Advertenties


IR afstandsbediening megane ombouwen naar FM megane

Gestart door Bart V, 17 augustus 2006, 20:26:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart V

Hallo,

Heeft iemand wel eens geprobeerd om zijn infrarood zender-ontvanger voor de cv + startblokkering om te bouwen naar het originele FM systeem wat op de latere megane-modellen geleverd is? Alarm systeem of universeel dingetje is niet echt een optie. Liefste zou ik gewoon het originele radiografische systeem van renault inbouwen, alleen is de vraag wat je nodig hebt, en of het zomaar om te bouwen is? Gaat erom of de FM-ontvanger de ecu van dezelfde code voorziet als de IR ontvanger dat doet, anders gaat de startblokkering niet werken.

Als er mensen zijn die dit al eens uitgezocht hebben kan dit weer een hoop werk besparen :)



Bart V

Kan je ook aangeven wat er precies niet gaat? Voor alles is een oplossing namelijk, althans wel in de electronica.

Bart V

#3
Gaat om de code die vanaf de IR ontvanger verstuurd wordt naar de ecu. Als de FM-ontvanger een vergelijkbare code verzend naar de ecu is het wel te doen. Maar de vraag is dus hoe werkt de FM-ontvanger. Was het niet zo dat de FM-versies een transponderchip hebben in de sleutel? De ontvanger daarvan zou dan de eventuele code sturen naar de ECU. De zender zelf stuurt dan alleen de CV aan. In dat geval zou de vraag zijn of de transponder een signaal (code) naar de ecu stuurt, welke vergelijkbaar is met de IR-variant. Ook dan is het te realiseren denk ik. Maar de werking van het FM-systeem is mijn onbekend, en ik hoopte dat er hier iemand zit die dat wel weet ?? Niemand dus die dit tot dusver geprobeerd heeft?

Vraagje aan de phase 2 bezitters: Is bij julie de startonderbreker onafhankelijk van de afstandsbediening? Dus stel je opent de auto met de sleutel zonder de CV te gebruiken. Kan de auto dan gestart worden? Of moet dan de afstandsbediening alsnog ingedrukt worden?

xforce

ik krijg ook echt zo de (&*^*&)(&# van dat startonderbreker systeem van renault.
Als het mogelijk is mogen ze bij mij gewoon die hele startonderbreker eruit slopen.
Is dat dus mogelijk ??

En dan laat ik wel een mooi setje klapsleutels slijpen.

Paultje

Is mogelijk. Toen ik mijn megane kreeg werkte de startonderbreken ook niet. Die hadden ze uit staan.
snappie

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev