Advertenties


schadeherstel

Gestart door Sjors, 30 augustus 2006, 23:38:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sjors

Even een vraagje

Mijn auto moet volgende week naar een schade herstel bedrijf voor schade. ( iemand vond mijn voorkant een kusje waard  l- )

mijn motorkap staat iets scheef en me koplamp heeft een barst dus moet worden vervangen.

Nu is mijn vraag stel je hebt een stel koplampen dieje ergens anders goedkoop op de kop kan tikken of b.v. angeleyes aanschaffen. kan je dit dan bij dat garagebedrijf verekenen dat je dat vergoed krijgt omdat alles door de verzekering vergoed word?

Is gelukkig mijn eerste en laatse keer dus als iemand nog meer tips en info heeft graag !

Monte Carlo!! aan de Maas!!

Marc H.

Verschillende mogelijkheden:


  • tegen het schadebedrijf zeggen dat ze die ene koplamp met die barst maar moeten laten zitten, omdat je toch andere koplampen gaat monteren, en het schadebedrag voor de koplamp (inclusief montagekosten) aan jou uitkeren.
  • zorgen dat je de nieuwe koplampen in de auto hebt liggen, zodat zij die kunnen monteren tegen een geringe vergoeding. Moeten ze natuurlijk wel meteen passen.


Sjors

mmm Dus als ik hem van de week weg breng dan kan ik tegen hun zeggen van luister, ik vervang zelf de koplampen en wil graag dat bedrag van de koplampen en montagekosten vergoed hebben.

Doen ze daar moeilijk over of is dat voor me meeste grote schadebedrijven geen probleem ?

Zag namelijk dat RB Cartuning aanbieding heeft met angeleyes :P maar eerst maar eens praten bij het herstel bedrijf

Meer tips zijn altijd welkom  !-!
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Sjors

Nog meer tips over hoe dit in zijn werk gaat ? mensen die er ervaringen mee hebben? Hoor het graag van jullie !

!-!
Monte Carlo!! aan de Maas!!

ForeverYoung

Ik volg je topic nu al even, maar snap toch iets niet..

Je hebt dus schade, de verzekering betaalt, waarom zou jij je dan druk maken over de koplampen?

De verzekering vergoed toch gewoon nieuwe koplampen?


En als alles goed geregeld is, betaalt de verzekering direct uit aan het schadeherstelbedrijf (het wil ook nog wel eens een beetje mis gaan, dan krijg je het zelf op je rekening gestort en moet jij dat overmaken naar het schadeherstelbedrijf.)

Marc H.

Hij wil er gewoon andere koplampen ingooien dan de originele. Nu hij schade heeft, is het een mooi moment daarvoor en kan hij misschien nog een zakcentje verdienen...

ForeverYoung

In geval van Angel Eyes kan ik me het voorstellen,

in geval van exact dezelfde koplampen maar dan 2dehands ofzo, dus niet.. Want die krijg je al van de verzekering, maar dan beter want nieuw. !-!

EyesOnly

Let wel op dat je bij een aantal maatschappijen maar 75% excl BTW terugkrijgt als je geen reparatiebon overlegt!

Sjors

Het gaat inderdaad om angel eyes dan .....

Kijk zoals ik al zei dit is de eerste keer dus wilde gewoon wat tips hebben of punten waar ik op moet letten.... en ja als ze makkelijk uit betalen zodat ik dat bij angeleyes kan leggen dan hou ik dat in me achterhoofd...

Eerst van de week maar eens kijken wat ze zeggen !

Bedankt voor zover  !-!
Monte Carlo!! aan de Maas!!

kevin meganecoupe

ik heb het gewoon gevraagd bij het schade bedrijf, ze hebben opgezocht wat originele kosten en daarna wat de angel eye's kosten, als die kosten gelijk zijn of lager kun je ze gewoon zelf bestellen en de mensen van het schade herstelbedrijf betalen ze dan gewoon aan de chaufeur die het komt afleveren. was bij mij geen probleem... ze hebben alles zelfs gemonteerd......

misschien heb je hier wat aan, groeten kevin

Sjors

Maandag mijn auto weggebracht naar de Dealer die mijn schade zou fixen.

Nu belde ze vandaag met de mededeling dat ik de spuitkosten van de nieuwe motorkap zelf moet betalen volgens de verzekering omdat er al een kras op de oude motorkap zat!

Dus:

De verzekering vergoed de motorkap totaal met spuiten! Alleen nu doen ze het spuitwerk niet vergoeden omdat op me oude motorkap al een kras zat  :? :? :? :? ligt het nou aan mij of is dit een beetje erg krom
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Sjors

Dat vraag ik me dus af.........

Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest over me garage maar als ze me zoiets flikken nou  >:(

ik bel morgen me verzekering op en dan gaan we eens kijken wat er nou precies aan de hand is.

Nog meer mensen die info hierover kunne geven?
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Timo Zuiderduin

absoluut niet mee instemmen.!!!! N

al was je gehele motorkap een puinhoop voordaqt er schade aan werd gereden, dat doet niet af aan het feit dat de verzekering gewoon moet betalen voor de schade die er gereden is. dat er dan oude krassen ook weggehaald worden is in dat geval een geluk bij een ongeluk.

zou belachelijk zijn, als je dan al steenschade had dan vergoed de verzekering het zeker ook niet.

Garage probeert je volgens mij gewoon te naaien.

laat de verzekering het bedrag op jouw rekening uitkeren en dan betaal je zelf achteraf de garage.

normale werkwijze is dat er een expert van de verzekering bij komt kijken (mits de schade hoger is dan 400 euri), daarna maakt de verzekering het geld aan je over. jij bepaalt daarna zelf of je alles laat repareren, desnoods blijf je met de schade doorrijden, de verzekering van de tegenpartij is verplicht om uit te keren.

als ik jou was zou ik die verzekeringsmaatschappij even een belletje geven!


rombartus

Hier moet je gewoon niet mee akkoord gaan.
Het slaat echt nergens op dat ze zeggen dat ze het niet vergoeden vanwege een kras die erop zat.
Laat dat schade bedrijf het maar oplossen.
Voordat je auto gerepareerd word komt er een expert kijken en die geeft dan een akkoord voor de reparatie,als er iets niet in orde is dan hoor je dat via je verzekering en niet via de garage.
Succes.
Groetjes Bart.

Jeroen

Indien er al ee nschade is wordt meestal het bedrag wat voor die schade staat niet vergoed.
Dus stel je hebt 1000,00 euro schade, maar er zat al een schade van 250,00 euro dan krijg je 750,00 euro.

Ik heb het ooit eens gehad dat ze ingebroken hadden in mijn auto, dit door een schroevendraaier tussen raam en omlijsting.
Ruit kapot en een deukje in de omlijsting.
Aangifte gedaan, ruit direct laten repareren.

Een week later wordt er weer ingebroken maar nu werd de hele deur van bovenaf kromgetrokken.

Dus weer aangifte gedaan en nu moest ik dus gelijk naar het schade herstel bedrijf want hiermee kon ik niet verder rijden.

Kwam er een expert bij en die zei dat de deur vervangen moest worden, alleen ik kreeg niet alles uitgekeerd vanwege de schade van een week ervoor.

Is nog een heel gevecht geweest om het toch voor elkaar te krijgen. 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev