GELE COUPE uit 96..
en WAAR kan ik dit het beste laten doen ..en wat zal dat me gaan kosten ??

iemand een idee / suggestie of tip ?
Liefst omgeving EINDHOVEN  --

BVD  Henry
W_E_S_T_I_E@hotmail.com

Stefan

Citaat van: Henry op 15 september 2006, 23:08:13
Ik MOET een nieuwe voorruit..maar wat is de orginele kleur..
en tevens ben ik hard aan het denken om mijn ACHTER ruiten alle 3 te blinderen...  WELKE kleur past er het beste op een GELE COUPE uit 96..
en WAAR kan ik dit het beste laten doen ..en wat zal dat me gaan kosten ??

voorruıt kleur
dat weten ze bıj de glasboer toch wel welke voorruıt erın moet?
Blınderen gewoon met zwart, had ık ook bıj mıjn gele coupe
als ık terug ben van vakantıe kan ık wel een paar fotos plaatsen
RESTYLE ıs nıet zo heeeel ver weg van Eındhoven, ıs erg goed Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev