Advertenties


Montage Xenon units

Gestart door Richard1959, 30 augustus 2006, 20:32:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Greencabrio

#15
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe regelgeving hierover? Iemand al iets over gehoord?

Echter heb ik het wel over die van Jan 2007...Maar ik ga even op zoek...

zie opmerking Remko de W.

Marc H.

Nieuwe eisen gaan waarschijnlijk in voor auto's met een datum eerste toelating van na 1-7-2006, dus al geweest. De nieuwe eisen (automatische hoogteverstelling en koplampreiniging) gelden dus niet voor auto's van voor 1-7-2006, dus voor het merendeel van de meganeclub. Deze mogen nog worden/zijn voorzien van xenon zonder de koplampsproeiers en de automatische hoogteregeling. Maar aangezien de nieuwe eisen nog steeds niet zijn gepubliceerd, kan het zijn dat 1 juli wordt verschoven naar 1 januari 2007. Bij de APK zal niet worden gelet op de aanwezigheid van niet-originele xenon in H4/H7-lampen, als het lichtbeeld maar oke is, een juiste licht/donkerscheiding en op de juiste hoogte afgesteld.


JvE

Ik ben de hele middag al aan het klootviolen met die set.
Het is een H1-HID-set van Tunex, maar een andere als die in de FAQ staat.
Ik heb een fase 1 coupe (1.6e). Met de FAQ kom ik er ook niet uit.

Ik heb het volgende probleem:

Aan mijn Xenon lamp zitten 4 kabels; een blauwe en rode (die gaan naar de balast)
en een rode en zwarte, die overgaan in een waterdichte aansluiting.
Ik heb geen idee waar ik de rode en zwarte op aan moet sluiten en waar de waterdichte aansluiting op moet.
De grap is; de waterdichte stekker heeft 2 connectoren, mijn originele lamp drie?

Wie kan vertellen waar de rode en zwarte op moeten komen en waar ik de waterdichte stekker op aansluit?

peterachterop

maak eens een foto van alleen de lamp en de uitstekende draden.

Zoals je in de faq op foto 1 kunt zien lopen daar 2 draden uit.
heb je niet toevallig een bi xenon set gekocht?

JvE

Volgens de doos is het H1-8000K.
Ik heb voor de 206 van mijn vriendin wel een H4 bi-xenon gekocht.
Maar dat zijn hele andere lampen met een andere aansluiting.
Foto's komen eraan  !-!

JvE


De H4-set voor de 206 (die dus NIET in mijn auto zit ;))

Ik heb overigens gescheiden groot en normaal licht (2 aparte lampen). Ik weet niet of dit nog uitmaakt.


Hier zie je de achterkant vd lamp.
De rode en blauwe draad zijn aangesloten op de balast.
De zwarte en rode heb ik op de stekkertjes geplugd die aan de oude H1 lamp zaten.
Nu kan ik alleen de witte en zwarte draad die aan de weerstand zitten niet meer kwijt.


Hier zie je de bestuurderskant.
Rechts; de blauwe en rode draad die doorlopen naar de balast.
In het midden de rode draad die aangesloten is op de oude "lamp"connector en de zwarte die op het klemmetje naast de lamp is geplugd.
In het midden de waterdichte aansluiting die "over" is.


Hier zie je de waterdichte aansluiting van de xenon set (geel/zwart) en de originele aansluiting van de lamp.
Deze loopt weer naar de blauwe draden die op de originele lamp zaten.

De enige stekker die qua uiterlijk in de buurt komt van de waterdichte aansluiting die ik over heb zit in de hoek bij mijn knipperlicht, maar ook deze past niet.



Nog een keer de bestuurderskant.
De balast; de linkerkabel onder balast loopt naar de rode en blauwe aansluitng van de lamp.
De rechterkabel onder de balast (met het geribbelde omhulsel) loopt via de weerstand naar de accu.

In het ronde rubber wederom de 4 draden die uit de lamp komen. Linksonder de waterdichte afsluiting waar ik geen plekje voor heb.

peterachterop

zal zo even n kap open doen voor je.

Mrtijn

Hmm die waterdichte stekker hoort normaal naar de ballast te gaan. Want dit is volgens mij de voeding van de ballast

JvE

Zou ook goed kunnen, maar waar laat ik dan de voeding vanaf de accu?
Dat is eenzelfde stekker.
Het lijkt me ook niet dat de stekker er voor de sier zit, of het moet een soort van universele lamp zijn. Dat ik de stekker niet nodig heb, maar een ander model auto wel?

En ik zit nog met de signaalkabel voor in- / uitschakelen vd lichten.
Normaliter komt deze bij de passagierskant, wat doe je dan met de orginele stekkertjes? ongebruikt laten zitten?

Heb nog even naar de labels op de lampen gekeken "K8000H1V". Dat deel lijkt dus in orde.

JvE

Voor mijn zekerheid;

ik sluit de kabels vanaf het relais aan op de balasten;
Ik sluit de kabel met 2 stekkertjes vanaf het relais aan op de originele stekkertjes die aan de passagierskant op de lamp zitten.
Aan de bestuurderskant houd ik het stekkertje dat normaliter op de H1 lamp zit over.
Ik houd de korte rood/zwarte kabels die aan de lampen zitten ook over?


JvE

Top! !-!
Of ik kom zo terug met een berg nieuwe vragen of ik het post het resultaat!  --

JvE

 -- Daar issie weer  Y

2 loze kabeltjes, wie verzint zoiets 8)7 8)7

Remko bedankt  _o_
Peter en Martijn ook bedankt.

Ik ga nog even cruisen  8)

Van de week de 206   ;)

wilco

waar kan ik het beste mijn ballast plaatsen aan de rechterzijde bij een 2.0 16v phase 1 want daar staat de compter niet zo als in de uitleg van de F.A.Q  wie kan mij helpen ????? :?

Patrick

Ik heb ze net achter de koplamp aan de dwarsbalk geschroeft.
alleen als ik nu een lampje wil vervangen moet ik eerst het ballast losmaken.
een andere oplossing kon ik niet bedenken (fase 2 2.0 IDE)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev