Advertenties


[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]

Gestart door Dirk Kuipers, 25 augustus 2006, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

#165
Ik kreeg vandaag een leuk mailtje met foto's!








Dirk Kuipers

In januari dit jaar al eens een projectpagina aangemaakt op de coupe-club.co.uk
Gewoon een beetje samengevat.
Opzich wel leuk om de reacties van de mensen daar eens te lezen.. :)
(Ps: en niet op mijn engels letten... Die talenknobbel heb ik nog nooit kunnen vinden).

http://www.coupe-club.co.uk/showthread.php?t=45132


Dirk Kuipers

Morgen eindelijk het blok weer ophalen.
Moet daarna alleen nog een koppeling regelen en het blok een kleurtje geven en dan kunnen we die er weer inhangen..
Daarna kunnen we weer lekker bezig met bijvoorbeeld de nieuwe uitlaat en alle nieuwe dingen als de oliekoeler een plek geven. En het belangrijkste, kijken of de nieuwe SC ook past.
Schot in de zaak, dat is het belangrijkste.. :)
Morgen vast wel foto's!

Dirk Kuipers

Oké, gister eindelijk m'n blok weer opgehaald. Heb wat foto's gemaakt van de dag.

Hier zaten de zuigers er weer in:





Nieuwe nokkenas met verstelbare poelie:







Toen voorlopig weer inelkaar. Riem moet er nog wel weer af omdat we helaas de keering voor de krukas aan deze kant niet hadden. Maar om alles wel al goed af te stellen zit hij er eerst wel even omheen.



Toen naar huis met een zo goed als nieuw blok in de achterbak! :)



En daar hangt 'i dan.





Hier nog even het verschil van de inlaat kanalen van de kop.

Mijn oude kop:


Nieuwe:


Al met al weer een lange dag.
Maar we zijn weer een stapje verder!

Mocht iemand anders nog iets aan z'n motor willen doen dan raad ik zeker aan even met Biggelaar motors te bellen!

Dirk Kuipers

Ik heb de inlaatkanalen nog even opgemeten.
Hoogte is precies gelijk, de inlaatkanalen van de 1.8 kop zijn alleen 1,7 cm breder. En dat keer 4 (gaten)!
Dat gaat hopelijk weer wat extra pk's opleveren!

De meganekop met de kleinere inlaatkanalen heb ik hier nu ook nog liggen. Die zou wat beter zijn voor een turbomotor (als je liever wat extra NM's hebben wilt).

Dirk Kuipers

#171
Koppeling is inmiddels besteld.. Hoop hem in januari te krijgen zodat we dan het blok weer kunnen inbouwen..
Daarna eens kijken hoe we het nu precies gaan aanpakken met de nieuwe SC..

Ik vond nog een aantal kiekjes die ik volgens mij nog nooit in mijn projectpagina heb geplaatst..
Even iets anders dan kiekjes van een motorblok..












Dirk Kuipers

En weer wat onderdelen binnen..
Dit keer de koppeling..
Merk: Helix

Plaat:


Drukgroep:


Samen:


Hoop hier aardig mee te kunnen knallen!

Volgens mij kan alles nu wel weer redelijk inelkaar en kan de motor weer de auto in..
Dan eens kijken hoe we het inlaattraject maken en welke SC ik nu ga nemen.. Ik heb namelijk WEER een andere SC op het oog.. :) Dit keer geen Eaton maar een Rotrex charger..
Later meer! ;)

Dirk Kuipers

Zo...
Zojuist eindelijk alle foto's van mijn project weer online kunnen zetten nadat bijna alles ruim 1 maand offline lag.

Ik ben ook rustig weer begonnen met de auto.. Het mooie weer komt er weer aan, dus krijg er ook eindelijk weer zin in.. Deze winter verder niet echt veel gedaan..

Versnellingsbak voor:



Schoon gemaakt:



Gespoten:



Het heeft me trouwens wel een boormachine gekost.. :)

Hij begon eerst wat te roken:



Even later:



Nu de rest nog.. :)

Dirk Kuipers

En we gaan rustig verder..  !-!

Alle kleine onderdeeltjes zoals steuntjes, etc zijn toch ook wel erg lelijk allemaal..

Voorbeeld:





Hier alles in de plamuur:



Een laagje zwart:



En zo gaan we weer rustig verder.. :)

Op naar een motorruim die er weer ongeveer zo uit ziet:


Dirk Kuipers

Vandaag weer wat spul binnen gekregen.

Oil catch can:



Meer dan 40 nieuwe boutjes bij de renault dealer besteld..



Inlaatspruitstuk van een clio 1.8 is binnen:



Met de juiste kanalen:



Moet ze nog eens goed vergelijken, ze lijken toch wel heel erg verschillend..
Of ik deze gebruiken ga weet ik dus nog niet, misschien moet ik toch een nieuw inlaatspruitstuk maken.

Oh ja, de bak is ook klaar verder:



Ook hebben we de oude kleppendeksel inmiddels passend gemaakt op de nieuwe kop.

Dirk Kuipers

Vandaag weer bezig geweest:


Een plug in de carter voor de ontluchting:





Nieuwe oliepomp:



Verder met opbouwen:



Helaas past de kap over de nokkenaspoelies niet meer, helaas is dit ook de motorsteun, dus moet het wel wat stevig zitten.
De boutjes in de poelies slepen nu aan tegen de kap.
Dus andere boutjes erop:



Vervolgens de carterpan erop, blijkt de nieuwe oliepomp op één of andere manier net iets lager te komen (gewoon origineel besteld bij renault).
Dus in de carter maar wat weg geslepen waardoor het wel past:



Nieuwe koppeling monteren:







Het verschil tussen mijn oude inlaatspruitstuk en het spruitstuk voor de nieuwe kop:



Hoe we met sensors zitten is nog niet helemaal duidelijk, zit nogal wat verschil in namelijk..

Oud:


Nieuw:


Later meer.. :)

Dirk Kuipers

Getraind als we zijn vandaag het blok er weer in gelepeld.
Zoals altijd weer even een foto met de takel:



Check ook die 4 grote inlaat kanalen, hahaa!



Hier het inlaatspruitstuk erop, maarja, dan ga je verder denken en krijg je weer ideeën.. 



Bijvoorbeeld:
Zelf een inlaatspruitstuk maken:



En vervolgens toch die grote SC erop schroeven:



Nog maar eens even een nachtje over slapen..

Dirk Kuipers

Binnenkort weer wat te doen, moet alleen nog wachten op de flenzen.

Alles 3 inch (7,6 cm) doorsnee.  8)7


Dirk Kuipers

Weer even bezig geweest.

Een paar flenzen (helaas waren ze te klein en oest ik veel veilen)..



Het uitlaatspruitstuk aanpassen:





Lekker krap, maar 't past allemaal net!

Eerste bochtje:



Hier al iets verder:











Later meer!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev