Advertenties


Sleutels

Gestart door xforce, 4 augustus 2006, 13:51:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xforce

Ik zal het probleem even zo duidelijk mogelijk beschrijven.

Ik heb een coupe phase 1 1996, 2.0 16V met dus infrarood sleutels (toch ?? )
Nu is hiervan 1 sleutel defect, en heb ik uit voorzorg toch graag een 2e werkende reserve sleutel.
Daarom ben ik op zoek naar een 2e hands werkende infraroodsleutel.

Zoals ik begrepen heb is het dan mogelijk om het baardje over te zetten op de vervangende sleutel.
En ik weet dat ze bij renault (indien je een NIEUWE sleutel koopt) dat ze deze moeten inlezen op de code van jouw auto,
zodat deze ook dusdanig werkt.

Nu is mijn vraag dus. Zou het ook mogelijk zijn om een sleutel van een ander, te laten inlezen op je eigen auto?

Deze vraag naar aanleiding van een mail die ik zojusit kreeg van iemand (zie hieronder)

******************************************************************************
Hallo,

je zoekt een sleuten van een megane coupe van 1996 om hem opnieuw in te laten lezen.
Ik heb er nog wel een liggen omdat ik het zelf ook heb geprobeerd bij de renault dealer.
Maar ze vertelden mij dat het niet kon, omdat het infrarood is, als het rediografisch was kon het wel dan kun je hem zo opnieuw inlezen.
En nieuw koste mijn zo'n sleutel 182 euro ex BTW.

Maar als je het wel voor elkaar kunt krijgen hoor ik het graag van je, of als je het al eens eerder hebt gedaan.

Alvast bedankt,
Aart-Jan

***************************************************************************

carlos

#1
Voor zover ik weet is het mogelijk om zelf sleutels aan te melden op je auto. Uit mijn hoofd:

- Haal de auto van het slot met de werkende sleutel
- Ga in de auto zitten met de sleutels die je wilt aanmelden (ook de originele, anders ben je die kwijt)
- Hou het knopje van je automatische vegrendeling lang (30 sec ?) ingedrukt
- Richt vervolgens een voor een de sleutels die je aan wilt melden op je infraroodsensor (bij je binnenspiegel) en druk de knop op de betreffende sleutel een paar seconden of een paar keer in..

Bevestigingen en piepjes weet ik zo niet maar dit staat geloof ik of op dit forum of anders in de handleiding oid..

Edit: ik had beter meteen even de link op kunnen zoeken :D
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2621.0

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev