Advertenties


Wetgeving: wat kan wel wat kan niet...

Gestart door sebastiaan, 15 september 2004, 15:30:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

EyesOnly

Citaat van: Niels op 19 oktober 2004, 11:27:07
tot overmaat van ramp begon hij toen ook nog dat eigenlijk de rest van de auto ook niet mocht, denk aan de wielen, skirts, voorspoiler, stuurtje, stoelen etc...omdat dat allemaal veranderingen waren aan de typegoedkeuring van de auto! Kortom mooi klote allemaal, we krijgen hier ondertussen belgische toestanden >:(
EXCUSE ME ?!?!?
Grootste onzin als je het mij vraagt....volgens mij heeft ie z'n huiswerk nooit gedaan.......

Bob

Citaat van: Niels op 19 oktober 2004, 13:13:41
en nu??....uitlaat gewoon laten zitten en hopen dat dezelfde agent me niet nog een keer ziet rijden :D

Zo is het Niels.... sterkte ermee  :D

Paul

@ Niels, op jouw stuur en op je voorspoiler zit toch een keurmerk of heb ik het fout.
Btw, jaloerse KL**TZ#K hopelijk kom je hem niet meer tegen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Goldwheelerke

Kijk nu kom ik dus dicht bij het vuur te zitten (volg de rij-instructeursopleiding auto+motor) en ik moet momenteel ook de wetgeving induiken omdat ik die moet kennen.

Het feit neon. Het bezig ervan en gebruik ervan (undercar) is nu nog heel vaag geregeld. Het is zelfs nog een maas in de wet zeg maar. Vorige zaterdag een gesprek over gehad met mijn leraren. Het gebruik ervan op de openbare weg mag niet, maar je mag het wel hebben.
Wat de rdw betreft is het alleen feit dat je het niet aangesloten mag hebben. Het is voor de keurmeester zelf te bepalen of je ook alle buizen daadwerkelijk eraf moet slopen of niet.
Tenminste dat is het verhaal dat ik te horen krijg. En die informatie komt dan weer rechtstreeks van het innovam.
Wat ik wel weet is dat er een wet in de maak is die het gebruik van undercar neon echt kan gaan verbieden. Geniet er nu dus nog maar van  ;)

Wat betreft dat gedoe over niels zijn auto. Het enige waar ie je op kan pakken is je uitlaat. Maar als ik het me niet vergis is je hele systeem toch van Laser? Die hebben allemaal een typegoedkeuring, tenzij het een raceuitlaat is. Zonder die goedkeuring word er niks verkocht. En trouwens die goedkeuring is alleen van toepassing op je dB-niveau. Als je bij een meting onder de maximale grens ligt kunnen ze je echt niks maken.
Is bij motoruitlaten precies hetzelfde. Het gaat puur om het geluid.
Wat die overige dingen betreft zeg ik maar 1 ding: bullshit!  De dingen die hij noemde zijn volgens belgische wetgeving en daar is het al versoepeld zelfs.
Je wielen mogen alleen niet buiten je wielkast steken en ze mogen tijdens het rijden geen skirts of bumpers kunnen raken. Buiten dit mag alles, mits goed en veilig bevestigd.
Hij had dus gewoon zin om te etteren.

Ik ga dit topic de komende tijd eens in de gaten houden en kijken wat ik meer te weten kan komen via de RVV en WvW e.d. (Reglement verkeersregels en verkeerstekens, Wegen Verkeers Wet).

;)

Niels Nederlof

Citaat van: Gerwin Batten op 19 oktober 2004, 23:49:07
Je wielen mogen alleen niet buiten je wielkast steken

ehmmm....dit wordt ook een klein probleempje ;)
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Goldwheelerke

Zoals ik al zei, dit is op het moment nog een vaag iets. Er is al wel een regeling op komst, maar wanneer die zal komen weet ik nog niet.
Het is voor een keurmeester wel begrijpelijk dat hij het afkeurt, ze zijn altijd bang dat het bij een eventuele steekproef er alsnog af zou moeten (misschien) en dat is dan een minpuntje voor de keurmeester en dat zal ie dus niet willen riskeren  ;)

Goldwheelerke

Is begrijpelijk, het rdw houd zich ook aan de door hun opgestelde regels kwa verlichting.
Maar ik ga hier eens inpluizen. Ik weet zeker dat ik nog iets tegenkom.

Tuned

hoe zit het met velgen en uitsteken uit de wielkas?
kan het nie vinden, kan iemand dat vinden

Ferdi

volgens mij mogen je velgen niet buiten de wielkassen steken dave  ;) als je dat bedoeld ???

berry_p

dat mogen ze inderdaad niet.
en de spoorbreedte mag ook maar een X aantal procent afwijken van het orgineel.

peterachterop

Volgens mij is het zo:
Het loopvlak van de band moet onder de carroserie zitten.
Daarom hebben veel 'duitse' velgen een band die erg naar binnen loopt.

Ferdi

dan zal dat denk ik in duitsland zo zijn  ::) in Nederland is het echt zo dat de wiel niet buiten de wielkas mag steken  :D


Michel Cijs

het loopvlak vd band moet iig zeker binnen de kasten zijn.......

ik d8 dat de velg op het uiterste punt max 3 mm mag uitsteken en nergens mag het (zichtbaar) aanlopen

Ferdi

niet op jou bedoeld Jeroen maar heb het nagevraagd ivm met mijn spacers die ik krijg  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev