Advertenties


Wetgeving: wat kan wel wat kan niet...

Gestart door sebastiaan, 15 september 2004, 15:30:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy

Ik heb nog wat vragen m.b.t. het spuiten van de achterlichten.
Oke, ik heb m'n reflectoren gespoten in de carroserie kleur, dus met de keuring zet ik er dan tijdelijk wel een plakreflector op.

M'n knipperlicht heb ik rood gespoten... iets te... dus deze knippert nu rood. Ik ben op zoek naar een geel lichtje en hoop hiermee dat de lamp weer oranje kleurt. Weet iemand waar ik eventueel gele lichtjes kan kopen?

Mijn vraag is nu, zou het knipperlicht rood mogen knipperen?

EyesOnly


berry_p

Citaat van: Erik van Rijn op  7 november 2004, 20:39:29
Citaat van: Andrew op  7 november 2004, 20:37:46
Mijn vraag is nu, zou het knipperlicht rood mogen knipperen?
Nee
ja  ;D
als het orgineel is mag ie rood knipperen.
je mag je licht unit niet gespoten hebben.

Ferdi

Citaat van: berry_p op  7 november 2004, 20:43:51
Citaat van: Erik van Rijn op  7 november 2004, 20:39:29
Citaat van: Andrew op  7 november 2004, 20:37:46
Mijn vraag is nu, zou het knipperlicht rood mogen knipperen?
Nee
ja? ;D
als het orgineel is mag ie rood knipperen.
je mag je licht unit niet gespoten hebben.

Klopt en dan als voorbeeld voor de originele bijv. de Amerikaanse auto's al Corvette,Pontiac en Chevrolet maar in dit geval mag het idd niet omdat je je lichtunit gespoten hebt.  :D

Ferdi


Roeland

van verkeerweb.be dus voor belgie:

De frequentie van de knipperingen moet gelegen zijn tussen 60 en 120 periodes per minuut. De kleur van deze lichten moet wit of oranje naar voren en rood of oranje naar achteren zijn. Een uit twee dezelfde zijde geplaatste lichten bestaande richtingaanwijzer is toegelaten indien het verspringen van deze lichten van gelijke frequentie is.

dus ik mag dan mijn pinkers achteraan ook niet rood (roder) spuiten  ???

Grtn Roeland

Kawing [Real-One]

Kom van werk, scheurt er een politie motor achter mij aan met een bordje stop politie. Ik aan de kan met mijn coupetje, vraagt die aan mij of ik een enig idee heb waarom ik aangehouden ben. Ik zei van Nee, wat is de reden dan. Hij zei van vanwege je ramen, ze zijn te donker ik kon je niet zien zitten. Heb hem uitgelegt dat voor op de ramen lichte folie is (alu-light) en dat het zicht naar buiten wel goed is. Maar volgens hem mocht ik mijn ramen helemaal niet tinten, alleen het achterruit mocht het volgens hem  ??? ??? Is dit waar? Kheb op internet gezocht, en daar vond ik dat het wel mocht als de zicht naar buiten maar goed is, maakt niet zoveel uit of je van buiten niet naar binnen kunt kijken. Nou ben ik van plan om mijn auto/ramen te laten keuren door de rdw, heeft dit wel zin?

Marco

Je mag geen voorwerpen aanbrengen die het zicht naar buiten belemmeren. Dus als je zicht vanuit de auto goed is, dan zou er niets aan de hand zijn. Alleen "goed" is een erg vaag begrip. Dat ze van buiten niet naar binnen kunnen kijken is een argument dat veel gebruikt wordt, maar wat volgens mij nergens op slaat. Als het 's avonds donker is zien ze je ook niet zitten. Ze zien alleen soms het verschil niet tussen verdonkeren en blinderen.

Shane

het is een beetje grijs gebied

http://www.autoweek.nl/vumdisp.php?ID=761&CAT=Licht+en+zicht

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=8&i=26920&t=26920

met de apk mag het wel met bepaalde %en
maar met de politie is het weer anders

is ook met het verhaal van de verstralers breedstalers mistlampen etc

Tuned

je mag je achterste 3 ruiten tinten en zelfs blinderen, je voorste zijruiten mag je tinten maar dan niet meer dan 30 % verschil met je orginele ruit, voorste ruit is wat onzeker mag volgens mij wel iets van 25-20%
dus eingelijk totale  onzin van die copper,tsss ben zijn bitch nie  ;)

Ferdi

ik heb rondom 40 % maar heb nog geen enkel probleem gehad... en andere mensen hebben me bevestigd dat ik daar echt wel mee door de APK kom... ik vind het allemaal onzin, die politie die hebben niets beters te doen...  >:(

Bob

Maar jij hebt je folie ook pas sinds afgelopen weekend Ferdi  ;) :D ;D :)

Ferdi

wil dat dan zeggen dat ik nog niet aangehouden kan worden vanaf het weekend? :D ;)

peterachterop

Die lui gaan nu bekeuringen uitschrijven voor de raarste dingen omdat veel korpsen hun wettelijk bepaalde quota nog niet hebben gehaald qua bekeuringen voor 2004.

Hier in Groningen waren ze vandaag een soort van razzia aan t houden echt iedereen die ook maar iets verkeerd deed kreeg een flip.

Dat word nog wat met de wintermeeting komende zaterdag. >:(

Michel Cijs

Citaat van: Ferdi op 17 november 2004, 23:00:57
wil dat dan zeggen dat ik nog niet aangehouden kan worden vanaf het weekend? :D ;)

nee maar je zei: maar heb nog geen enkel probleem gehad

dat kan natuurlijk altijd nog komen :)

het hangt er maar net van af, ook de bedrijven adverteren met verschillende %-s maar alleen via een speciaal meetapparaat is dit echt te meten; zonder zoiets kan de politie je eigenlijk nix maken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev