Advertenties


Motorsteun waarschijnlijk kapot

Gestart door Me, Myself and I, 28 juli 2006, 09:24:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Me, Myself and I

Hoi allemaal,

Ik heb het gevoel dat mijn motorsteun kapot is. Zo af en toe als ik een drempel op of af rij hoor ik een "bonk". Mijn versnellingspook gaat ook wel flink heen en weer, maar dat doet hij al ongeveer driekwart jaar, vanaf het moment dat ik hem heb gekocht.

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen? En hoeveel ben je aan die motorsteunen kwijt? Moet zelf toch ook wel te doen zijn voor een IT-er?

Ciao

Paul

Gaat ie weer,  Wat voor motor????????????
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Madness

Toevallig moeten mijn motersteunen ook vervangen worden.

Heb een Coupe fase 1 1.6e

Als het goed is maakt je motor meer geluid omdat hij tegen het chasis aan trilt.
En bij mij is het ook dat het hele dashboard aan het trillen is.

Bij mij moeten ze alle 2 vervangen worden.
Meestal is het zo bij renault dat alleen de rechter vervangen moet worden(Als je van voor kijkt).

Je kan het zo zien als je je motorkap open maakt en langs de motor naar beneden kijkt.

Bij de garage kost het je 200 euro heb ik gister na gevraagd.

Ik weet niet of je het zelf wil doen maar het is wel een pokke klus want je moet je motor een paar cm omhoog zodat je de steunen kunt vervangen.

Me, Myself and I

Het betreft hier een Renault Megane Coupe 1.6 uit 2000.

Het is dus toch wel een pokkewerk >:( Maar je verdient er wel weer aan  o-)

Paul

Je hebt dus een 1,6 16v.Dat is compleet anders dan een 1.6e.
Dan is het waarschijnlijk de onderste motorsteun.
Die kun je makkelijk van onderaf bij.Die zit met met 2 bouten vast.
De prijs is afhankelijk van het type max 50 euro
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Rmc_Jelluh

zelf is het te doen maja heb je toegang tot en put of een brug dat scheelt een hele hoop..

ik heb 1.6e 8v.. bij mij kon je het niet zien het rubber smolt weer aan elkaar leek het dus als de auto stil stond en btje afgekoeld was zag je nix.. nadat ik een krik onder het blok zette werd het erg duidlijk..   dus het kan zijn dat je het niet gelijk ziet maar voelen tijdens het rijden doe je gelijk..

kosten vallen wel mee idd.. anders informeer bij enkele garage's dealer is vaak duurste..

Me, Myself and I

Hey jongens,

Het doet me goed om te horen dat het met mijn 1.6 16v makkelijk zelf te doen is. Of niet?! Gewoon op de brug zetten, of op de krik/bokjes, en losschroeven?! De motor hoeft dus niet omhoog getakeld te worden?

Enne Jelle, het lijkt er inderdaad op dat het gebeurd zodra de motor warm is.

Kan het trouwens kwaad om hier mee door te rijden? Ga namelijk over anderhalf week naar Italy?! Iemand een idee?

Paul

Ik zou het wel voor de vakantie repareren het is een extra belasting voor de uitlaat, slangen en leidingen enz.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Me, Myself and I

Hoe kan ik het snelst checken dat het zeker weten m'n motorsteun is? En is het vaak/altijd de rechter die bij mijn type defect gaat?

EyesOnly

Bij de dealer langs gaan ;)
Klinkt misschien ###lig maar als je er niet in thuis bent ga je toch niet moeilijk doen voor die paar tientjes extra?

Paul

Het is de steun die in het midden onder de auto zit, de rechtse zit boven.
Controleren op scheuren in het rubber en evt met iets de motor op en neer bewegen.
Anders effe naar de garage
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Rmc_Jelluh

even de krik eronder als ie je er wer last van (als ie warm is dus)

en dan even kijken (wederon op brug/put is handiger)

maar wat je verteld kan het niet veel anders zijn..
kijk uit is warm he even met stukje ijzer ofzo ertussen wringen merkje het wel..

Me, Myself and I

Nou, zojuist even de auto op de brug gehad bij de garage hier tegenover m'n werk en het blijkt inderdaad de middelste motorsteun te zijn. Deze zal vervangen worden en doe ik dus niet zelf. Voor die vijfiten euro ga ik niet zelf kloten en hou ik lekker vrije tijd over _o_

Aankomende woensdag wordt alles in orde gemaakt. Totaal kosten, ongeveer € 83,00

Ciao

Paul

 !-! kon je goed zien dat hij gescheurd was??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Me, Myself and I

Blijkt dat de motorsteun gewoon helemaal los zat :? Maar voor vijftien euro wordt het morgen allemaal gefixed dus ik ga er niet zelf mee ouwe####en.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev