Advertenties


inhouden

Gestart door esmeovermeer, 26 juli 2006, 22:33:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmeovermeer

hai, heeft iemand misschien ervaring met het volgende:
mijn megane houd in als je net start met  rijden . ik trap het gaspendaal in en dan gaat hij gewoon niet vooruit begint erg te schokken. als ik dan wat heen en weer schakel het gaspendaal heen en weer pomp of opnieuw start rijdt hij dan uiteindelijk wel weer en als hij dan 1 maal rijdt zijn er geen problemen meer.
Ik heb de auto naar de renault garage gebracht maar zij hebben niet echt een precies idee wat het is. met het gevolg dat ze nu wat gaan repareren maar dat het best kan zijn dat dat het niet is en dat er dan daarna weer wat anders gerepareerd moet worden en daarna misschien weer iets anders. Ik hoop dat iemand me met dit probleem iets kan helpen alvast bedankt groeten esme l- ;(

Paul

Wat voor motor zit erin???????
Temperatuurzender misschien.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Mano

Ik zou NOOIT akkoord gaan met zo'n verklaring van de garage!!! Dat is vaak het begin van een lange kostbare lijdensweg!

Als een garage met opmerkingen komt als 'we proberen wel iets, en als dat dan niet werkt proberen we wel iets anders, en als dat dan niet..........', dan weet ik genoeg over de capaciteiten van die mensen!

Als er een storing is, begin je toch niet zomaar in het wild te repareren, maar ga je toch eerst analyseren wat het probleem is!

Mijn tip: zoek gewoon een andere garage! Hoeft toch ook niet per se een dealer te zijn?

Patricklauw

Dat is toevallig.. Dit heb ik ook!!  :x

Ik heb het na een paar dagen gekregen toen ik me auto voor een grote beurt weg bracht. (Heb een megane coupe 1.6e)

Ik heb dat ook gemeld aan de garage en 15 augustus (de dag na me vakantie) breng ik um langs. Als hun erachter zijn gekomen wat het is zal ik het hier posten.

Je hebt het alleen als je voor de eerste keer sindsdat je de motor heb gestart weg rijd toch? Dan geef je gas en begint ie wat te stotteren en als je geen gas meer geeft valt ie uit? Je ziet de toeren ook omhoog en omlaag gaan zonder dat je wat doet? Voor de rest van de rit heb je er ook geen last meer van?

peterachterop

http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/mapsensor/index.html

Kijk hier eens, dit slangetje kan ook vor zulke problemen zorgen als deze niet meer heel is of als deze los zit.

Birt

Luchtmassa sensor misschien stuk? (of stekker los of beetje roestig) (als het 1.6e is. deze zijn nogal gevoelig heb ik gemerkt)
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Paul

Citaat van: Birt op 27 juli 2006, 13:19:43
Luchtmassa sensor misschien stuk?
Die zit er niet op; alleen bij de dti en dci
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Birt

Wat voor een sensor zit er dan op de buis na het luchtfilter?
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Paul

temperatuur aanzuiglucht
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

esmeovermeer

bedankt allemaal voor jullie reacties .ik heb het vandaag aan de garage voorgelegd maar dit was het volgens hun allemaal niet en ze hebben de smoorkleppen / gasklephuis vervangen maar ik reed vandaag nog niet de garage uit en het probleem is nog steeds daar ( wel weer €340,- armer)
nu gaan ze morgen verder kijken maar ze denken dat nu dan maar de lambda sonde vervangen moet worden en als dat het niet is kunnen ze nog de bezine injectoren gaan vervangen. maar denk dat ik dan eerst maar is een soort van secound opinion ga laten doen ergens.Het is overigens een 1.6 e motor

esmeovermeer

hier nog even in antwoord op patricks bericht . De auto doet inderdaad precies zo als je schrijft in het begin stoteren en zo en toernteller gaat uit zich zelf heen en weer en als je eenmaal rijdt geen problemen meer.
ik ben echt benieuwd wat jou garage ervan gaat zeggen .

EyesOnly

Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:25:34
ze hebben de smoorkleppen / gasklephuis vervangen maar ik reed vandaag nog niet de garage uit en het probleem is nog steeds daar ( wel weer €340,- armer)
Ik snap niet dat dit zo heel gewoon is in de autobranche!
Wij worden compleet opgehangen als we zoiets proberen in de IT.

Mano

Citaat van: Erik van Rijn op 27 juli 2006, 19:33:41
Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:25:34
ze hebben de smoorkleppen / gasklephuis vervangen maar ik reed vandaag nog niet de garage uit en het probleem is nog steeds daar ( wel weer €340,- armer)
Ik snap niet dat dit zo heel gewoon is in de autobranche!
Wij worden compleet opgehangen als we zoiets proberen in de IT.

Precies wat ik al bedoelde in een eerder bericht... onbegrijpelijk... Ik zit ook in de IT, en als ik zoiets zou flikken, ging ik er ook direkt voor aan de paal...

Patricklauw

#13
Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:30:22
hier nog even in antwoord op patricks bericht . De auto doet inderdaad precies zo als je schrijft in het begin stoteren en zo en toernteller gaat uit zich zelf heen en weer en als je eenmaal rijdt geen problemen meer.
ik ben echt benieuwd wat jou garage ervan gaat zeggen .

Als ik jou was zou ik ff wachten tot ik mijn auto breng 15 Augustus, het kost je nogal wat geld als je zo doorgaat geloof ik  8)7 Of misschien een andere Renaul dealer opzoeken. Misschien weten ze bij mijn Renault dealer (in Vlaardingen) direct wat het is, en dan laat ik het je ook ff weten.

En in principe is het niet erg hinderlijk want het is alleen bij het starten hij blijft rijden erna :P

pilootje

Ik had ongeveer zo'n zelfde probleem. Koudstart ging goed, maar als ik m dan afzette en opnieuw startte ging het erg moeizaam en liep de motor niet echt lekker. Bij laag in de toeren rijden hield de motor in of viel zelfs stil! Ze hebben de stekkers van de lambda sonde schoongemaakt en sindsdien rijdt ie weer als een zonnetje! Dus probeer dat eens... wie weet zit er wat vuil in!  !-!
SUCCES!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev