Advertenties


Wetgeving: wat kan wel wat kan niet...

Gestart door sebastiaan, 15 september 2004, 15:30:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ids

Heb het ook even bij mij bij de dealer nagevraagd en die zeggen dat het gewoon mag als er maar een stickertje bijde schakelaar zit waarop vermeld staat "for showuse only!"? :o? Er was daar ook iemand en die zat bij de politie en die kon dat bevestigen?!?

Kan er nou eindelijk iemand met een duidelijk antwoord komen ;D

Roeland

vraagje: weet iemand wat de grootste maat velgen + band je door de keuring kan geraken??

nederland + belgie (en liefst belgie met die nieuw bandenwet)

dank en groeten

Niels Nederlof

Rij ik hiert net van huis wordt ik aangehouden door de politie met de mededeling dat mijn uitlaat te veel herrie maakt en dat ik snel een andere uitlaat moet laten monteren... Ik heb hier natuurlijk verbaasd op gereageerd en na wat vragen kwam het er volgens de agent op neer dat enkel een originele uitlaat toegestaan was en dat de auto anders door de rdw gekeurd moest worden! tot overmaat van ramp begon hij toen ook nog dat eigenlijk de rest van de auto ook niet mocht, denk aan de wielen, skirts, voorspoiler, stuurtje, stoelen etc...omdat dat allemaal veranderingen waren aan de typegoedkeuring van de auto! Kortom mooi klote allemaal, we krijgen hier ondertussen belgische toestanden  >:(
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Jeroen

En nu, boete, moet je je auto tonen met normale uitlaat??

--> schop naar APK wat mag wel/niet

sebastiaan

hoeveel waarde wil je daar aan schenken? >:(
oom agent is niet het beleid
jaloers is ie waarschijnlijk, als je had gezegd dat ie te koop was...... ;D

Niels Nederlof

#35
Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2004, 11:32:24
En nu, boete, moet je je auto tonen met normale uitlaat??

--> schop naar APK wat mag wel/niet

Had in principe niks met de apk te maken.. Volgens de agent stond de apk hier helemaal los van. Bij da apk mag het namelijk gewoon!

Moet overigens een andere uitlaat laten monteren, en volgende keer dat ie me ziet plukt hij me van de weg. Als het dan niet gebeurt is kan hij mijn kentekenbewijs innemen en moet ik de hele auto laten keuren bij de rdw voor eigen kosten....
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Tuned

das echt klote, waar gaat dit over zeg  >:(

tis toch erg dat ze iemand zijn hobby zo proberen te verpesten echt belachelijk

Jeroen

Citaat van: Niels op 19 oktober 2004, 11:42:30

Had in principe niks met de apk te maken.. Volgens de agent stond de apk hier helemaal los van. Bij da apk mag het namelijk gewoon!

Moet overigens een andere uitlaat laten monteren, en volgende keer dat ie me ziet plukt hij me van de weg. Als het dan niet gebeurt is kan hij mijn kentekenbewijs innemen en moet ik de hele auto laten keuren bij de rdw voor eigen kosten....

Heb dit topic een wat algemenere topicnaam gegeven  ;)

Maar ga het nu ook doen (andere uitlaat).

Michel Cijs

ben benieuwd of deze agent wel gelijk heeft........

ik zou als ik jouw was de RDW eens bellen, deze hebben een infolijn

zowiezo skirts en zo dat mag zeker

Niels Nederlof

al gedaan, en ze zeggen dat er een typegoedkeuring moet zijn voor de uitlaat, dan mag het wel. Komt er eigenlijk op neer dat alle custom made uitlaten niet mogen!
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl


Ferdi

Citaat van: Niels op 19 oktober 2004, 12:50:05
al gedaan, en ze zeggen dat er een typegoedkeuring moet zijn voor de uitlaat, dan mag het wel. Komt er eigenlijk op neer dat alle custom made uitlaten niet mogen!

nou ben je ff lekker mee dan...  :-[

Niels Nederlof

en nu??....uitlaat gewoon laten zitten en hopen dat dezelfde agent me niet nog een keer ziet rijden  :D
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

coupe-monte-carlo

anders kun je altijd beroep aantekenen tegen een evt. bekeuring
of dit lukt is verder maar de vraag, maargoed..

al snap ik die agent niet

ik sta wel eens bij een ontmoetingsplek voor streetrace e.d
dan zie je bosjes vol "wouten" dan pakken ze je op de kleinste dingetjes zoals defect kentekenverlichtings lampje ,
1km/h te hard rijden
onnodig gas geven zelfs
en dit alles om te voorkomen dat dit soort meetings blijven bestaan,
maar ik heb nog nooit een agent horen zeggen dat sideskirts e.d niet mogen !
waarschijnlijk was het inderdaad een jaloers agentje ofzo, want hij kan je op dat gebied niks maken,
en wat de uitlaat betreft mag het tot een max. aantal decibel verder kijken ze niet naar een stickertje of goedkeuring!

dus waarom bij jou ineens wel? vaag die "wouten" van tegenwoordig  >:(

Jeetjew

Ik heb jammer genoeg een bekende bij de politie en daar heb ik het aan gevraagd, antwoord was :

Wanneer meneer agent een "baal" dag heeft of van zijn baas te horen heeft gekregen dat hij zijn doelstelling dit jaar niet gaat halen (met bekeuringen uitschrijven enz....) dan wil het nog weleens voorkomen dat een agentje misbruik gaat maken van zijn "macht-positie" en dus alles en iedereen een oor wil aannaaien.

Denk dus dat je gewoon een agentje bent tegen gekomen die een beetje jaloers was en die s'ochtends slecht is op gestaan ??


:D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev