Advertenties


Koelvloeistof lekt en moter slaat uit

Gestart door Haagsepascal, 10 augustus 2006, 08:33:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Haagsepascal

Beste Mensen

Ik heb nogal een probleempje, en misschien kan één van jullie me helpen met wat het kan zijn.

De laatste tijd sloeg moter zomaar uit, als ik nog minder dan 10 km had gereden. Ik heb een renault megane coupe 1.6 16V. op G3 Nou controleerde ik gister m'n koelvloeistof en die was helemaal leeggelopen. Gisteravond bijgevuld, en vanochtend weer leeg. Kon niet controleren waar het gelekt had, want had geregend.

Kan m'n moter afslaan omdat er geen koelvloeistof aanwezig is, omdat die lekt. En wat kan zo ongeveer de lek zijn??

Groeten Pascal

vdwaldennis

Ligt er geen plas onder de auto voordat je wegrijd?
Of is de koelvloeistof pas leeg als je een stuk hebt gereden.
Is er geen slangetje afgeschoten?
Dan zou eigenlijk wat rook onder de motorkap vandaan moeten komen, en dat is geloof ik niet het geval toch?

Haagsepascal

Ik weet niet zeker of er een plas onder lag, had nogal geregend. maar rookt niet, en komt nergens witte rook weg, want dan was het mijn koppakking geweest denk ik. En in een 8 uren een liter koelvloeistof verliezen via een pakking of radiateur is wel erg veel.

Gr. Pascal

Roeland

kan toch de koppakking zijn.

als de koelvloeistof weglekt naar de cilinderkamer
-misschien ook de reden dat de motor uitvalt-

Haagsepascal

Ik weet al wat het is. het is de Waterpomp. De waterpomp is nogal erg raar gescheurd, en moet dus een nieuwe één op.

Kosten zijn gelukkig niet zo erg als een Koppakking. +/- 300 euro.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.


vdwaldennis

Een nieuwe waterpomp + montage voor 300 euro?
Daar kom je goed mee weg denk ik.

Martin1982

ik heb vandaag de rekening gehad voor mijn kapotte koppakking (+waterpomp, distributieset, oliefilter, olie, carterring, bougies, etc) kwam op 755 :)

Martin1982

Klopt vandaar dat ik het maar ff meldde, want het geeft wel een kleine indicatie wat de kosten kunnen zijn bij een reparatie van een grotere omvang.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev