Advertenties

Terug vallen in toeren op lpg g3

Gestart door gerard_Sv650s, 6 augustus 2006, 20:58:57

Vorige topic - Volgende topic

gerard_Sv650s

Wie heeft onderstaande probleem wel eens gehad en weet de oplossing?

Mijn megane 1.6e uit 96 valt elke keer terug naar 0 toeren als je de koppeling indrukt hij gaat daarna wel weer direkt naar 750 toeren.
Het probleem is alleen dat hij dan wel eens afslaat. Zoals in de titel vermeld gebeurd dit alleen als hij op gas staat, op benzine heb ik nergens last van.
Heeft de gas computer mischien een eigen mapsensor met slangetje wat stuk kan gaan?

Badshah

Ik heb sinds drie dagen hetzelfde probleem. Op gas gaat het toerental naar 0 als de koppeling wordt ingetrapt. Motor slaat dan af (zeer handig op een rontonde). Ik weet ook niet wat het probleem is.

Meganez

Mijn gas instalatie heeft inderdaad een eigen mapsensor. Een map sensor werkt op het vacuem dat in het inlaatspruitstuk ontstaat. Als je dus goed het inlaatspruitstuk bekijkt zal je zien dat er zowel links als rechts meerdere slangetjes lopen (ook misschien op je gasklephuis). Als je zelf niet precies weet wat wat is kan je het beste gewoon al deze slangetjes even nalopen op kleine scheurtjes. Er zal dan wel 1 slangetje tussen zitten die vanaf het spruitstuk helemaal naar de gascomputer loopt (bij mij, Viale, wel het geval) en daar zit de mapsensor van mijn gassysteem ook.

herbert

bij mijn megane van 99 slaat alleen af als het koud is buiten,
en alleen de eerste 2 kilometer met een koude motor.
dus ik denk dat het aan de buitentemperatuur ligt.
ik heb eurogas

gerard_sv650

Ik vorige week met een vriend de kleppen gesteld van mijn Megane. Ik heb net de gas nogmaals opnieuw ingeleerd en het probleem lijkt over.
Morgen zal blijken of het echt opgelost is.

Je kan een eurogas computer op de volgende manier inleren  :

1: contact uit en zekering van de lpg instalatie verwijderen
2: verbind de groene en bruine kabel van de witte stekker met elkaar door
3: contact aan
4: zekering terug plaatsen
5: auto starten en over laten schakelen op gas (kan even duren zorgen dat de moror op temperatuur is.
op het moment dat de motor loopt knipperd het ledje rood en kort daarna rood/groen .
als hij over isgeschakeld op lpg knipperd hij snel groen na +- 1 minuut knipperd hij lanzaam groen.
6 als led langzaam groen knipperd contact uit en doorverbinding verwijderen
7 inleren is voltooid

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev